Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotiedoton ja pankkikortin/verkkopankin saanti

Vierailija
10.06.2010 |

Tietääköhän täällä joku onko kaikissa pankeissa sama systeemi kun osuuspankissa, että ei saa verkkopankkia, jos on luottotiedot mennyt? Näin ainakin op:ssa, pankkikortin olen kyllä tähän asti saanut, vaikkei ole luottotietoja, mutta käsittääkseni sitäkään ei välttämättä saa.

Jostain luin, että esim. nordeassa sais verkkopankin, vaikka ois luottotiedoton, mutta pitääköhän paikkansa? Olen harkinnut pankin vaihtoa, koska jossain vaiheessa maksuautomaatit katoaa ja op suunnittelee poistavansa maksuautomaatit ens vuoden alusta...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa jokaisessa pankissa verkkopankki tunnukset ja electron kortin

Ei saa osuuspankista verkkopankki tunnuksia jos on luottotiedot menny vaikka olisi velkajärjestelyssä tosi huonoa mainosta osuuspankille,kuinka paljon ihmiset vaihtaa toiseen pankkiin vuodenvaihteessa kun maksuautomaatit jää osuuspankilta pois.Ja jos on tunnukset ja menee luottotiedot niin menettää tunnukset.monelle on käynyt niin.

Vierailija
2/11 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ewn saanut uutta pankkikorttia, kun luottotiedot menivät. Verkkopankkitunnuksia ei ole poistettu.

Mulla on Visa Electron, jossa on vaan automaatilta nostomahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa jokaisessa pankissa verkkopankki tunnukset ja electron kortin

Vierailija
4/11 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai verkkopankkitunnuksia Osuuspankista?

Vierailija
5/11 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajattelin ns. siirtyä nykyaikaan ja alkaa maksaa laskut netissä. Minä en siis ole vielä kaikkea velkaa maksanut pois, mutta osan kyllä.

ap

tai verkkopankkitunnuksia Osuuspankista?

Vierailija
6/11 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä! Minusta verkkopankkitunnukset ovat ihan perusoikeus - niin moneen paikkaan niitä nykyään tarvitsee. Ehkä olen mielikuvitukseton, mutta miten niitä voisi käyttää väärin?

Vierailija
7/11 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on op tili ja verkkopankki tunnukset vaikka ei luottotietoja. Toki tili on ollut kauemmin kuin luottomerkintä. olen kuiteskin saanut ain uuden avainluku listan. en tiedä miten kävis jos avais uuden tilin johkin pankkiin.

Vierailija
8/11 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä verkkopankkitunnuksissa on niin arvokasta! Eihän verkkopankissa voi ylittää omaa tiliään kun rahaa voi siirtää vain sen verran mitä tilillä on katetta. Kerran muistan lukeneeni että verkkopankkitunnukset evättiin yhdeltä opiskelijalta jolta oli luottotiedot menneet sillä verukkeella että verkkopankista voi hakea opintolainaa. No haloo, kai ne lainahakemukset aina erikseen katsotaan ja hyväksytään. Ei kai kukaan saa lainaa muutenkaan verkkopankista vaan hakemuksen tekemällä?

Olen itse Nordean asiakas ja aina ollut verkkopankkitunnukset vaikka luottotiedot menneet. Tosin tunnukset oli ennen luottotietojen menetystä. Pankkikorttia en ikinä ole hakenut koska en nöyristy sitä anelemaan eli jos ei anneta niin sitten ei anneta. Kävi niin että itse Nordeasta soitettiin tuossa muutama vuosi sitten ja kysyttiin haluanko Visa Electronin käyttööni. No kyllähän sen halusin ja nyt minulla on se Visa Electron. En ymmärrä sitäkään että jos tuo Electron kortti evätään joltakin sillä silläkään ei voi mitenkään ostaa luotolla tai ylittää tiliään joten tuntuu turhalta kiusalteolta Visa Electronin tai verkkopankkitunnuksien epääminen luottotiedottimilta.

Vierailija
9/11 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut nordeassa avattua edes tiliä, kun on nuo luottotiedot mennyt. Näin mikkelissä.

Vierailija
10/11 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä! Minusta verkkopankkitunnukset ovat ihan perusoikeus - niin moneen paikkaan niitä nykyään tarvitsee. Ehkä olen mielikuvitukseton, mutta miten niitä voisi käyttää väärin?

Pankkitilin avaaminen on lakisääteinen oikeus, valitettavasti laki ei sano muista palveluista mitään. Normaalia käyttötiliä pyörittävä asiakas on pankille tosiasiassa kuluerä, plussalle pankki pääsee vasta lainoista tai suurista talletuksista. Jotkut pankit sitten kylmän laskelmoivasti ajattelevat, että luottotiedoton henkilö harvemmin tulevaisuudessa olisi tällainen tuottava asiakas. Väärinkäyttöpotentiaalista ei siis ole kyse.

Vierailija
11/11 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkitilin avaaminen on lakisääteinen oikeus, valitettavasti laki ei sano muista palveluista mitään. Normaalia käyttötiliä pyörittävä asiakas on pankille tosiasiassa kuluerä, plussalle pankki pääsee vasta lainoista tai suurista talletuksista. Jotkut pankit sitten kylmän laskelmoivasti ajattelevat, että luottotiedoton henkilö harvemmin tulevaisuudessa olisi tällainen tuottava asiakas. Väärinkäyttöpotentiaalista ei siis ole kyse.

Tilillä olevat rahat ovat todellisuudessa vain numeroita. Pankilla on vain tietty määrä rahaa, ei siis sitä määrää mikä niillä tileillä yhtensä makaa. Se, että saa paljon asiakkaita ja tilejä avattua, on pankille vain eduksi. Pankki saa näennäisesti vaan enemmän rahaa.

Eipä kuitenkaan tiliä huvikseen saa avattua. Pankki haluaa siitä kuitenkin jonkin hyödyn. Kyllä mua ahdistaa mennä pienikin asia hoitamaan pankkiin kun heti tyrkytetään vakuutusta "nuorelle ja terveelle". Eivät kotivakuutuksissakaan niele sitä kun sanon, etten päätä yhteisistä asioista ilman miehen kanssa keskustelua.

Se, mikä on törkeintä: pankki ei myönnä verkkopankkitunnuksia, poistaa maksuautomaatit ja pakottaa nettiä käyttämättömät ihmiset maksamaan tiskille. Perivät vielä hirveän palvelumaksun! Perään valittavat kun ihmiset eivät enää käytä verkkopankkia! Tämä jos mikä on julmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä