Haisen hielle kuin murrosikäinen poika.
Tämä on ihan uusi ongelma. Ajelen kainalokarvat. Käyn suihkussa joka päivä ja sen lisäksi joudun pesemään kainalot joka päivä. Jos käyn illalla suihkussa, on aamulla haju niin karmea että kainalot on pakko pestä taas.
Mistä voi johtua? Deodorantti on samaa kuin ennenkin. Muutaman kilon olen laihtunut, mutta ei kai laihtuminen aiheita hikeen pahaa hajua?
Onko nää nyt sitten vaihdevuodet, 37v. kun jo olen?
Kommentit (4)
vaihda äkkiä joogaan ja pilatekseen.
Laihduttaminen ja lihominen saattavat saada hienerityksen väliaikaisesti vilkastumaan.
Tässä kolmenkympin loppukaarretta lähestyessäni olen huomannut hormonaalisen hikoilun lisääntyneen - muutama päivä ennen menkkoja lemahtaa helposti, olisko sulla sama juttu?
Muutama vinkki:
Jos haju on tosi epämiellyttävä, kyse voi olla bakteerikasvustosta. Puseron kainaloiden säntillinen desinfioiminen (ja omienkin, jollei iho siitä ärsyynny) saattaa auttaa.
Osta myös luontaistuotekaupasta sarviapilan siemeniä. Keittele teelusikallinen tai pari litrassa vettä n. 15 min ajan (tai liota mutamia tunteja ylmässä vedessä) ja juo neste teen tapaan tai teen seassa, jollei maku miellytä. (Lionneet siemenet itsensä voi sitten sekoitella muuten vaikka puuron, sämpylätaikinan, linssikeiton, makaronilaatikon sekaan, maku on mieto.) Juo puolisen litaa päivässä. Sarviapila ei vaikuta hikoilun määrään, mutta muuttaa tuoksua makeammaksi. Se hien pistävä haju lievenee.
mutta täytyy ostaa tujumpaa dödöä. Puserot ei ole hikipinttyneitä, joten syy on varmaan hormonaalinen. Menkkojen aikaan tosiaan voimistuu entisestään.
Millä ne kainalot olis paras desinfioida?
ap
Laihduttamiseen usein liittyy toiintoja, jotka kiihdyttävät aineenvaihduntaa. Tulos voi olla että hikoilee ja hiki haisee enemmän. Hanki tehokkaampaa saippuaa ja dödöä, sillä siitä pääset. Ja tarkasta, että sun vaatteet ei oo pinttyneet - hikisiksi pinttyneitä puseroja ei valitettavasti voi pelastaa millään, hajua hiestä tuottava bakteerikanta asuu niissä ja siirtyy sieltä aina takaisin suhun, vaikka pesisit sekä itseäsi että paitoja kuinka.