Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä miten oppia uudestaan nukkumaan lasten valvottamisen jälkeen?

Vierailija
11.04.2010 |

Meillä on valvottu lähes vuosi lasten takia. Nyt lapset kaikki nukkuvat yöt, mutta tämä äiti yhä valvoo tai nukkuu ns. koiranunta. Kuulen siis kaikki pienimmätkin äänet ja sen jälkeen ei enää yleensä saa unta.

Unilääkkeitä en haluaisi käyttää kun ihan pakon edessä. Olen niitä aiemmin käyttänyt, mutta niiden kanssa päivällä oli tokkurainen olo eikä se unikaan ollut niin syvää kun mitä ilman lääkkeitä.

Onko konsteja, joilla voisi oppia uudestaan nukkumaan kun on joutunut valvomaan monta kuukautta putkeen? Löytyykö saman kokeneita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kolmen lapsen jälkeen en edelleenkään nuku itse ns. kunnolla. Herään kaikkiin mahdollisiin ääniin ja vaadin täydellistä hiljaisuutta. Heräilen monta kertaa öisin ja pelkään jo etukäteen yhteisnukkumisia reissussa yms.

Lapset ovat jo isoja, isommat jo reilun 10v ja kuopuskin kohta 4v.

Kai mulle jäi loppuiäksi tällainen huono nukkuminen :( Tosin on tilanne parantunut tässä vuosien varrella.

Vierailija
2/4 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin korvatulppien kanssa, sitten ota toinen tulppa pois (tyynykorvasta), ja vähitellen voit jättää toisenkin pois. Kuulostaa tyhmältä, mutta toimii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hyvä esittely siitä:

http://www.fonecta.fi/tuotteet-ja-palvelut/Helsinki/818717/TENDaMENDe+T…

Luulin kans monen vuoden valvomisen tuhonneen kokonaan unet, mutta onneksi olin väärässä.

Vierailija
4/4 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opin 4,5 v unettomuuden jälkeen nukkumaan vasta, kun annoin periksi unilääkkeille. Käytin niitä tosin vain silloin tällöin, mutta nukahtamiseen liittyvä stressi hälveni lääkkeillä ja aloin nukahtaa muulloinkin paremmin. Lapset olivat nukkuneet hyvin jo puoli vuotta, kun vihdoin hain lääkäriltä apua.