Mitä teette iltaisin? Mun illat on tylsiä.
Kommentit (11)
20-21 mennessä. Sen jälkeen saatan käydä lenkillä, syödä miehen kanssa illallista, juoda lasin viiniä ja katsoa televisiota tai lukea lehteä/kirjaa. Välillä on pakko myös suunnitella töitä.
ulkoillaan joskus
ratkotaan erilaisia ristikoita (perinteisiä kuvaristikoita, sudokuja, japanilaisia ristikoita)
luetaan
joskus kyläillään
lasten kanssa ulkoilua, harrastuskuskauksia, kauppareissuja, lenkillä käyntiä ja sen sellaista.
mitä muuta tässä kerkee töiden jälkeen tehdä?!
Ruuanlaitto ja ehkä pyykkäystä. Kamojen paikalleenvientiin menee ehkä 10 min, tiskikoneen tyhjennykseen toinen mokoma.
Vkl imurointi ja ehkä vessan pesu.
Kotihommia on pirusti. Lapsia kolme ja sotkevat kämppää, ruokaa pitää laittaa ja iltapalaa, jatkuvasti saa täyttää ja tyhjentää astianpesukonetta ja pyykkikonetta. Roinien paikalleen laitossa menee aikaa. Lisäksi pöytiä saa pyyhkiä yms. Kyllä siinä aikaa saa kulumaan. Illalla pakataan koulureput ja minä katson eväät töihin, lisäksi vaatteet katsotaan.
Varsinaisesti mun illan kohokohdat on iltalenkit (1-3 iltaa viikossa, joista osa osuu viikonlopulle), 1 ilta menee salsatunnilla. Muuten pelailen korttia lasten kanssa, patistan/tarkastan läksyjä, joskus kuulustelen vanhimman kokeisiin lukua.
Sitten saatan vaan olla ja lueskella, tai juttelen lasten ja miehen kanssa.
Musta illat on parhaimpia. Tylsintä on töiden jälkeen siinä neljän-seitsemän välillä. Silloin mies yleensä ei kotona ja en voi lähteä kotoa kun olen isompien tavoitettavissa (siis ruokin ja juttelen kun ovat kotona tai varoiksi kotona kun liikkuvat kavereiden kanssa) ja nuorimman kanssa. Eli silloin olen jumissa kotona... Ja kotityöt eivät minusta ole kivoja ja kaipaisin seuraa.
telkkua katsoa
syödä
saunoa
ulkoilla
lenkittää koiraa
leffaan
opiskella
töissä
Teen molemmilla jaloilla:
-3000 sivupotkua 100 hypyllä
-3000 kiertopotkua 100 hypyllä
-3000 etupotkua 100 hypyllä
-3000 takapotku
-1000 takakiertopotkua kevyesti, 100 hypyllä
100x Kanchin kata
100x Sanseirui kata
Lopuksi lyöntejä lautaan, säkkiin...
Lihaskunto jossa mm vedän leukoja 41 kertaa.
* luen kirjoja
* opiskelen*
* etsin tietoa
* teemme mieheni kanssa ruokaa ja syömme sen sitten yhdessä
*käyn lenkillä
* shoppailua jne
tulen kotiin lasten kanssa klo 17 maissa. Laitan ruoan (on nyt uunissa), teen kotihommia ja olen ipanoiden kanssa.
Iltapala 19.30 ja lapset pesulle ja nukkumaan, kello on yleensä n. 20.30, kun pyykit on ripustettu, lapset sängyissään, uunit katsottu jne. Yleensä käyn siuhkussakin tässä vaiheessa.
Sitten teen yleensä opiskeluhommia 1-2 h ja katson 21-22 jonkun sarjan telkkarista (tästä en tingi, jos ei ole pakko). Sitten seuraavan päivän tavaroiden kasailua ja nukkumaan.
20-21 mennessä. Sen jälkeen saatan käydä lenkillä, syödä miehen kanssa illallista, juoda lasin viiniä ja katsoa televisiota tai lukea lehteä/kirjaa. Välillä on pakko myös suunnitella töitä.