Lue keskustelun säännöt.
Kokemuksia Triptylistä nukahtamislääkkeenä?
Kommentit (22)
Yli kolmen vuoden säännöllinen Triptylin käyttö kaksinkertaistaa dementiariskin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.
Kirjaudu sisäänYli kolmen vuoden säännöllinen Triptylin käyttö kaksinkertaistaa dementiariskin.
Käytin vuosia sitten Triptyyliä vaikeaan masennukseen, varmaankin kymmenkunta vuotta, vahvuutta en enää muista, mutta kolme tablettia illalla, se oli tosi hyvä lääke. Sen jälkeen (tosin sitä ennenkin kokeiltiin varmaankin kaikki masennuslääkkeet) joista ei ollut vastaavaa hyötyä. Toiminta kyky palasi, jaksoin tehdä kaikenlaisia asioita, myöskin matkustella paljon esm, ulkomailla, oikeastaan ainut ongelma oli suun kuivuminen, sekä aamu tokkuraisuus. Minulla on edelleen unettomuutta, joten pyysin lääkäriltä 5mg Triptyyliä unta parantamaan, jouduin ottamaan joka ilta 5mg Diapamin rauhoittamaan nukahtamista, mutta ei se oikein toiminut. aamuyön tunnit olivat hyvin katkonaisia ja levottomiakin. Nyt olen saanut nukuttua huomattavasti paremmin ja voinut tiputtaa Diapamin puolee (2,5mg). Loppuunpalamisestani on 27 vuotta, joka jatkuu kroonisena masennuksena. Näillä mennään varmaankin hautaan saakka. Kuitenkin olen saanut elää ihan kiitettävää elämää, nauttia perheestä ja tehdä mukavia asioita. Kaikkea hyvää lukijoille. Ei kannata menettää toivoa vaikeinakaan hetkinä. Sehän näissä kaikissa masennuslääkkeissä on hankalaa kun joutuu odottelemaan vaikutuksen alkamista useamman viikon.