Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kans psykologille..Eskari toiseen kertaa, ehkä?

Vierailija
20.01.2009 |

Käyty eskarilaisen pojan kans ja arvellaan että voi olla lievä keskittymishäiriö. Pistivät ilmoille että vois olla hyvä käydä eskari uudestaan.Siirretään 1lkalle menoa.

Onko muilla samoja kokemuksia, millälailla vaikutti lapseen?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on suoraan sanottuna huono matikasssa ja äikässä; tarkoittaako se että äo on alhainen mielestäsi?

Vierailija
42/48 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lykätä kouluun menoa vuodella kuin käydä eka luokka kahteen kertaan. Näin meille kävi. Lapsi sopeutuu kyllä, vanhemmille taisi olla alkuun kovempi juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suostuisinko joulukuussa syntyneelle pojalleni tehtävään koulukypsyystestiin. Vastasin että en, en halua lykätä lapsen kouluunmenoa kun toinen sitä niin odottaa ja meille pitäisi syyskuussa syntyä vauva ja saan olla ekaluokkalaiseni kanssa kotona kun hän koulusta pääsee. Poikani on jo oppinut lukemaankin ja kaikki uuden oppiminen kiinnostaa kovasti, kyseessä oli meilläkin juuri tämä keskittymisongelma.

Hauskinta oli kun sanottiin näin : "Kun hänellä on jotain mielekästä puuhaa niin jaksaa keskittyä siihen vaikka monta tuntia, mutta jos on jotain mikä ei kiinnosta niin ei jaksa keskittyä". Näinhän tämä asia menee mielestäni ihan meillä aikuisillakin! Ja varmasti muillakin lapsilla.

Kouluun vain oppimaan uutta kun nyt jo osaa sellaisia asioita mitä ei edes tarvitsisi vielä osata kuten tuo lukeminen ja osaa jo todella hyvin laskea plus ja kertolaskuja.

Vierailija
44/48 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on suoraan sanottuna huono matikasssa ja äikässä; tarkoittaako se että äo on alhainen mielestäsi?

Ei kai tästä nyt ollut kyse. ÄO:n mittaa muuten psykologi testeissä. Ei kai sitä nyt täällä voida näin diagnosoida:).

T. erityislapsen äiti

Vierailija
45/48 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen lyöminen? sitä kö tuo sun ilmaisusi rajoista tarkoittaa??

Minä olen 8 vuotiaan pojan äiti jonka koulun aloittamista lykättiin vuodella koska poika syntynyt joulukuun lopussa ja se silloin tuntui ihan hyvältä idealta.

Ja ei siinä mitään koska mielestäni poika kypsyi aikas paljon vuoden aikana, mutta nyt kun koulu alkoi on ollut vaikka minkälaista ongelmaa koulussa. Opettaja jo kahden viikon jälkeen jäi sairaslomalle kun ei kestänyt lapsia koska eivät kuulemma osaa edes istua paikallaan kunnolla ja kirjat ovat edessä väärin päin.

Milloin opettaja soittaa kiusaamisesta, levottomuudesta ja milloin mistä. Ja aina on kotona vika vaikka olen kuinka yrittänyt sanoa, että poikani on aina ollut ylivilkas mutta ketään ei kiinnosta. Olemme käyneet ADHD testeissä tarhan aikana ja niissä ei mitään löytynyt.

Olen ihmeissäni mitä tässä pitäisi tehdä, sillä olen ensi viikon maanantaina menossa koululle tekemään käyttäytymiseen liittyvää suunnitelmaa lapselle. Koska opiskeluun ei tarvitse tehdä suunnitelmaa kun on hyvä kaikissa aineissa mutta käytöksessä parantamisen varaa ja sen takia menen koululle juttelemaan / suunnittelemaan mitä tästä eteenpäin.

Koulukuraattori oli sitä mieltä , että kotona kun on ogelmia niin lapsen kanssa pitäisi alkaa käymään perhetukikeskuksessa juttelemassa. Minusta aivan idea on huono koska juttelemalla mihinkään ongelmaan tuskin saadaan kunnollista apua. Onko kenelläkään samankaltaisia ongelmia kuin minulla jos on niin haluaisin mielelläni kuulla lisää. Koska tällähetkellä tunnen olevani ihan yksin ja vailla ideoita. Koskaan lasta en ole kasvattanut vapaan kasvatuksen metodilla vaan rajat ovat olleet ja tulevat olemaan meidän perheessä.

Vierailija
46/48 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin eskarin kertaaminen on todella harvinaista - ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Jos, epäillään, että lapsella saattaisi tulla vaikeuksia tavallisessa luokassa, pyritään hänet sijoittamaan nolla-/startti tms luokalle tai sitten yleisopetukseen saamaan riittävästi tukitoimia (avustaja, osa-aikainen erityisopetus tms.)

Eskarin kertaamisesta ei keskittymishäiriöiselle juurikaan ole apua, joissain tapauksissa esim. kielelliset häiriöt saattavat kerratessa lieventyä.

Kysele ihmeessä vaihtoehdoista. Ja ekalle luokalle ei tarvitse tulla valmiina. Ennemmin pitäisi ajatella, että jokaisella lapsella on alkuopetuksen ajan (1.-2.lk) aikaa kehittyä riittävästi selviytyäkseen luetunymmärtämistehtävistä, vieraan kielen opiskelusta jne.

Vierailija
47/48 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI TODELLAKAAN LYÖMINEN koska en lastani lyö!!!!!

Tarkoitin vain ettei puhumisesta ole ollut tähänkään asti mitään hyötyä. Vaikka asioista on puhuttu moneen kertaan opettajan kanssa kasvokkain / puhelimessa. Ja jos lapsi on vilkas eikä jaksa pysyä / keskittyä opetukseen ei se paikallaan pysy vaikka kuinka kävisin puhumassa jonkun kanssa siitä.

Rajoilla tarkoitin sääntöjä joita jokaisessa perheessä on jos ei käytä vapaan kasvatuksen metodeja.

Rajat/säännöt tarkoittavat lapselle sitä kuinka kuuluisi käyttäytyä ja kuinka tullaan kotiin / mennään nullumaan sekä niihin kuuluu ANTEEKSI,KIITOS sanat jotka kuuluvat hyvään kotikasvatukseen ne on minun mielestäni lapselle tärkeitä asioita.

Kuraattori kun meidän koulussa on niin Fiksu että päästää suustaan mielenkiintoisia juttuja jotka kuulemma helpottavat lapsen elämää kuten VANHEMPIEN EROAMINEN silloin lapsi kuulemma rauhottuu kun kotona kaikki kunnossa.

Vierailija
48/48 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saanut. olisi kuulemma turhautunut.

4v räpiköi normaaliluokalla. sitten siirrettiin erityisluokalle. olen katkera niille ammattilaisille jotka muka tiesivät minua paremmin. elämä ollut yhtä helvettiä. iloisesta ja sosiaalisesta lapsestani on tullut masentunut ja yksinäinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi