Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MILLOIN olet puhdistanut kuivausrummun kondensaattorin?

Vierailija
11.04.2010 |

juuri putsasin.. herranpieksut,että sitä pölyä vaan tuli ja tuli.... tunti melkein meni.

vuosi vierähtänyt edellisestä kerrasta.....

täytyisi muistaa hiukan useammin:))

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rumpu on 6 vuotta vanha, ja just kuukausi sitten ajattelin, että onko tullut tiensä päähän masiina, kun kuivaa niin huonosti. Mies sitten etsiskeli tietoa (manuaalit paikassa hukka) ja vähän aikaa ähki kodarissa. Sitten kuului: "Voi jumalauta!" Saimme molemmat tietää siinä paikassa, että siinä rummussa on myös sellainen lauhdutinloota. Ja voin kertoa, että oli suorastaan paskainen, kun 6 vuotta rytyytetty menemään ilman tietotoakaan koko lootan olemassaolosta.. Mutta voin kertoa, että seuraavaan puhdistukseen ei mee 6 vuotta, sen verran kauan putsattiin molemmin sitä laatikkoa ja ritilöitä.

Vierailija
22/33 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuussa, kohta on taas sen puhdistuksen aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa otsikon kondensaattori olla kuitenkin oikealta nimeltään lauhdutin.  Lauhdutin tiivistää höyryn vedeksi, jonka sitten pumppu poistaa. Lauhdutin kerää paljon pölyä, joten sen suihkuttaminen on suotavaa ja ok.

Kondensaattoriin en suosittele suihkuttavan vettä, mutta purkamatta konetta sinne ei voi kyllä vettä heittääkään :)

Vierailija
24/33 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta sitten. Ei mennyt tuntia.

Vierailija
25/33 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lukee koneen kyljessä auto cleaning condenser, eli en ole putsannut kertaakaan.

Vierailija
26/33 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti! Myönnän että en lukenut ohjeita kokonaan (kuka niitä lukee). Mutta pitää ruveta puhdistamaan tota kondensaattoriakin :) Thanks!

Aina luen. Liian usein ihmiset jälkikäteen levittelevät käsiään sanoen että "en minä tiennyt", "mistä minä olisn sen voinut tietää", "ai, ohjeissako lukee", "minkä takia laite jo nyt hajosi", jne. Laitteet ovat erilaisia, niissä on eri toiminnot. Ei vaadi paljoa lukea ohjekirjaa jos laitteesta on kuitenkin maksanut paljon. Vaikka laite toimsi ilman ohjeiden lukemista voi ohjeista kuitenkin löytää vinkkejä sille miten laite toimisi paremmin, jottei käy niin kuin tälle neropatille jolla kesti kymmenen vuotta ennen kuin hän oppi käyttämään astianpesukonetta oikein.

Vierailija
27/33 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun kone ilmoittaa sen tarpeesta.

Vierailija
28/33 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun kuivausrummussani ole mitään irrotettavaa jalkalistaa, eikä irrotettavaa lauhdutinta. Suodattimet on, ja ne puhdistetaan säännöllisesti. Lauhduttimeen ei pääse edes käsiksi konetta purkamatta.

Vierailija
29/33 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuivausrummussa keraamiset kondensaattorit, niin niitä ei tarvitse puhdistaa. Jos sinä käytät elektrolyytti-kondensaattoreita, niin suosittelen puhdistamista ainakin kahden kuukauden välein.

Vierailija
30/33 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän putsata kerran kuussa, helmikuussa tein mutta nyt pitäis tehdä maaliskuun puhdistus.

Vierailija
31/33 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja 31 on lukenut sähköoppia riittävästi tähän keskusteluun. Kuitenkin aloittaja kyselee käännösmurheesta johtuvasta metallisesta karkeasuodattimesta, johon kosteus kondensoituu ilmavirrassa.

Ilmalämpöpumppu -tekniikalla ilevista koneista en tiedä, mutta muista tämä löytyy ja se kannattaa (ja pitää) puhdistaa säännöllisesti. Puhdistamattomana aiheuttaa  koneelle kovasti energiahukkaa.

Vierailija
32/33 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka-Liisa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti! Myönnän että en lukenut ohjeita kokonaan (kuka niitä lukee). Mutta pitää ruveta puhdistamaan tota kondensaattoriakin :) Thanks!

Aina luen. Liian usein ihmiset jälkikäteen levittelevät käsiään sanoen että "en minä tiennyt", "mistä minä olisn sen voinut tietää", "ai, ohjeissako lukee", "minkä takia laite jo nyt hajosi", jne. Laitteet ovat erilaisia, niissä on eri toiminnot. Ei vaadi paljoa lukea ohjekirjaa jos laitteesta on kuitenkin maksanut paljon. Vaikka laite toimsi ilman ohjeiden lukemista voi ohjeista kuitenkin löytää vinkkejä sille miten laite toimisi paremmin, jottei käy niin kuin tälle neropatille jolla kesti kymmenen vuotta ennen kuin hän oppi käyttämään astianpesukonetta oikein.

Mulla ohjeissa käsketään jollain pehmeällä harjalla harjaamaan sitä, mutta vauvaharjakaan ei auta, tavara ei liiku mihinkään.

Vierailija
33/33 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koneessa se vaihdetaan, koska sitä ei voi puhdistaa kuin nestemäisellä hapella ja se on ammattilaisten tehtävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi