Kokemuksia renaulteista
Onko kellään (ollut) renault laguna- tai meganefarmaria, vm. 2004 -->. Millaisia kokemuksia, onko ollut paljon vikoja ym. Kovasti sitä tunnutaan Suomessa parjattavan, vaikka muualla Euroopassa myydään kai aika paljonkin. Olen vähän moisia katsellut, hinta kun tuntuu olevan kohtuullinen ja varusteissa löytyy. Lisäksi etenkin Lagunat miellyttävät kovasti silmääni. Mutta onko ne sitten ihan romuja murheenkryynejä? Tosin samaa kommenttia olen kuullut myös sitikoista ja meillä moinen toiminut moitteetta myös talviolosuhteissa.
Kommentit (14)
Kuten jo kerroin, sitikan olen joskus ostanut ja se on toiminut. Onko jotain tarkempia kokemuksia vai onko tää taas näitä "ranskalaiset on aina huonoja"- ennakkokäsityksiä. Peugeotien sähkövioista olen tutuilta kuullut paljonkin, sitikoista ja relluista en niinkään. Vaikka yleensä peugeotia tunnutaan pitävän nimenomaan parhaimpana ranskalaisena.
Ap
Ajoin autokoulun rellulla ja ihmettelin kun ei ajamisesta tuu mitään ja en meinaa millään oppia. Yhdellä tunnilla sit ajoin jollain erimerkkisellä, olisko ollu Toyota, ja ajaminen sujui kuin leikki. Myöhemmin jouduin kerran ajamaan rellua ja totesin että ihan yhtä paska kuin muistinkin.
laguna 04, automaatti. Ei mitään huonoa sanottavaa!
Minulla oli Rellu ja siinä sai kaksi autoa yhden hinnalla... ensimmäisen ja viimeisen...
Myös työkseni olen ajanut Rellulla. Ei kiitos enää.
Ne ovat kuitenkin onnistuneesti muotoiltuja, mukavia ajaa ja vielä turvallisiakin.
...sikäli kun korjaamolta joutavat...
on ollut 3 rellua, tosin ei yhtäkään lagunaa. Noista yhdessäkään ei ollut koskaan mitään vikoja, normaalit huollot tehtiin. Laguna on ollut ainakin aiemmin aika vikaherkkä eli sitä en välttämättä uskaltaisi ostaa.
2 lagunaa ja 1 scenic. Ja erittäin tyytyväisiä rellun omistajia ollaan. Laguna on aivan ihana auto. Hyvät varusteet, todella mukava ajaa, isot tilat, hinta-laatu suhde kohdillaan. Meitä on 2 aikuista ja 2 lasta. Aikuinenkin mahtuu hyvin takapenkille istumaan.
Ajetaan pari kertaa vuodessa helsinki-rovaniemi, rovaniemi-helsinki väliä ja aivan ihana auto on pitkillä matkoilla. Meillä nyt vm 2004 renault laguna.
On niissä kalliissa saksalaisissakin autoissa sähkö ym vikoja. Ehkä meille on vaan hyvä tuuri sattunu ettei meijän relluissa ole suurempia vikoja ollut. Seuraavakin auto on laguna.
Itse ainakin lämpimästi suosittelen rellua.
hyvä. Ei ole kokemusta muista autoista, mutta miehen mukaan hintalaatusuhde kohtalainen.
ei ole mikään paras ajettava, mutta vikoja ei ole ollut ollenkaan. Kokemusta on Lagunastakin, on parempi ajaa, mutta isoihin remontteihin meni enemmän rahaa kuin autoa ostettaessa.
eikä ole ihan täystyrmäystä tullut. Tuo hinta-/laatusuhde kyllä kiehtoo. Samaa tasoa kuin sitikoissakin, rellulla isona lisäplussana on ulkonäkö verrattuna sitikkaan. Tuntuu kyllä välillä että autonosto on ihan tuuripeliä. Toisilla ns. halvemmat ja huonommat merkit toimivat erittäin hyvin, toisilla taas niin bemarit kuin volvotkin reistaavat koko ajan. Jatkan pähkäilyjäni.
Ap
Ei isoja vikoja. Meganen ovien aukaisuun on tarvittu vara-avainta. Turvatyyny valo vilkkuu joskus. Renkaat kuluu. Öljyt vaihdetaan harvoin. Paljon halvempi kuin toyota
nääs korjauksiin on kulunut saman verran rahaa kuin auton ostoonkin. Ei enää ikinä rellua. Ja eikös toi Laguna vm. -04 oo niin parjattu, että autoliikkeetkään ei ota niitä enää mielellään vaihdossa...
Oli meillä 3 v. Muuten ihana ja kiva, mutta ne sähkövehkeet. Kortti ei toiminut, ei siis käynnistänyt autoa. Vaihdettiin lukijet ja kortit moneen kertaan mutta ei auttanut.
Ovet brenkkas, kuskin ovi aukes kun muut meni lukkoon ja päinvastoin.
on ollut Laguna ja Megane molemmat. Ei kummassakaan mitään vikaa, kortit ja kaikki on toiminut moitteettomasti. Ja Renaultit on tosi hyviä ajaa! Laguna loistava auto maantiellä, Megane taas kaupungissa koska Laguna on niin iso ja painava, Megane näppärä käsitellä. Farmareita meillä ollut molemmat.
... muakin on varoteltu, että ne kuulemma sohlaa. Tosin samaa sanottiin sitikoista, ja ainakin tämä meillä oleva on toiminu oikein hyvin. Aika tasan menee mielipiteet ja kokemukset muutenkin. Toiset kertovat kauhutarinoita kuinka kaikki sohlaa, toiset ovat ajaneet monellakin eikä mitään vikoja ole ollut. Laguna miellyttää minua enemmän nimenomaan ulkonäkönsä puolesta, megane taas siksi kun on pienempi. Farmarin kuitenkin haluaisin. Hmm hmm.. mietintä jatkukoon. :)
Ap