Luokanopettaja + erityisped. cumu = erityisopettaja?
Olen luokanopettaja. Jos luen erityispedagogiikkaa cum laude approbaturin verran, olenko pätevä erityis(luokan)opettaja?
Kommentit (8)
cumusta saat jotain anteeksi, menee vuosi ja osittain työn ohella tein
mä tein joensuussa, tarjolla myös ainakin helsingissä
Erityisopettajanopinnot on erikseen. Itsellä myös nuo aineopinnot suoritettuna.
Terv. LO
on lähijaksoja jonkin verran. Meinasin itse hakea, olen aineenopettaja.
Luokanopettajilla ja aineenopettajilla varmaan eri käytännöt?
Tiedättekö, kuinka erilliset ero-opinnot 60 op sitten poikkeavat tuosta cumusta? Sisältyvätkö erkkapedan aineopinnot noihin opintoihin?
Ap äkillisen inspiraation vallassa *tahtoo taas opiskella*
erityisopeopinnossa on paljon ihan erityisopettajan työhön liittyviä kursseja esim. pu-lu-ki - kurssit ja harjoittelut eli hyväksiluvut katsotaan jokaisen kanssa henkilökohtaisesti
meitä oli sekä aineen- että luokanopettajapohjaisia, aineenopet teki vähän enemmän opintoviikkoja
t. se joensuussa opiskellut
lakitekstiä Helsingin yliopiston kasvatustieteellisen sivuilta.
Erityisopettajan / erityisluokanopettajan kelpoisuus
(Asetus 986/1998, muutosasetus 865/2005, 8 §)
Lievistä oppimis- ja sopeutumisvaikeuksista kärsivien oppilaiden opettajalta (erityisopettaja) vaaditaan erityisopettajan koulutus (300 op) tai luokanopettajan kelpoisuus ja erityisopettajan opinnot (60 op) tai aineenopettajan kelpoisuus ja erityisopettajan opinnot.
Erityisopetukseen siirrettyjen oppilaiden opettajalta (erityisluokanopettaja) vaaditaan erityisopettajan koulutus ja ns. monialaiset opinnot tai luokanopettajan kelpoisuus ja erityisopettajan opinnot tai aineenopettajan kelpoisuus, ns. monialaiset opinnot ja erityisopettajan opinnot.
en mä ainakaan ole:/ Samat meriitit...