Kehun nyt erityisluokkalaista
Tyttö on tutustunut erääseen poikaan joka on erityisluokalla.
Poika kävi meillä, oli kohtelias ja hyvätapainen. Katsoi suoraan silmiin tervehtiessä. Miellyttävä poika joka osasi jopa jutellakin.
En tiedä hänen erityisongelmistaan eikä ne minulle toki kuulukaan.
Halusin tällä avauksella sanoa että lapsi/nuori voi olla fiksu ja miellyttävä erityisyydestään huolimatta.
Kyseinen poika on tervetullut meille jatkossakin.
En pidä tyypeistä jotka pyörii kulman takana ja heissä ei ole "miestä" tulla esittäytymään.
Kommentit (6)
vain jokin vaikea oppimisvaikeus. Ei se näy käytöshäiriönä.
erityisluokkalaista pidetään häirikkönä ainakin tällä palstalla.
Rehellisesti sanottuna, kuka meistä haluaisi erityistä tukea tarvitsevan lapsensa puolisoksi esimerkiksi?
Pistää todella vihaksi tuollainen ajattelutapa! Kuka haluaisi sinunlaisesi kapeakatseisen anopiksi? Rehellisesti sanottuna.
Rehellisesti sanottuna, kuka meistä haluaisi erityistä tukea tarvitsevan lapsensa puolisoksi esimerkiksi?
ja ihan rehellisesti sanottuna, jos oma tyttäreni menisi naimisiin isänsä kaltaisen miehen kanssa, olisin siihen erittäin tyytyväinen. Mieheni kun on älykäs, vastuuntuntoinen, kohtelias, kunnollinen ja hyväkäytöksinen ja toisia ihmisiä arvostava. Hän kykenisi elättämään perheemme ihan hienosti, vaikka minulla ei olisi töitä, mutta hänen itsetuntonsa kestää myös sen, että minä menestyn vielä paremmin. Hänellä on myös näkövamma ja keskittymishäiriö(molemmista on dg eikä hän esimerkiksi ole käynyt armeijaa näiden takia). JOS hän olisi aikanaan saanut erityistä tukea esimerkiksi kielissä, hän voisi nyt olla käsityöläisammattilaisen sijasta korkeakoulutettu. Koska silloin ei ollut käytössä mitään kunnollisia kielenopetusmenetelmiä, vaan kirjasta vaan tankattiin, hän on oppinut kielet vasta aikuisena. Lukiota hän ei siis päässyt läpi, mutta nykyään hän pärjää keskivertoa paremmin.
on esim. dysfasia, vaikka sydän olisi puhdasta kultaa? Aika suvaitsematonta...
vain jokin vaikea oppimisvaikeus. Ei se näy käytöshäiriönä.