Onko sinunkin lapsen nimi Aino tai Veeti.
Kommentit (39)
Meillä vahtii sekarotuinen Veeti, mutta myös Eetu, Onni ja Leevi olivat ehdolla, kun mietittiin koiralle nimeä.
Tulevalle lapselle tulee aivan erilainen nimi kuin listalla olevat.
mut mun nimi on Aino ja miehen Veeti.
terkut tutuille ;D!!!
Aino on ihan kaunis nimi, Veeti taas aivan kauhea.
Eikä se nyt niin yleinen nimi ole; Vuonna 2009 nimen Aino sai 473 tyttöä ja koko vuonna lapsia syntyi Suomessa 60 100 lasta, joista noin 30 000 tyttöjä. Jos noista 30 000 hieman alle 500, 1,5%, saa nimen Aino, niin en menisi sanomaan, että Ainoja löytyy pilvin pimein :)
Vai eikö näin ajattelevalla ole kokemuksia siitä, mitä tarkoittaa käytännössä tietyn aikakauden suosikkinimi? Viisi Sannaa tai Saria samalla luokalla, Mikko A, Mikko B ja Mikko C tai Jani K, L, M ja N.
Sarejakin taisi jonain vuonna olla useampi prosentti kaikista tytönnimistä, olisikohan ollut huippu jopa 7 %! Se oli aivan toista luokkaa kun nyt, kun yleisimmän nimen saa esim. 1,8 % koko ikäluokasta.
äitini olisi saanut sätkyn kun tyttö olisi saanut hänen vihaamansa anopin nimen.
suosituinkaan nimi ei koskaan tule saamaan sellaista massasuosiota, kuten takavuosien Sarit ja Mikat jne. Käytettävien nimien kirjo on PALJON suurempi, suosituimman nimen kun saa nyt, laskiko joku 1,5 %?, ei samalla luokalla ja lähipiirissä välttämättä ole toista samannimistä. Aikanaan 60-70-luvuilla suosituimman nimen saattoi saada lähes 10 % ikäluokasta...
Itse olen syntynyt 70 luvulla ja olen Nina. Niinoja oli silloin paljon.
Oma tytär on Julia ja poika on Roope.
en tykkää.
Mielikuvitusta hyvät ihmiset. Ei ole kiva että joka 4.lapsi on aino tai veeti
Minulla kamala mielleyhtymä nimeen, koska naapurin deeku nainen oli Aino, kamala noita.
Ainosta tulee mieleen polkkatukkainen tiukkis tyttö, jonka kanssa kukaan ei halua leikkiä.
mutta melko suositut (tavalliset) nimet heilläkin on :)
veetiä eikä ainoakaan meillä, kylässä on käynyt kaksikin veeti nimistä poikaa.
Itse olen syntynyt 70 luvulla ja olen Nina. Niinoja oli silloin paljon. Oma tytär on Julia ja poika on Roope.
Veetistä tulee aina mieleen vain veet-ihokarvanpoistoaine. Vuodesta toiseen ihmettelen nimen suosiota. Aino on ihan mukava nimi. Isomummoni oli Aino Emilia, aika yleinen nimi taas. Oman pojan nimi on Manuel. Ei annettu siksi, että olisi harvinainen, vaan siksi, että nimi oli mielestämme paras. :-)
tytön toinen nimi on aino,ja minun oma mummo on aino:) kaunis nimi.
löytyy meiltä. Meidän mielestä ehdottomasti kaunein ja sopivin nimi yhdelle lapsistamme!
Aino on on kyllä tosi kaunis ja yksi niistä harvoista nimistä, jotka ei suosiostaan huolimatta tunnu yhtään kuluneelta.
Siinä listassa ihmetytti Veeti, Eetu, Emma ja Ella. En muista törmänneeni näihin nimiin vauvoilla muutamaan vuoteen. Mielikuvissani näiden nimien kantajat on jo vähintään pari vuotiaita. Luulin, että niiden huippuaika meni jo, mutta ei näköjään.
Vai eikö näin ajattelevalla ole kokemuksia siitä, mitä tarkoittaa käytännössä tietyn aikakauden suosikkinimi? Viisi Sannaa tai Saria samalla luokalla, Mikko A, Mikko B ja Mikko C tai Jani K, L, M ja N.