Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun joutuu "kasvattamaan" MIESTÄ! Pukeutumisesta kyse...

Vierailija
11.04.2010 |

Mieheni lapsuuskodissa on ollut ihan sama, mitä on juhlissa ollut päällä. Tai puhdasta kyllä, mutta esimerkiksi rippijuhlissaan miehelläni on ollut farkut jalassa ja lenkkarit :O

Ei meinaa oikein nykyäänkään käsittää, miksi pitäisi laittaa puku päälle johonkin juhliin, tai miksei voi lähteä verkkareissa syntymäpäiville tms.

Mieheni ilmeisesti kokee jonkinlaisena pomottamisena sen, että olen sanonut esim. häihin/ristiäisiin/rippijuhliin mentäessä, että miehen tarvitsee laittaa puku päälle (olen tiennyt että siellä muutkin laittavat) Haluan muutenkin opettaa lapsillemme etikettisääntöjä, vaikka mikään turhantärkeä hienostelija en olekaan (mieheni mielestä kyllä)

Ihmetyttää kyllä todella tämän anoppini kasvatusmetodit pukeutumisen suhteen, heidän iltatähtensä on nyt kohta 15-vuotias tyttö, ja hänkin saa lähteä juhliin kuin juhliin vaikkapa farkuissa ja t-paidassa, koska anoppi tokaisee vaan aina että "no ei oo pakko jos ei haluu" (laittaa juhlavaatetta).

Okei, kukin kasvattakoon lapsensa miten haluaa, ja joo, on sitä nyt vakavempiakin kasvatusvirheitä, ja korostan että TYKKÄÄN ANOPISTANI noin muuten tosi paljon, mutta kunhan nyt purkaudun kun taas pukeutumisaihe oli tänään ajankohtainen ja meni hermo miehen kiukutteluun, kun joutui sonnustautumaan pukuun...! Vänkäsi taas vastaan pahemmin kuin lapset!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan, mutta meillä toimii vanhanaikainen kiristyskeino. Jos ei laita pukua, kun on sen aika, niin keskari ja pimpero on evätty viikoksi. Suosittelen. Vaikkei kiristystä suositella kasvatuskeinona, niin en itse usko, että siitä mitään traumoja jää.

Vierailija
2/13 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen persoonallisuutta tai sielua. Muutenhan siitä voisi vaikka kasvaa itsenäinen olento.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaimo ei ole mammana valitsemassa ja hiki otsassa mie son karkaamassa paikalta pois kun saa vain ekat sovitettua juontaa monella perheeseen. Itsestä se on lähdettävä, mutta juhlissa on helpompaa: siellä on tietty pukukoodi mitä kaikki yleensä käyttävät ja se on kohteliaisuutta muita kohtaan.

Vierailija
4/13 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihaa pukua ja käy töissä ja on vapaa-ajalla aina jossain farkuissa ja vanhassa t-paidassa. Rakastan miestäni sellaisena kuin hän on, enkä pyri vaikuttamaan vaatevalintoihin. Omapa on häpeänsä juhlissa. Tämän olen hänelle sanonut kerran ja ihan ystävällisesti suhteen alussa. Kukin on, mitä on.

MUTTA nyt kun olemme naimisissa ja menemme esim. mun sukuni juhliin, alkaa mies oma-aloitteisesti huolehtia ennen lähtöä, että voiko tässä ja tässä asussa lähteäkään. Mä vaan laitan pikkumustaa päälle ja hymistelen, että ihan sama. Yleensä se sitten ilmaantuu autolle puvussa tai vähintään kauluspaidassa :)

Vierailija
5/13 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään aikuinen kasvata toista aikuista. Mä olen aina ollu sitä mieltä, että mieskin on aikuinen, sillä on omat tapansa, ja se saa tehdä asiat haluamallaan tavalla. Eihän se mun häpeä ole, jos hän ei halua pukeutua "etiketin" mukaan, vaan oma häpeänsä. Sekin, että jos ajattelee mitä muutkin sanovat, niin osoittaa vain, että näin ajattelija ajattelee, että muutkin naiset pitävät miestään "lapsena" jota pitää auttaa perusasioissa.. Mutta eiväthän kaikki näin ajattele, toivottavasti harvempi todellakin..

Yleensä mieskin, vaikka ei nyt olisi kotona niin hyvää kasvatusta saanutkaan, siinä vaiheessa itsekin hieman herää, jos nainen ei jatka lasten kasvatus tapojaan hänen kanssa, vaan pakottaa miehen miettimään itse tekemisiään.. Ja jos nyt ei herää, niin olkoon oma itsensä, häneen itseensä sä alun alkaen olet rakastunutkin. Miksi pitäisi toista lähteä muuttamaan mieleisekseen.

Vierailija
6/13 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teita koskaan hyvaan ravintolaan? Osaavatko tilata viinit? Jattaa auton valet-parkkiin? Ei mulle kelpaisi ellei osaisi.

Vierailija
7/13 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kehtaa lähteä mieheni kanssa oman suvun juhliin, jossa kaikilla muilla miehillä puvut ja naiset etiketin mukaisissa asuissa ja mieheni ilmestyisi käsipuolessani verkkareissa/farkuissa ja t-paidassa.

Ja mieheni todella TEKISI näin.

Oman sukunsa juhliin olen nimittäin antanut miehelle luvan (siis sanonut, että senkus puet mitä huvittaa) ja siellä on todella pukeutunut noin. Mutta siellä mua ei hävetä, hehän jo tietävät minkälainen juntti mies on (koska osa suvusta on samanlaista)

Kyllähän se olisi aikuisen miehen oma homma ja tehtävä tajuta, miten pitää pukeutua, mutta oma mies kuuluu siihen pieneen osaan, joka EI todellakaan tajua.

ap

Vierailija
8/13 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ja veljeni eivät ole ikinä tajunneet, että eri tilanteisiin pukeudutaan eri tavalla. Häihinikin isäni aikoi tulla shortseissa... Nyt elämäni tärkein mies ymmärtää, että juhliin laitetaan puku päälle ja että vaateostoksillakin voi joskus käydä. Upeaa.

Vierailija
9/13 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on valet-parkki??

teita koskaan hyvaan ravintolaan? Osaavatko tilata viinit? Jattaa auton valet-parkkiin? Ei mulle kelpaisi ellei osaisi.

Vierailija
10/13 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen persoonallisuutta tai sielua. Muutenhan siitä voisi vaikka kasvaa itsenäinen olento.

Vierailija
11/13 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olettaa ihmisen kunnioittavan kanssaihmisiään (ja sitähän nämä resupekat juhlissa eivät tee). Onneksi minä en joudu tuollaisten moukkien kanssa olemaan tekemisissä.

Vierailija
12/13 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeutumalla etiketin mukaisesti juhliin. Kunnioitan kanssaihmisiäni myös niin, etten kohtele heitä kuin lapsia.

On muiden aikuisten asia huolehtia omasta asustaan. Minua ei hetkauta suuntaan tai toiseen, jos mieheni nolaa (tahallaan) itsensä pukeutumalla epäsiististi. En voi vahtia ja muuttaa muita ihmisiä, vain omiin tekemisiinsä voi vaikuttaa.

Elämä on paljon mukavampaa, kun huolehtii omista tekemisistään eikä yritä niin kovasti muuttaa muita. Pätee näihin pieniin etikettijuttuihin mutta myös isompiin asioihin.

Joku kyseli hienoista ravintoloista. Emme kyllä käy valet-parkkipaikoissa, mutta mieheni harrastaa viinejä, joten osaa kyllä tilata. Jos se on jollekin se sivistyksen mitta :D

5

jos olettaa ihmisen kunnioittavan kanssaihmisiään (ja sitähän nämä resupekat juhlissa eivät tee). Onneksi minä en joudu tuollaisten moukkien kanssa olemaan tekemisissä.

Vierailija
13/13 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole minkäänlaista silmää pukeutumiselle ja silti haluaa pukeutua hyvin tai edes kohtuullisesti.

Mies joutuu töidensäkin takia pukeutumaan pukuun ja vapaa-ajalla pukeutuu mielellään rennosti ja nuorekkaasti, mutta kun ei itse osaa. Siksi kysyy multa apua vaateostoissaan ja usein työtilaisuuksiin lähtiessään kysyy, mitkä sopivat yhteen yms.