MILLOIN olet puhdistanut kuivausrummun kondensaattorin?
juuri putsasin.. herranpieksut,että sitä pölyä vaan tuli ja tuli.... tunti melkein meni.
vuosi vierähtänyt edellisestä kerrasta.....
täytyisi muistaa hiukan useammin:))
Kommentit (33)
No onneksi harvemmin tulee rumpua käytettävän ;)
se on erikseen irroitettavan jalkalistan alla, sellainen puolenmetrin laatikko....
-ap
sitä on. sitä on aivan tajuttomasti siellä jossain,kun suihkutatte sen puhtaaksi.
-ap
se on erikseen irroitettavan jalkalistan alla, sellainen puolenmetrin laatikko.... -ap
Nyt hävettää! En oo putsannut sitä ikinä ja toi kuivaaja on ollut mulla n. pari vuotta.
Kiitti! Myönnän että en lukenut ohjeita kokonaan (kuka niitä lukee). Mutta pitää ruveta puhdistamaan tota kondensaattoriakin :) Thanks!
käyttökerran jälkeen ja koneen sisällä olevan rekkulan irrotan ja huuhdon kerran viikossa tai viimeistään kahdessa. On nääs polttanut jo kertaalleen koneen sisäisen sulakkeen.
Hevijyyserien pitää putsata se usein, pienten talouksien normikäytössä riittää kuulemma jopa kerran vuodessa.
Viimeksi viime viikolla suihkutin sen puhtaaksi ja noin parin kuukauden välein koitan muistaa sen puhdistuksen. Nyt tiedän sen nimenkin :)
Siinä se menee kun odottaa koneen pysähtymistä. Vaikka rummut on jatkuvassa, kovassa käytössä, ei kondensaattori ole kovin likaiseksi päässyt.
koska en ole koskaan puhdistanut, mutta sitten hoksasin, että ei meillä edes ole kuivausrumpua ;)
Mä putsaan välillä usemmin välillä harvemmin. Mutta selkeä merkki siitä, että putsata pitäisi on tunkkainen haju vaatteissa kuivauksen jälkeen.
Eiks konkka on sähkövaraaja? Eihän niihin mitään vettä saa suihkutella? Onneks ei oo kuivausrumpua kun oon näin pihalla, ei mulla ole kyllä pesukonettakaan.
pari kuuakutta siten viimeksi. oikein säikähdin kun oli päässyt niin pahaan kuntoon.
Se on sähkötoiminen kosteuden poistaja, siis aivan oikein, se on myös kondensaattori, moottorilla on omansa.....
Meidän koneessa pitää putsata se nukkasihti ovesta, sitten tyhjätä vedet sellasesta säiliöstä rummun alapuolelta, sitten siinä vesisäiliön yläpuolella on sellanen jutska missä on metalliritilöitä, mutta en muista ohjeista että sanottiinko siitä, niissä ritilöissä on sellasta töhnästä pölyä, ja olen siitä käsin sitä riipinyt kun näyttää pahalta, mutta en ole sitä pömpeliä uskaltanut mitään suihkutella, kun en tiedä meneekö pilalle. Pitäis ettii ohjeet ja lukea uudelleen...
Ei ole todellakaan mikään kondensaattori.
Minäkin aina välillä otan sen irti...meillä siinä on oikein semmoinen kahva mistä saa vetää ja suihkuttelen puhtaaksi.
Kondensaattorin ritilä siis :) Just viimeviikolla putsasin samalla, kun tein joulusiivousta. Meillä se haisi ihan banaanikarkeille :D Taitaa johtua huuhteluaineesta, mitä siskon perhe käytti meillä pyykkiä pestessään...
Normitaloudessa tuo kerran vuodessa riittää, sanoi pesukoneenkorjaaja, mutta meillä on isoja pitkäturkkisia koiria taloudessa, joten putsaan suodattimet muutaman viikon välein.
Nukkasihdit puhdistan aina, mä rakastan sitä. Mikä kondensaattori?