Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä hiilihydraattidieettejä!

Vierailija
15.04.2010 |

Olen kasvissyöjä ja pääosa siitä mitä pistän suuhun on hiilihydraattia: kaurapuuroa, leipää, pastaa, hedelmiä, marjoja, tietenkin vihanneksia. Ja joka päivä suklaata. En ymmärrä miten jotkut voi jättää ruokavaliostaan hiilihydraatit pois. Lihan, kanan ja kalan syönti on sitä paitsi kauhean epäekologista. Kyllä pääosan energiasta pitäisi tulla hiilihydraateista.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka ovat tyytyväisiä ruokavalioonsa, syökööt mun puolesta ihan mitä haluavat. Mutta on niitä, joiden verensokeria hiilarit heittelvät niin, että aina on nälkä ja heikotus ja pakko saada makeaa. Näin se vain on.

Vierailija
22/31 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen nälkä ja heikotus. Johtuu rasvasta, pitää muistaa, että sokeritauti on rasva-aineenvaihdunnan häiriö. Pitäisi syödä useammin kuitupitoisia välipaloja ja hedelmiä niin ei heikkous iskisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niiden oireita joilla on huono itsekuri ja liikaa aikaa miettiä miltä musta nyt tuntuu ja mitähän tämäkin tarkoittaa...

Vierailija
24/31 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VErensokerin heittely esim. pastan jälkeen ei johdu itsekurista!

Vierailija
25/31 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vhh:lla ei heikota, vaan esim. ennen heikoti puuron ja hedelmien jälkeen nimenomaan.

Vierailija
26/31 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

purkkitonnikalaa eikä mitään isoisän pilkkimää järvikalaa.

Vierailija
27/31 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi, että siinä on hiilarit niin liiskatussa muodossa, että hiilarit vapautuu HITAASTI vereen eikä aiheuta nopeita verensokerin heilahteluja??

Vierailija
28/31 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten tarvii pelkkää hiilaria vetää, tai ei meillä ainakaan vedetä. Mulla ei pysy nälkä pelkällä pastalla, puurolla jen. Kyllä joka ruuassa pitää proteiinia olla. Meillä tavallisimmat proteiininlähteet linssit ja tofu, sitten tulevat pavut ja soijarouhe. Joskus harvoin tehdään esim. halloumia.

Teen kyllä hiilihydraattipitoisia lisäkkeitä ruuan kanssa - ohraa, pastaa, kuskusia, lohkoperunoita, perunamuusia, valkosipuliperunoita, harvemmin riisiä tai keitettyjä perunoita - mutta en suinkaan aina.

Vierailija
29/31 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi, että siinä on hiilarit niin liiskatussa muodossa, että hiilarit vapautuu HITAASTI vereen eikä aiheuta nopeita verensokerin heilahteluja??

Pitkäkuituiset hiilihydraatit ja esim pastaan käytetty durum-vehnä,(ja al dente keitetty pasta) ovat juuri sellaisia jotka pitävät verensokerin tasaisena pitkään.

Vierailija
30/31 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitkäkuituista samoin kuin nuudeli eli nauhamakaroni ja jotkin pitkulaiset tuorepastat. Niitä kannattaa suosia. Pitkät ranskalaiset ovat pitkäkuituisia kun taas perunamuusi ei ole. Riisi on tosi lyhytkuituista. Leipä puolella patongissa on paljon pitkiä kuituja, ruisnapeissa ei kun ne on niin lyhyitä.

Vierailija
31/31 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onneksi minun ei tarvitsekaan. Syön sitä, mitä haluan, eikä minulla ole ylipainoa, koska osaan syödä itselleni sopivia määriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi