Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Johan nyt on perkele!! Sinä joka et pidä siivoustyötä minään!

Vierailija
13.04.2010 |

Paskassako haluat rypeä? Haluatko samanlaisen hygieniatason kuin esim. venäjällä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka työpaikalla siivoaa ns. ammattilainen, niin melkein paskassa ryvetään...

Vierailija
2/23 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi nainen valitti minulle jostain. Joku paikka oli siivottu huonosti, mutta hän lisäsi, että on kuitenkin hienoa, että edes joku jaksaa tehdä näitä hommia.

Ajatelkaa jos ei jaksaisi. Missä kunnossa kerrostalojen rappukäytävätkin ja muut yleiset tilat olisi, jos asukkaat ne siivoaisi ilman palkkaa? Tuli vaan mieleen, kun nimenomaan rappusiivous on tosi raskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka työpaikalla siivoaa ns. ammattilainen, niin melkein paskassa ryvetään...

siis sun työpaikkasi firma on halunnut enemmän vähemmällä ja saa nyt sitten paskan palvelun. kun mitään ei tässä maassa saa ilmaiseksi, ei edes siivoojaa. firmat lupailee kaikkensa mutta ihminen ei vaan pysty.

on täysin nykypäivää että siivousliike lupaa ja myy jonkin asian 5x vko, mutta todellisuudessa aikaa on vain 2 x vko. jopa myyjät sanovat että "ei sitä kukaan huomaa" :/

Vierailija
4/23 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se taas johtuu siitä, että todella usein urakat lasketaan valmiiksi ja monet sopimukset on sellasia, että urakka on vaik 1h ja siinä ajassa pitää tulla siistiä, jos ei tuu, se on siivoojan tappio, mitäs ei siivoa urakkasopimuksen mukaiseen aikaan... siinä voi sitten kuvitella, kuinka paljon huvittaa tehdä yhtään ylimääräistä omalla ajalla..

Toisaalta, jos asiakas ei ole tyytyväinen siivouksen tasoon, kannattaa tarkistaa sopimus, palveluntarjoaja on kuitenkin velvollinen tekemään sopimuksen mukaisesti työn. Reklamointi on sallittua.

Itse ainakin kouluttamattomana siivoustöitä tehneenä sain muutaman kerran palautteen siitä, ettei asiakas ollut tyytyväinen. Ja silloin ei auttanut kuin paikata..

Tosin kritisoin aika rankasti tuota urakkasysteemiä, siivosin nimittäin yökerhoa, jossa siivousajaksi oli laskettu 3h, aika monta kertaa koko työn tekemiseen meni 5-6h ja palkka tosiaan tuli 3h:sta, koska niin oli sovittu. Sitten kun tuli palaute, etten ollu jotain nurkkaa kuurannut riittävän hyvin, totesin, että oon tehny jatkuvasti 2-3h pidempää päivää, kun on sopimus.. tämän jälkeen sain kahdelle päivälle 1h lisää..

Arvostan siis todella paljon niitä, jotka jaksavat tehdä siivoustöitä vuodesta toiseen. Tykkäsin itse työstä, ravintolasiivouksia (yökerho..) tein varmaan liki 3v, mutta 6kk koulutuksella palkka nousi yli 3€/h ja sain kokopäivätyön, niin jätin siivoushommat.

Vierailija
5/23 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan ko. hommia tehneenä, että sillekin alalle on siunaantunut näitä mätiä omenoita. Aivan kuten missä tahansa, joku saattaa tehdä huonoa jälkeä.

Paikka jossa aikoinaan olin, oli aika pieni yksikkö, meitä siivoojia oli päivällä paikalla 3-4 + muutamia tunteja paikalla viihtyvät esimiehet. Kyseessä oli arvokkaampi kohde isolle siivousfirmalle. Itse olin vakituisena ja työkavereina olevat osa-aikaiset ja kesätyöntekijät eivät välittäneet yhtään millaista jälkeä tekivät ja minä paikkailin tunnollisena heidän jättämiään paskoja oman työpäiväni päätteeksi.

Vierailija
6/23 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osassa siivousfirmoja asiat on niin, että aikaa ei ole paljon paskaakaan, palkka on naurettavan ja pomot on idiootteja.

Näin myös meillä.

Mä käyttäisin mielelläni hieman enemmän aikaa siivoamiseen/kohde, mutta pomo passittaa jo seuraavaan kohteeseen, joten työt on hoidettava vähän sinne päin. Ärsyttää itseänikin, mutta joku työpaikka on oltava..

Vierailija
7/23 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme lusmuja tänne on kesäksi paiskottu!

Vierailija
8/23 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin purkauksesi liittyy?

Vierailija
9/23 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivosin toimistoja. Ei todellakaan mitaan rappusiivousta, mutta rankkaa silti jos kukaan ei valita minkalaisen sotkun tekee...

Mina varmasti arvostan siivoustyota, ja paljon!

Vierailija
10/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaankaan mene töihin, siksi tekee muutaman tunnin iltasiivousta, joka ei le työtä vaan raatamista......

Vierailija
11/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miettikää jos kukaan ei siivoaisi.." Niin, sinähän vissiin siivoaisit ilman palkkaakin, sen verran jämäkästi olet muita nuhtelemassa kun emme arvosta työtäsi enempää?

Mitä jos kokit lakkaisivat laittamasta ruokaa? Hoitajat hoitamasta ihmisiä? Palomiehet sammuttamasta paloja?

Tosi aikuismaista pohdintaa :DD.

Vierailija
12/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni siivoojia pitää kunnioittaa, koska harva jaksaa päivästä toiseen sitä työtä, joka voi olla oikeasti todella raskastakin fyysisesti. Joskus kaipaan sitä, että sain työssäni jotain näkyvää tulosta aikaan ja vieläpä kuntokin koheni siivotessa. Nämä akateemisen istumatyöläisen hommat kun saavat vain persuksen leviämään ja pään kipeäksi. Meidän työpaikan siivooja on ihan tasa-arvoinen osa työyhteisöä ja hyvää työtä tekee.

Oikeutta siivoojille!

Vierailija
13/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siivooja nyt sentään Jumalasta seuraava ole...

Ihan liikaa mesotaan koko ammatista, oma mieheni tekee duunarityötä 1650€ bruttopalkalla ja siivoojillahan tuo on viimeisimmän tutkimuksen mukaan 1800€...

Kukaan ei pakota sinua olemaan siivooja. On olemassa satoja raskaampia ammatteja, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Arvostus nollaluokkaa muillakin aloilla.

Vierailija
14/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitosapulaisten toimenkuvaa on kiristetty ja siivoukseen jää entistä vähemmän aikaa. Siistivät vain lattiat ja vessat. Jos vessa jää potilaan jäljiltä paskaiseksi, huomauttavat helposti, että osaston siisteystaso on laskenut uusien hoitajien myötä.

Olen hoitotyössä, en puunaa vessoja.

Vierailija
15/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella kun sellaisen saisi kotiinsa. No meillä ei ole varaa siivoojaan.

Siivoominen on raskasta ja jopa vaikeaa, kun hyvin osaa siivota vain harva.

Vierailija
16/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saisin 1200e/kk, jos tekisin kokopäiväisenä tätä siivoutyötä. Mutta en tee, koska tarjolla ei ole kuin osa-aikatyötä, joten palkka jää reilusti alle tonniin.

Ei se siivooja nyt sentään Jumalasta seuraava ole...

Ihan liikaa mesotaan koko ammatista, oma mieheni tekee duunarityötä 1650€ bruttopalkalla ja siivoojillahan tuo on viimeisimmän tutkimuksen mukaan 1800€...

Kukaan ei pakota sinua olemaan siivooja. On olemassa satoja raskaampia ammatteja, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Arvostus nollaluokkaa muillakin aloilla.

Vierailija
17/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siivoustyötä ammatikseen tekevä lapsen kaverin äiti pyytää alinomaan lääkärin apua, kun lapsensa on sairaana. Olen myöntynyt, ja katsonut korvat m, kirjoittanut tarivttaessa reseptin.

Me muutimme, ja olisin tarvinnut siivoojaa vanhaan asuntoon. Kysyin tältä lapsen kaverin äidiltä, mutta eipä hän ottanut ollenkaan asiakseen, että voisi vastavuoroisesti tulla meidän vanhaa asuntoa siivoamaan, vaikka olen lääkäröinyt hänen lastaan monen monituista kertaa...

Missä on siivoajien moraali?

Vierailija
18/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siivoustyötä ammatikseen tekevä lapsen kaverin äiti pyytää alinomaan lääkärin apua, kun lapsensa on sairaana. Olen myöntynyt, ja katsonut korvat m, kirjoittanut tarivttaessa reseptin.

Me muutimme, ja olisin tarvinnut siivoojaa vanhaan asuntoon. Kysyin tältä lapsen kaverin äidiltä, mutta eipä hän ottanut ollenkaan asiakseen, että voisi vastavuoroisesti tulla meidän vanhaa asuntoa siivoamaan, vaikka olen lääkäröinyt hänen lastaan monen monituista kertaa...

Missä on siivoajien moraali?

Sanoitko tälle siivoojalle sen niin, että voisiko hän vastavuoroisesti siivota teillä, kun sinä olet niin monesti tutkinut hänen lapsensa?

Ehkä tää siivooja ei tullut ajatelleeksi, että sulle on niin iso vaiva "vähän vilkaista" ja luuli sinun auttavan ihan mielellään. Sano, että haluaisit vastavuoroisesti vähän siivousapua kun hän varmaan ammattilaisena osaa homman niin hyvin.

Vierailija
19/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojien palkkaa pitäisi kyllä nostaa ja YLITÖISTÄ PITÄISI MAKSAA. Ehkä alan arvostuskin nousisi, jos palkkaus olisi kohdillaan. Kyseinen homma ei vaikuttaisi sellaiselta, johon mennään siksi kun ei muutakaan olisi. Kunnon palkalla nykyistä useampi ehkä viitsisi tehdäkin sitä työtä.

Vierailija
20/23 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni lukiossa. Teen 7-tunnin iltasiivousta uudessa koulussa urakkana,yli 9 euron tuntipalkalla. En vaihda tätä kokopäivätyöhön muutaman lisäeuron takia,vapaat päivät,ihanaaaaaa