Helsinki haisee
Pikästä aikaa kävin Helsimgissä ja taas huomasi, miten siellä haisee saasteelta. Saman hajun erotin joskus silloin kun muutin sinne, mutta pian siihen tottui. Nyt olen siis muuttanut muualle, mutta missään korvessa en asu. Pistää vaan miettimään, tiedänköhän edes miltä oikeasti puhdas ilma haisee...
Kommentit (7)
reppana eksy koskaan mihinkään suurkaupunkiin!
Ei kai maalla asuvatkaan haista sitä sianpaskan lemua missä itse elävät, mutta minkä kaupunkilaiset haistavat heti...
Lietelannan haju on just se minkä arvasinkin jonkun heittävän kehiin. Kun on niin kiva vetäistä herneet nenukkiin ennen kuin miettii yhtään. Kuten sanoin, en edes asu maalla. Eikä kyse edes ollut siitä, vaan siitä, että jos pikkukaupunki Helsinki haisee näin selvästi saasteelle, niin ei täällä Suomesssa voi kovin puhdasta sanoa olevan.
jos sanoo mielipiteensä?
Täällä nämä jutut on vaan niin tyhmiä ja yksinkertaisia, että ne nyt sattuu huvittamaan mua =).
Näin sieluni silmin ap:n tuhertamass tätä aloitusta samalla nyrpistellen nenäänsä kaupungin pahoille hajuille =)))
lue vaikka YTV:N raportti:
Kuivat tienpinnat pölyävät tänään iltapäivällä vilkkaasti liikennöidyillä alueilla. Ilmanlaatu on nyt erittäin huono HSY:n mittausasemalla Helsingin keskustan katukuilussa ja välttävä valtaväylien läheisyydessä. Jos sadekuuron osuu kohdalle, tilanne helpottaa väliaikaisesti. Todennäköisesti pölyäminen kuitenkin jatkuu myös ensi viikolla.
09.04.2010 klo 08
Ilma on tänä aamuna melko puhdasta. Pölyä on ilmassa toistaiseksi vain vähän. Ilmanlaatu on suurimmassa osassa pääkaupunkiseutua tyydyttävä tai hyvä. Vilkkaimmin liikennöidyillä alueilla ilmanlaatu on kuitenkin välttävä.
08.04.2010 klo 08
Ilma on tänä aamuna puhdasta. Katujen pinnat ovat vielä osittain kosteita, joten pölyä on ilmassa vain vähän. Ilmanlaatu on suurimmassa osassa pääkaupunkiseutua hyvä. Ilmanlaatu on tyydyttävä vain seudun kaikkein vilkasliikenteisimmillä alueilla. Tienpintojen kuivuessa pölyä kuitenkin alkaa nousta ilmaan.
07.04.2010 klo 08
Tänä aamuna ilmassa on hiukkasia alueilla, joilla tienpinnat ovat kuivia. Ilmanlaatu on huono HSY:n mittausasemalla Helsingin keskustan katukuilussa. Muilla seudun mittauasemilla ilmanlaatu vaihtelee hyvästä välttävään.
06.04.2010 klo 08
Vilkasliikenteisillä alueilla pakokaasut heikentävät ilmanlaatua pääkaupunkiseudulla ja ilmanlaatu on välttävä. Muualla seudulla ilmanlaatu on tyydyttävä.
jos sanoo mielipiteensä?
Täällä nämä jutut on vaan niin tyhmiä ja yksinkertaisia, että ne nyt sattuu huvittamaan mua =).
Näin sieluni silmin ap:n tuhertamass tätä aloitusta samalla nyrpistellen nenäänsä kaupungin pahoille hajuille =)))
Kyllä mä nyrpistelen nenääni kaupungin pahoille hajuille. Mutta olen enemmänkin surullinen siitä, että ihmiset paskaa elinympäristönsä ja tottuvat siihen. Kuten siis minäkin silloin kun asuin Helsingissä. Mun mielestä on tyhmää ja yksinkertaista elää miettimättä yhtään sitä, mitä elämisellään aiheuttaa. Ja varsinkin tyhmää ja yksinkertaista on suomalaisten itsepetos siitä, että täällä on jotenkin puhdasta. Kun lian, pakokaasun ja saasteen haistaa selvästti, kun asuu hetken vähän puhtaammalla alueella (joka tuskin on sekään puhdas).
Ratikat röökiltä, valkosipulilta ja vanhalta viinalta. Ihan kuin yli puolet jengistä olisi alkkiksia.
Kärsin itse astmasta, joten olo on aika pirullinen noiden hajujen keskellä - välillä pitää vaihtaa ratikkaa pelkän hajun takia.
Mulla ei olisi mitään sitä vastaan, että ravintolassa tupakointi sallittaisiin uudestaan. Ulkoilman laatu paranisi huomattavasti, kun iso osa tupakoijista voisi vetää tupakkansa siellä tuoppiensa ääressä. Baareista tupakoimaton voi sentään pysyä poissa - kadulla on ihan pakko kävellä ainakin joskus töihin mennessä.
Sori, lievä OT, mutta tää juttu on taas itselle ajankohtainen.
reppana eksy koskaan mihinkään suurkaupunkiin!
Ei kai maalla asuvatkaan haista sitä sianpaskan lemua missä itse elävät, mutta minkä kaupunkilaiset haistavat heti...