Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veisitkö lapsesi perhepäivähoitajalle, jonka kodin pihasta n. 50 m päässä virtaa joki

Vierailija
20.01.2009 |

ja aitaa ei ole. Jos kunta ei osoittaisi muuta paikkaa, vaan sanoisi, että ota tai jätä, muuta ei ole. Mitä tekisit???

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä voi kuvitella tilannetta, että joku pääsisi silmistäni karkaamaan.

Omia hoitolapsiani vahdin haukkana, enkä todellakaan uskalla selkääni kääntää lapsille. Yleensä seison lasten ja tien välissä, että on todellakin minimaalinen mahdollisuus, että joku pääsisi karkaamaan.

T. pph

Vierailija
2/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole pakko olla aitaa?

En itse veisi, vaikka olisi aitakin, senverran vainoharhainen olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskihän on aika suuri, vaikka hoitaja seisoisi nakutettuna siinä lasten ja joen välissä. Aina tulee jotain, joka vie hetkeksi huomiokyvyn, ja hukkuminen tapahtuu niin nopeasti tai veden varaan joutuminen.

En itse uskaltaisi viedä, ja jos olisi ainoa paikka, jota tarjotaan, niin nostaisin haloon, että miksei edes aitaa. Jos aita on liian matala, niin kiipeilytaitoiset uhmakkaat voivat siitäkin yli mennä.

Vierailija
4/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin, jos asuisin itse vaarallisen paikan lähellä (oli sitten junarata, joku, järvi tms) niin aita olisi ihan ehdoton.

Vierailija
5/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoteistä lapsia on varoiteltu pienestä pitäen, kaikkia lapsia. Vesi puolestaan on harvinaisempi elementti ja kiehtoo lapsia ihan kauheasti. Autotiellä ei välttämättä aja autoa, kun lapsi sinne pinkaisee tai auto ehtii jarruttaa. Veden ääressä se on menoa smantien jos sinne putoaa.

Nimim. Muistan ne eteläpohjalaiset veljekset, jotka putosivat jokeen joulukuussa jonain vuonna, kun äiti pakkasi nuorinta vaunuihin. Ehtivät olla silmistä poissa muutaman minuutin ja olivat asuneet koko ikänsä siinä. Löytyivät joskus seuraavassa toukokuussa.

Vierailija
6/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja voi sattua, kun on monta lasta vahdittavana ja joen kanssa ne vahingot ovat usein kohtalokkaita.

Vierailija
7/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph:n ammattitaito ja luottamusta herättävä olemus merkitsevät paljon enemmän kuin lähellä virtaava joki. Saattaisin itsekin asua perheineni vesistön lähellä.

Lapsillani on ollut kaksi todella ihanaa, luotettavaa perhepäivähoitajaa ja heille kummallekin olisin lapseni luottavaisin mielin jättänyt myös vesistön äärelle.

Vierailija
8/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen pph, jonka omakotitalon lähellä virtaa joki noin 70 m päässä. Meillä on aidattu leikkipiha aivan niinkuin päiväkodissakin ja olen hyvin tarkkana, ettei lapsille tapahtuisi mitään vaarallista hoidossa. Mielestäni jo se osoittaa välinpitämyyttä, ettei aitaa ole! Itsehän me tämä aita maksettiin, mutta itse päätettiin myös asua lähellä jokea.

pph

Vierailija
9/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö ryhmiksessä joka järven rannassa. Aluksi vähän jännitti mutta lapset aina aitauksessa ulkona ja joskus käyvät kävelyllä järven kiertävällä kävelytiellä. Aita on tosi korkea, ainakin toista metriä ettei edes lumikelillä vahingossa pääse yli kiipeämään.

Asuttiin itse ennen joen rannassa ja en jättänyt tyttöä hetkeksikään yksin ulos vaikka tosi varovainen lapsi. Vahinko ei tule kello kaulassa ja siihen jokeen hukunut paljon aikuisiakin kun niin vaikea sieltä pois on päästä jos vahingossa joutuu veteen...

Vierailija
10/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tarjottiin samanlaista paikkaa eikä otettu sitä vastaan juuri siitä syystä, ettei aitaa ole, eikä ole kai aikomustakaan hankkia.

Vierailija
11/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten luotettavan ja vastuuntuntoisen oloinen pph tahansa, se on laiha lohtu kun lapsi on hukkunut. Tässä on lähellä yks pph, jolla ei ole aitaa ja vieressä on sekä autotie, tasoristeys että oja jossa ajoittain vähän enemmän vettä. Mua aina hirvittää kun menen siitä ohi.

Vierailija
12/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan karkaa lapsia myös aidatuilta pihoilta, mutta jos aidat tehty tarkoitustaan vastaaviksi, niin ainakin taaperolta menee hetken verran aikaa päästä sellainen yli.. Ja isommat ehkä ymmärtävät pysähtyä kun pph kiljuu että stop!!!!!! Eli hidasteena ainakin ehdottoman tarpeellinen tuo aita.

Vierailija
13/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis melkein sama matka kuin meiltä, joten olisi aika kummallista, jos en siihen uskaltaisi lapsia viedä. En ole vielä kertaakaan nähnyt, että lapset olisivat pihassa ilman hoitajaa.

Vierailija
14/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia vaivaisi varmasti töissä ollessa.

Vierailija
15/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan itsekin joen vieressä, eikä nuo ole sinne menneet kun on kielletty. Oikeasti peloteltu, että on mutapohja josta ei pääse irti ja imee sisäänsä.

Tiedän yhden pojan aikoinaan hukkuneen tuohon jokeen. Kuitenkin alue on täynnä lapsia ja se on ainoa tapaus 30 vuoden sisällä.

Ei lapset mitään tyhmiä ole. Kyllä ne osaa varoa putoamasta jokeen.

Tässä meidänkin talossa on yksi perhepäivähoitaja, eikä se koskaan vie lapsia tuon joen rantaan vaan pysyvät tuossa leikkipihassa.

Jokihan on 50m päässä pihasta ei pihassa.

Vierailija
16/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on niin vilkas ja utelias lapsi,hyvä,että itse pysytään sen perässä. Itse olen asunut joen varressa,mutta vauvasta asti eli se on ollut tuttua aina.

Vierailija
17/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostunut vedestä, ei voi olla lätäköstä tai lammikosta erossa jos sellaisen näkee. Miten voi olla, että kunta osoittaa paikan jossa lyhyehkön matkan päässä on joki, ei ole aitaa, eikä aiotakaan rakentaa sellaista...!! ja vielä ota tai jätä asenteella....

Muistan ne eteläpohjalaiset pojat hyvinkin. Joki on petollinen, koska se jäätyy ja houkuttaa astumaan mutta jäähän ei voi virran takia luottaa.

ja tälle pph:lle vastaisin että sinunkaltaisille hoitajalle en veisi lapsiani ikinä. Etkö voi kuvitella tilannetta, että joku pääsisi silmistäsi karkaamaan? No kuule minä voin kyllä kuvitella sen! Asenteesi on tosi ylimielinen.

Tuskinpa se äiti saattoi kuvitella että lapset ehtivät niin kauas, silti ehtivät! Ja löytyivät vasta keväällä. Tuskin se perhe jolla oli mökki lammen rannassa osasi kuvitella että tyttö herää päiväuniltaan kenekään huomaamatta, mutta niin vaan kävi että tyttö oli hukkuneena lammessa kun mentiin herättämään päikkäreiltä.... ei voitu kuvitella, ei!

Vierailija
18/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestiä sitten

Vierailija
19/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vilkas lapsi joka kotona kiipeilee kirjahyllyssä, karkaa heti kun voi, riehuu ja juoksee. hetkeäkään ei kuulemma pysy paikallaan. Noin on siis äidit sanoneet.

Minä en niitä lapsia ole kuitenkaan tavannut. Hoidossa kaikki ovat käyttäytyneet hyvin, yhteisten sääntöjemme puitteissa.

Vilkkaus näkyy vaan kotona ja mitähän siitä voi päätellä... :)

Vierailija
20/25 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vaikka karenssi tai köyhyys tai mitä tahansa. Jokin muu paikka on pakko löytyä. Tai sitten hoitaisin itse.