Kuka lopettanut lasten muovilautasten käytön-polykarbonaatit?
Kommentit (7)
En ole vielä lopettanut, mutta vakavasti olen harkinnut.
Mahtaisiko joku tietää, miten melamiiniastiat, sisältävätkö ne noita pahimpia kemikaaleja?
niissä muovilautasissa tai siis siinä muovissa on vikana? En ole seurannut uutisia mistään, kun meillä ei ole muoviastioita käytössä, paitsi lapsella muutama lusikka (onkohan nekin jo vaarallisia?)
muovilautasia. Epäilen, että niistä irtoaa kuumennettuina vielä enemmänkin kaikkea seosainetta, kuin on osattu tutkiakaan.
Tämä nyt on varmasti osaksi luulotautistakin pelkäämistä, mutta eipä se haittaa vaikka emme käyttäisi ollenkaan muovilautasia.
Olen opiskellut muovitekniikkaa yliopistossa.
Lahjaksi ollaan silti saatu lapsille ja olen käyttänyt niitä joskus hätävaralautasina esim. voileipää tai rusinoita varten.
Ei kannata ainakaan kuumennettua ruokaa syöttää polykarbonaattilautasilta (PC).
varsinkaan polykarbonaatisten. Polypropeenisia on yksi, mutta sitäkin käytetään vähän eikä kuumentamiseen. (Orthexin pakastekippoja käytetään sitten sitäkin enemmän lapsen ruoan säilyttämiseen ja joskus reissussa kuumentamiseenkin. Nekin polypropeenia.)
Lahjaksi saatuja lähinnä meillä enkä niitä todellakaan anna lapsen käyttää. Itse en ole ostanut.