En ymmärrä hiilihydraattidieettejä!
Olen kasvissyöjä ja pääosa siitä mitä pistän suuhun on hiilihydraattia: kaurapuuroa, leipää, pastaa, hedelmiä, marjoja, tietenkin vihanneksia. Ja joka päivä suklaata. En ymmärrä miten jotkut voi jättää ruokavaliostaan hiilihydraatit pois. Lihan, kanan ja kalan syönti on sitä paitsi kauhean epäekologista. Kyllä pääosan energiasta pitäisi tulla hiilihydraateista.
Kommentit (31)
tuollainen nälkä ja heikotus. Johtuu rasvasta, pitää muistaa, että sokeritauti on rasva-aineenvaihdunnan häiriö. Pitäisi syödä useammin kuitupitoisia välipaloja ja hedelmiä niin ei heikkous iskisi.
ovat niiden oireita joilla on huono itsekuri ja liikaa aikaa miettiä miltä musta nyt tuntuu ja mitähän tämäkin tarkoittaa...
VErensokerin heittely esim. pastan jälkeen ei johdu itsekurista!
että vhh:lla ei heikota, vaan esim. ennen heikoti puuron ja hedelmien jälkeen nimenomaan.
purkkitonnikalaa eikä mitään isoisän pilkkimää järvikalaa.
Sanoi, että siinä on hiilarit niin liiskatussa muodossa, että hiilarit vapautuu HITAASTI vereen eikä aiheuta nopeita verensokerin heilahteluja??
muuten tarvii pelkkää hiilaria vetää, tai ei meillä ainakaan vedetä. Mulla ei pysy nälkä pelkällä pastalla, puurolla jen. Kyllä joka ruuassa pitää proteiinia olla. Meillä tavallisimmat proteiininlähteet linssit ja tofu, sitten tulevat pavut ja soijarouhe. Joskus harvoin tehdään esim. halloumia.
Teen kyllä hiilihydraattipitoisia lisäkkeitä ruuan kanssa - ohraa, pastaa, kuskusia, lohkoperunoita, perunamuusia, valkosipuliperunoita, harvemmin riisiä tai keitettyjä perunoita - mutta en suinkaan aina.
Sanoi, että siinä on hiilarit niin liiskatussa muodossa, että hiilarit vapautuu HITAASTI vereen eikä aiheuta nopeita verensokerin heilahteluja??
Pitkäkuituiset hiilihydraatit ja esim pastaan käytetty durum-vehnä,(ja al dente keitetty pasta) ovat juuri sellaisia jotka pitävät verensokerin tasaisena pitkään.
On pitkäkuituista samoin kuin nuudeli eli nauhamakaroni ja jotkin pitkulaiset tuorepastat. Niitä kannattaa suosia. Pitkät ranskalaiset ovat pitkäkuituisia kun taas perunamuusi ei ole. Riisi on tosi lyhytkuituista. Leipä puolella patongissa on paljon pitkiä kuituja, ruisnapeissa ei kun ne on niin lyhyitä.
Ja onneksi minun ei tarvitsekaan. Syön sitä, mitä haluan, eikä minulla ole ylipainoa, koska osaan syödä itselleni sopivia määriä.
Ne, jotka ovat tyytyväisiä ruokavalioonsa, syökööt mun puolesta ihan mitä haluavat. Mutta on niitä, joiden verensokeria hiilarit heittelvät niin, että aina on nälkä ja heikotus ja pakko saada makeaa. Näin se vain on.