Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään, jolle on tehty sektio naistenklinikalla?

Vierailija
13.04.2010 |

Minulla olisi edessä syksyllä sektio, ja nyt mietin mihin sairaalaan menisin.

Minkälainen kokemus oli? Minkälainen käytäntö siellä on sektion jälkeen? Kuinka kauan olit heräämössä ja oliko vauva siellä mukana?

Entäs osastolla olo? Saitko apua helposti vauvan hoitoon? Entäs kipulääkitys?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään hyviä kokemuksia kyseisestä sairaalasta.pari tuntia heräämössä yleensä aikaa menee,itse olin reilu puoli tuntia ikävä oli vauvan luo kova.vauva joutui tehohoitoon.henkilökunta aivan mahtava,uskalla rohkeasti kysyä apua että kipulääkitystä.

Vierailija
2/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä taatusti osaavimmat lääkärit ja hoitohenkilökunta, turvallisin paikka olla, jos sattuisi jokin menemään huonosti.

Mutta aika ankee paikkahan se muuten on. Huoneet ihan eri vuosikymmeneltä kui vaikka käättärillä, missä olen kavereita käynyt katsomassa.

Apu oli ihan hoitajasta kiinni, joka sattuu olemaan vuorossa. Välillä joutuodotteleaan, etät hoitaja ehti hätiin, mutta varmaan joka paikassa resurssit aika tiukilla. Itse sain kipulääkitystä riittävästi. Naapuri valitteli, että ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellinen sektio pitkittyneen ja lopulta pysähtyneen synnytyksen vuoksi, tehtiin keskellä yötä. Sektioitiin siis puudutuksessa, sain vauvan rinnalle hetkeksi, mies oli mukana. Olin heräämössä tunnin-puolitoista, mies oli vauvan kanssa. Sitten osastolle (noin klo 3-4 aamuyöllä), nukkumaan puolikuolleena väsymyksestä. Vauva tuotiin sitten viereen aamulla.

Seuraavana iltapäivänä mut sitten nostettiin jo pystyyn ja katetri poistettiin. Olin kipeä, mutta niinhän sektion jälkeen on. Kipulääkkeitä kyllä sain, mutta kipupumppua ei ollut.

Ihan ok kokemukset. Jos raskaudessa kaikki menee hyvin ja luottaa että ssynnytyksesskin menee on kai aika se ja sama missä sairaalassa on. Mulla oli raskausmyrkytys, joten NKL oli käytännösssä ainoa vaihtoehto.

Vierailija
4/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on huono kokemus jorvista, enkä uskalla mennä sinne toista kertaa. Siksi valitsen toisen sairaalan tällä kertaa.

Muitakin sairaaloita saa kehua/haukkua..

Vierailija
5/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime syksyllä naikkarilla sektiossa.. Sektio sujui hyvin. oudolta tietysti tuntui kun itseä jännitti ja toiset siellä salissa vaan jutteli hyvällä fiilingillä niitä näitä. Tuli vähän tunne, että muistaako ne mua hoitaa ja tarkkailla ollenkaan, mutta kaippa nuo hommat sujuu niiltä niin rutiinilla. Vauvan näyttivät mulle siellä salissa ja hoitivat häntä siinä sivupöydällä katseeni alla, mutta sitten hänet vieteenkin lastenklinikan teholle. vauvan sain vierihoitoon vasta 5 vrk iässä joten ilman vauvaa olin osastolla pisimmän ajan. Osastolla hoitajille kiirettä ja paljon työtä, sen huomasi, mutta hyvin ystävällisiä olivat aina siitä huolimatta ja kipulääkettäkin sai tarpeen mukaan. Sitten kun vauva tuli osastolle niin miehen kanssa kaksin häntä hoidettiin.

Vierailija
6/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hätäsektio Naistenklinikalla. Todella ammattitaitoista hoitoa sain, vaikka kiire olikin. Haavasta tuli siisti.

Vauva ei ollut heräämössä, herättyäni mut vietiin osastolle ja sain vauvan syliin.

Ruoka tuotiin sängyn viereen ekana ja tokana päivänä, mut sitten kannustettiin liikkumaan, se olikin hyvä juttu toipumisen kannalta. Hoitajat olivat kiireisiä, mutta ehtivät kuitenkin opastaa ja auttaa. Hyvä mieli jäi.

Vierailija
7/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin ei ainakaan saanut vauvaa heräämöön. Pari tuntia joutui heräämössä olemaan ja se oli ihan kamalaa kun vauva oli viety osastolle.

Kun sitten vihdoin pääsin osastolle pyysin tietysti heti vauvaa itselleni niin todella törkeä hoitaja alkoi tilittää minulle, kuinka HÄNELLÄ oli ollut rankka yö ja että "te nuoret äidit olette niin aivopestyjä kaikenmaailman vierihoitoihin ja muihin hömpötyksiin. Nyt menet sinne huoneeseen lepäämään ja vauva tuodaan sinulle sitten aamuvuoron vaihduttua"

Siis mitä H***ttiä. Olin siis joutunut kiireelliseen sektioon aamuyöllä ja pääsin osastolle vähän ennen 6 aamulla.

Onneksi toinen hoitaja sattui juuri tulemaan siihen ja kuuli tuon tilityksen. Keskeytti sen ja sanoi minule että tottakai saan heti vauvan luokseni. Lisäksi pyysi minulta anteeksi työkaverinsa sanoja.

Mutta siis todella ikävä muisto jäi tuosta tapauksesta.

Muutenkin osastolla muutama hoitaja "tyttöteli" ja kohteli jotenkin todella alentuvasti ja olin tuolloin kuitenkin 25 vuotias, joten en mikään ihan teini.

Vauvaa olisivat vieneet yöksi kansliaan, mutta en suostunut, kun en pystynyt rauhoittumaan itse kun vauva ei ollut lähellä. Lähdinkin sitten kotiin 2 yön jälkeen vaikka olisivat halunneet pitää siellä vielä ainakin 2 päivää.

En tiedä kuinka paljon naikkari on 9 vuodessa muuttunut mutta toivottavasti lapsimyönteisempään suuntaan.

Kättärillä synnytin kuopuksen vuonna 2009 ja olin todella tyytyväinen paikkaan, osastolla todella mukava henkilökunta jne.

Kokemukseen toki vaikutti myös se että tälläkertaa synnytin alateitse ja sain vauvan heti iholle ensikontaktiin ja imetykseen. Se oli valtavan hieno hetki.

Jos hyvin menneessä sektiossa jossain sairaalassa saat heti vauvan ihollesi niin sitten kyllä kannattaa valita se sairaala. En tiedä mikä käytäntö kättärillä on leikkauksien jälkeen.

Vierailija
8/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiosta pelkkiä hyviä kokemuksia (suunniteltu sektio), todella ammattitaitoista! Osastosta jäi neutraali tai vähän huonokin kokemus, en saanut apua vauvan hoitoon mielestäni tarpeeksi (pidettiin esim. "väkisin" vierellä seuraavana yönä, vaikka oli katetri enkä pystynyt liikkumaan) ja muutenkin aika ankeat ne päivät sairaalassa.

Vierailija
9/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkin jo saanut hyviä vastauksia.

Sen verran lisään, että vauvaa ei voi saada heräämöön. Samassa heräämössä on eri naistenklinikan leikkaussaleista tulleita potilaita, sektioita, kohdunpoistoja, kaavintoja, naistentautien syöpäleikkauksia jne. Kun on siinä kunnossa, että voi pidellä vauvaa, äitikin siirretään heräämöstä osastolle.

Vierailija
10/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen huono puoli, mikä on jäänyt mieleen kun olen tuttuja seurannut on, että Naistenklinikalta on aina aikaisin lähetetty kotiin.

Viimeksi eräs kaverini pistettiin esikoisen kanssa todella huonokuntoisena kotiin, vaikka olisi mielellään vielä ollut vähän pidempään (hänelle jäi kuva, että on vähän pakko lähteä), sektion jälkeen 3-4 päivää, raskausmyrkytyskin alla, ja joutui palaamaan kiireellisesti takaisin kun meni niin huonoon kuntoon. Sitten sai kyllä hyvää hoitoa.

Eli katsokaa, ettette joudu kotiin ennen kuin tunnette todella olevanne siinä kunnossa, että voitte lähteä. Ei kannata ainakaan minkään kokemanne / kuvittelemanne painostuksen alla lähteä liian aikaisin.

Vierailija
11/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska raskausmyrkytys voi pahentua vielä synnytyksen jälkeen.

Sellainen huono puoli, mikä on jäänyt mieleen kun olen tuttuja seurannut on, että Naistenklinikalta on aina aikaisin lähetetty kotiin.

Viimeksi eräs kaverini pistettiin esikoisen kanssa todella huonokuntoisena kotiin, vaikka olisi mielellään vielä ollut vähän pidempään (hänelle jäi kuva, että on vähän pakko lähteä), sektion jälkeen 3-4 päivää, raskausmyrkytyskin alla, ja joutui palaamaan kiireellisesti takaisin kun meni niin huonoon kuntoon. Sitten sai kyllä hyvää hoitoa.

Eli katsokaa, ettette joudu kotiin ennen kuin tunnette todella olevanne siinä kunnossa, että voitte lähteä. Ei kannata ainakaan minkään kokemanne / kuvittelemanne painostuksen alla lähteä liian aikaisin.

Vierailija
12/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska raskausmyrkytys voi pahentua vielä synnytyksen jälkeen.

Pitääkin mainita kaverilleni.

Vierailija
13/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kyllä aika katastrofi.

Mulla oli laitettu epiduraali joka oli toispuoleinen. Kun synnytys pitkittyi, siirryttiin leikkaukseen. Niimpä alettiin leikkaamaan mahaa ja mulla puolessa mahassa tunto!!! Oli se aika hirveetä, ja lääkärit luuli et vaan panikoi ennekuin kätilö ehti selitään tilanteen.

Seuraava sektio tehtiinkin kättärillä. Miellyttävä kokemus. Mutta olin kauemmin kipee kuin ekalla kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi