Miten ihmeessä hyvää ja kohteliasta asiakaspalvelua on nykypäivänä mahdotonta saada?
Meni minne tahansa, soitti minne tahansa, aina on vastassa tympeä, tiuskiva eukko. Vihainen, kun joku kehtaa häiritä tai ostaa heidän palvelujaan.
Joka kerta tulen huonolle tuulelle kun haluan ostaa jotakin.
Äsken soitin siivousyrittäjälle, joka suorastaan hermostui kun kehtasin hänelle kesken työpäivän soittaa. Hänellä EI TODELLAKAAN ole mitään varauskirjoja mukanaan. Voi anteeksi. Ja että oikein haluaisin tilata! Pitkin hampain ilmoitti kellonajan milloin voin soittaa ja että hän EHKÄ silloin ehtii vastata.
Voi luoja. Ja itse olen aina kohteliaisuuden ruumiillistuma. Oletan, että kun itse olen kohtelias ja ystävällinen, saisin samaa takaisin. Mutta ei.
Ja eilen ostin lapselle pyörän ja oheistarvikkeita, hyvä tavaton että oli hankalaa onnistua siinä hommassa. Ensinnäkään urheilukaupassa miua ei haluttu palvella, henkilökohtaiset ruuanlaittopuhelut olivat tärkeämpiä. Sitten malleja ei näytetty, minun piti erikseen pyytää että onko poikien mallia. On kuulemma, mutta varastossa. Ei haettu kokeiltavaksi. Ostin pyörän kuitenkin ja kamalan töykeää kohtelua. Herranen aika, vein sinne sentään satoja euroja.
PRKL sanon minä.
Kommentit (6)
mut on myös totta, että jos jostain en saa haluamaani palvelua, niin en minä siitä liikkeesta sitten mitään jää ostamaan, vaan menen muualle. En esim ikinä ostaisi kokeilematta polkupyörää...
palvelua useinkin, mutta joskus tosiaan huonoakin. Ehkä se on jotenkin ihmisestä kiinni. Vaikka itse olen mielestäni ystävällinen, niin silti mieheni saa vielä useammin tosi ystävällistä palvelua kuin minä. Ei se tiedä itsekään mitä tekee, mutta ilmeisesti onnistuu saamaan toisen ihmisen jotenkin rennoksi ja vastaanottavaksi omalla olemuksellaan.
Toisaalta vaikuttaa siltä, että miehet saavat helpommin hyvää palvelua naisilta ja jossain tilanteissa myös päinvastoin. Meillä onkin sanaton sopimus siitä, että mies hoitaa naismyyjät ja minä päinvastoin. Varsinkin erittäin naisvaltaisissa paikoissa tämä toimii: Esim. ompelukonekauppaan kannattaa laittaa ehdottomasti mies asioille.
Miesvaltaisissa paikoissa homma toimii kaksijakoisemmin, joissakin ei meinaa nainen saada palvelua ollenkaan ja toisissa taas naisena saa melkein erityiskohtelua.
ja jos ei palvella niin mä meen muualle.
palvelua. Olen myös työskennellyt eräässä puhelinvaihteessa, ja tykkäsin olla asiakaspalvelijana. Olin aina kohtelias ja ystävällinen, tosin joskus oli kyllä niin hankalia asiakkaita, että vieläkin tulee joskus epäuskoinen olo, kun muistelen noita päiviä...
Ja poikkeuksetta kaikki ilkeät ja tympeät ovat olleet naisia. Se on ihan totta, että vastakkaiselta sukupuolelta saa usein parempaa palvelua.
Mutta valitettavaa on, että kun aika on kortilla ja joskus löytää etsimänsä tuotteen, niin hakee sen sitten siitä oman kylän liikkeestä, joka sitä myy. Ei ole aikaa eikä voimia lähteä muualle vaikka kuinka huonoa kohtelua saisi.
Tässä yksi päivä päätin, että pitäisikö tuollaista hapanta ilkeää naista hieman valistaa tällaisessa tilanteessa? Eli on itse kohtelias ja katsoo sen ilkeilyn loppuun. Sitten aloittaa: "Tiedätkö, saisit asiakkaat pysymään teillä, jos hymyilisit ja olisit kiinnostunut asiakkaasi asiasta. Jos asia on mennyt pieleen, on kohteliasta pahoitella asiaa eikä hyökätä puolustuskannalle. "Jne.
Mutta jos älyn taso on heikko, niin ei kai mikään koulutuskaan perille mene.
ap
Muistan kerran olleeni kodinkoneliikkeessä jotain ostamassa, ei meinannut millään löytyä myyjää. Tilanne laukesi kun heilutin setelituppoa kädessä ja huusin, että täällä on ostajalla rahat valmiina, suvaitsisiko joku tulla myymään.
Toisenlaistakin on. Viikonloppuna saimme tosi hyvää palvelua Jumbon Intersportissa.