Miten Islannin tulivuorenpurkauksesta levinnyt tuhka vaikuttaa elämääsi?
Kommentit (60)
sanovat tähän asti ettei ole terveydelle vaarallista, mutta katsotaan..
siitä että joutuu joustamaan luonnonlakien mukaan.
;)
Kohta joku mamma varmaan kyselee, etteikö palokunta voisi sammuttaa sitä tulivuorta? Tailaittaa siihen jotain tulppaa? Kyllähän nyt Homo sapiens tällä pallolla kaikkea hallitsee, miksei siis tätäkin!
Mua kiinnostaa, miten hemmoteltu länsimainen pullaposki selviää siitä että joutuu joustamaan luonnonlakien mukaan.
;)
sellasta se elämä on. Hienoa, että liian hyvään tottuneillekin tulee näitä pettymyksiä! Ei oo kuitenkaan yhtään vaarallista, jos joku etelän reissu jää välistä. Vähän eri juttu kuin esim.tsunamissa perheenjäsenen menettäminen tms.
Ja kun tän hetkinen tilanne on oikeesti vain joustamista ja pienten pettymysten sietämään oppimista!
Vähän on mietityttänyt et jos se purkaus kovin pitkään jatkuu niin paistaako meille aurinko koko kesän vain himmeästi :)
On maksettu kiva hotelli, ja kovin olen odottanut kahdenkeseistä aikaa miehen kanssa. Mummin on tulossa lapsenvahdiksi. Siin taitaa mennä sekin hengähdystauko. Harmittaa.
ei vaikuta mitenkään, en matkustele työkseni eikä miehenikään. Mutta tietysti jos tuhkat leijuvat pitkään taivaaalla ja lisääkin vielä tulee, niin alkaahan se vaikuttaa. Ei tässä ilmaston viilenemistä olisi tarvinnut, muutenkin jo palelee!
- mun työhuoneen viherkasvit ovat huonossa kunnossa, kärsivät veden puutteesta
- tietokoneen päivitykset junnaavat
- pikkuhousujen sivusauma painaa
- kahvi maistuukitkerälle
- en löydä sopivaa puseroa kuopukselle mistään kaupasta
- sataa vettä
- mulla on niska- ja päänsärkyä
- koiralta lähtee kauheasti karvoja
- hiukset eivät toelleet aamulla
Ja nämä kaikki aiheutuvat tuosta tuhkasta. Aivan varmasti :(
6 maasta. Puoli vuotta ollaan suunniteltu ja varailtu ruokailuja ja muuta ohjelmaa, ja nyt kenties kaikki peruuntuu!!! Ottaa kyllä päähän rankasti!
katsotaan päästäänkö. Ärsyttää tämä epävarmuus, vaatteet on kyllä katsottu, mutta odottavat pakkaamista olohuoneen nurkassa.
yksi sukulainen on matkalla kotiin reissusta bussilla halki Euroopan ja hänen edesottamuksiaan tässä seurataan (hän ottaa itse tilanteen varsin positiivisesti). Yhden läheisen ulkomaanmatka peruuntui. Meihin tämä vaikuttaa lähinnä siten, ettemme viitsi ruveta tekemään matkavarauksia kesälomalle, ennen kuin tilanne selviää ja toisaalta mieheni ei pääse työmatkoilleen.
Paljonhan tuo vaikuttaa. Ei varmaan vielä osaa kaikkea aavistaakaan, mut jotain tämmöistä:
* ihmisten kärsimyksiä niin Islannissa kuin muuallakin, enkä puhu nyt vain lentämisestä vaan esim. riskistä, että lämpötila laskee ja jopa katovuosia tulee, jos Katla purkautuu Eyjafjallajökull tulivuoren perässä
* kauniita auringonlaskuja
* mielenkiintoista seurattavaa - seuraan niin maanjäristyksiä Eyjan kuin Katlankin alueella
* taloudelliset vaikutukset maailmalle, pörsseihin, alkuunsa kai lentoyhtiöihin ja vaikka elektroniikkateollisuuteen, jatkossa ties vaikka ruuan hintaankin, jos jatkuu enemmän
* ihmiset ehkä muistaa tässä, että mikä on ihmisten ja mikä luonnonvoimien suhde, saa taas pitkästä aikaa ihmiset muistamaan miten haavoittuvainen meidän yhteiskuntamme on
* kenties huonoa hengitystä mulle astmaatikolle, kunhan tuhka laskeutuu
* hedelmällistä maaperää jonnekin pidemmällä jänteellä
maailman ihmiset ovat vähäksi aikaa pysähtyneet ja kenties rauhoittuneet miettimään tätä turhaa kohkausta eestaas.[/i kohkaavat nyt ja autovuokraamoissa.
Olen täysin jumittunut kotimaahan ja kotiin. Ahdistaa kun ei pääse lentämään. Nyt just olisin halunnu. Mistä voisi hakea korvauksia?
Asuu Amsterdamissa ja joka toinen vkonloppu on oltu yhdessä joko siellä tai Suomessa. Ei jaksais odotella...huoh
Suunnitellaan varmuuden vuoksi autolla menemistä lomakohteeseen.
siitä että joutuu joustamaan luonnonlakien mukaan.
;)