Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellään kokemusta pyörän peräkärrystä?

Vierailija
12.04.2010 |

Onko toimiva juttu? Minkäikäseksi lapset menee kyydissä? Onko raskas vetää? jne...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut pian 2 vuotta käytössä Chariot cougar yhdelle lapselle ja olemme olleet todella tyytyväisiä sekä pyöräilyssä että juoksussa. Hankimme myös kävelypyörät jolloin mahtuvat bussiin ja kauppoihin kätevämmin ja nopeampi kiinnittää pyöräilyn jälkeen kuin juoksupyörä. Nyt meillä on 2 lasta ja aiomme hankkia kehden istuttavan lisäksi. On todella hintansa väärti ja toisia vaunuja ei välttämättä tarvita kun näihin saa vauvalle oman istuimen. Teimme ekan pitemmän reissun (reilu 100 km) kun lapsi oli 10 kk ja ihmeen hyvin jaksoi olla kyydissä vaikka on vilkas lapsi.

Vierailija
2/38 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa jo kolmatta kesää aloitetaan tuolla yhden lapsen Chariot kärryllä. Olen ollut siihen täysin tyytyväinen. Kallishan se on, mutta eipä ole ollut mitään vikoja. Suosittelen siis tätä merkkiä kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spectran kärry eikä mitään moitittavaa. Meillä on kaksi kiinnitysosaa, joten kärryn saa näppärästi vaihdettua pyörästä toiseen.

http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/index.php?main_page=product_info&pr…

Maksoin muuten kärrystä kahden kiinnityskappaleen kanssa yhteensä 200€ (en tosin ostanut tuosta linkin liikkeestä...)

Vierailija
4/38 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauran Lastentarvikkeesta löytyy polkupyörän peräkärryjä montaa erilaista: peräkärry josta saa myös tuplarattaat löytyy meiltä. Lisäksi ihan perus peräkärryjä lapsille, koirille ja tavaroille. Hinta alkaen 129e. Käy katsomassa:

http://www.lauranlastentarvike.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shop…

Vierailija
5/38 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse haikeilen semmosesta, pääsisi helpommin liikkeelle 2 lapsen kanssa

ap

Vierailija
6/38 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minkä merkkisiä/hintaisia?

ap

Vierailija
7/38 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään merkkikamaa mutta toiminut oikein hyvin ilman sitäkin. :)

Vierailija
9/38 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistopeli hintaansa nähden! Meillä mennään kärryn kanssa hoitoon, kauppaan, joka paikkaan 10 km säteellä. Hyvin pääsee liikkeelle huonommallakin kelillä.

Jos on laittaa se 500 e lisää, niin saa ekstraherkkuja. Mm. jousitus lisää matkustusmukavuutta erityisesti nukkuvalla lapsella, muunneltavuus (saa helposti esim. rattaiksi) käytettävyyttä.

Meillä ainoa miinus se, että 4-vuotis pitkä lapsi ei enää pituutensa puolesta mahdu kyytiin. Painoraha 40 kg olisi riittänyt kahdelle.

Vierailija
10/38 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jaksa enää juosta pyörälenkillä, istuu ja katselee maisemia.

Positiivista kommenttia ollaan saatu!

Ehkä sitten takanapäin pitävät kylähulluna :)

Vierailija
11/38 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesana ostettiin karry. Muuten tyytyvainen olen ollut, mutta ilmaa taytyy pumpata tosi usein renkaisiin. Jos renkaat on yhtaan tyhjentynyt niin on tosi raskas vetaa pyoran perassa. Monesti, kun huoltoaseman ohi ajetaan, niin sujautan vahan ilmaa renkaisiin.

Meilla on huuto.netista tilattu karry, joku myy Saksasta kasin uusia pyorakarryja. Edullinen oli (en tarkkaa hintaa muista), ja kotiinkuljetus kuului hintaan. Suosittelen!

Vierailija
12/38 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jaksa enää juosta pyörälenkillä, istuu ja katselee maisemia.

Positiivista kommenttia ollaan saatu!

Ehkä sitten takanapäin pitävät kylähulluna :)

Vierailija
13/38 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuuko nätisti, eikä yritä pois?

Vierailija
14/38 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoja erimerkkisistä vaunuista. Olen ostamassa meille tuollaisia, mutta toinen lapsista vajaa kolme ja pienenpi vasta aloittelee istumista joten en oikein tiedä mikä malli olisi paras. ja en oikein viitsi laittaa rahaa kuitenkaan kuin 200 johtuen siitä, etten saa niitä säilytettyä sisätiloissa. Joutuvat sään armoille koko ajan, joten siinä syy miksi ei oikein voi maksaa enempää.

Miten lapsen saa siihen nukkumaan? Onko kovakin alusta esim. niissä huutonetin kärryissä? Ja haluisin myös sellaisen mahdollisuuden että voi ottaa irti pyörästä ja kuljettaa rattaiden tavoin? Onko tietia missä merkissä voisi käyttää? Ja että olisi vielä edullinen?

Vierailija
15/38 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tykkäsi aina juosta pyörälenkillä 10 km lenkkejä.

Takajaloissa ei enää voimaa ja tasapaino heittää.

Istuu tököttää nätisti, ei rimpuile.

Vierailija
16/38 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuljettanut kärryllä ja pyörällä kolmea lasta niin, että kaksi kärryssä ja yksi pyörän turvaistuimessa.

Meidän kärryyn mahtuu jopa 130 cm pitkä istumaan ja 50 kg saa olla kyydissä, joskus on kyllä ollut varmaan enemmänkin. Ehkä jopa aikuinen sopisi sinne jos olisi vähän polvet koholla ;).

Vierailija
17/38 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tykkäsi aina juosta pyörälenkillä 10 km lenkkejä. Takajaloissa ei enää voimaa ja tasapaino heittää. Istuu tököttää nätisti, ei rimpuile.

Kyytinsä on hän ansainnut. Kunnioitettava ikä.

Vierailija
18/38 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostettiin se alunperin koiran kuljettamista varten. Kyllä meillekin naureskeltiin kun peräkärrystä kurkki koira, mut helpotti jo silloin elämää.

Nykyään siis kuljetan lasta tuossa kärryssä. Olen ollut tyytyväinen; kärry on edullinen (tosin hinta on noussut 30€ viidessä vuodessa!) ja siihen saa saa ostettua useamman liitoskappaleen, niin että molempien vanhempien pyörään saa laitettua omansa ja käryyn vetovuoroa voi vaihtaa pitkillä matkoilla näppärästi.

Ainoa huono puoli on, että etuläpässä ei ole aurinkolippaa, joten lapselle lippis on ehdoton. Aivan pienelle selkänoja on myöskin niin korkealla että matkustusasento on kypärä päässä aika hankala.

Vierailija
19/38 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime viikolla maksoi 199€ todella hyvä ollut ja hintansa väärti jo vajaa kaksi viikkoa.

Vierailija
20/38 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen todella tyytyväinen. Ei ole raskas vetää, paitsi ylämäessä. 3v ja 4v mahtuvat hyvin kyytiin, joskin nelivuotiaalla alkaa ottaa pää kiinni kattoon.

Loistojuttu on, että on selkänojien takana tavaratila johon mahtuu kaksi kauppakassia.

Minä ja neljä pikkuistani olemme päässeet hyvin liikkeelle 1v ja 2v kärryn kyydissä, ja 3v ja 4v pyöräillen itse.