Synttäriasiaa
Meidän tyttö täyttää 4v. Ongelma on siinä, että mies ei halua osallistua mitenkään synttärien järjestämiseen, kun siitä on niin kauhea vaiva. Sitten hän saattaa marista siiät, kun stressaan järjestelyistä. Siis ihan yksin siivoan, leivon, ostan lahjat, kutsun vieraat ja lapset pyörii mulla tässä rumbassa mukana koko ajan (4v:n pikkusisko on 1,5v).
Mies tuntuu ajattelevan, että jos haluan kerta järjestää synttärit, niin saan sen itse hoitaa. Olen koittanut selittää että lapsellehan mä niitä juhlia väsään, mutta ei auta. Muuten mies on ihan fiksu, miksi tässä asiassa siis käyttäyytyy kuin ääliö? Osallistuuko muiden miehet synttärijärjestelyihin, vai "kuuluuko" se äidille?
Kommentit (8)
mies voi katsoa lasten perään, kun leivon (kakun, pullaa, kaksi suolaista piirakkaa ja kauralastuja). Toi nuorempi tuhoaa puolet kämpästä sillä aikaa, kun vaivaan taikinaa :(. Suurin urakka on onneksi tehty, mutta harmittaa silti. Ap
siis omalta mieheltä. Sitä meidän arki nyt on ylipäätään, mutta toki olis kiva järkätä ja juhlia merkkipäiviä hiukan vapautuneemmin mielin ;)
Meillä samanikäiset ja vielä isoveli (6v). Ja koska isommille lapsille omat kaverit on tärkeitä niin järkkään lastenkutsutkin ja kaitsen vieraat lapsukaiset isännän kaivaessa nenäänsä.
siivoat tai laitat ruokaa tms.? Kieltäytyykö nyt todella synttäreiden takia vai eikö normaalistikaan koskaan katso lapsia tai osallistu kaupassa käynteihin tms.?
mies voi katsoa lasten perään, kun leivon
(kakun, pullaa, kaksi suolaista piirakkaa ja kauralastuja). Toi nuorempi tuhoaa puolet kämpästä sillä aikaa, kun vaivaan taikinaa :(. Suurin urakka on onneksi tehty, mutta harmittaa silti. Ap
pitääkö niistä synttäreistä ottaa niin iso paine.
Viekö sinusta ihmisten kutsuminen aikaa tai voimia? Siivoat(te) varmaan muulloinkin ja ennen lastenkutsja ei todellakaan kannata nuolla nurkkia. Ja kenelle ne lahjat tulee? Eikös vieraat tuo lahjat? Mä en näe tuossa muuta tekemistä kuin leipomisen, koristelun ja pöydän kattamisen ja se nyt ei mikään stressin paikka ole. Kaverisynttäreille ei tarvitse edes leipoa, senkun tarjoat jätskiä ja sipsejä tai ostat aiheeseen sopivan kakun leipomosta. Meillä mies tekee usein ruokaa ja kaikkea muutakin, mutta koskaan ei ole kahden aikuisen voimin lasten synttäreitä järkätty.
ei meilläkään tuollaista stressiä saa aikaiseksi yksistä juhlista, joita on useammat vuodessa. Ja muutoinkin, kun leivon, en ajattele, että mieheni täytyisi silloin pyhittää aikansa lasten vahtimiselle. Voin leipoa sellaiseen aikaan, että lapset esimerkiksi nukkuvat tai sitten leivon lasten kanssa.
Ehkä ap:n mies ei vain ymmärrä, miksi pitäisi hössöttää, varsinkaan 4-vuotiaiden takia...
Ei ole kyllä tullut edes mieleen kysyä, josko tekisi jotain. Useinmiten ei ole ollut edes kotona lasten synttärijuhlien aikaan.
joskus kun olen stressannut niin se on tarjoutunut ostamaan kakun kaupasta tai imuroimaan. Muuten se on kyllä ihan mun vastuulla. Ja tietysti 3 x vuodessa.