Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoinvointia

09.04.2010 |

Olen 7:llä viikolla ja nyt on niin kamala olo että pelkkä makaaminenkin tuntuu niin tuskalta. päässä pyörii,oksettaa,huippaa ja pyörryttää.. mitään ei mene alas vaikka kuinka yrittää.. voiko olo tulla vieläkin pahemmaksi? :O

jos jo alkuraskaus on näin tuskallista en edes uskalla ajatella pidemmälle...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai mikä vaan on mahdollista. Mutta itsellä auttoi B-vitamiinilisä, joten suosittelen ainakin kokeilemaan. Ystävällä auttoi kuulemma myös. Eli otin normaalisti raskausajan monivitamiineja joissa toki on jo itsessään b-vitamiineja. Sitten menin niiden lisäksi etsimään apteekista sitä B6-vitamiinia. Se oli kuitenkin niin kallista, että päätin ostaan vaan jotain normaalia b-vitamiinia. Bekolongia tais olla. Ja siitä se olo alkoi helpottamaan ja pahoinvoinnista ei oo tarvinnut pahemmin kärsiä enää sen jälkeen!

Vierailija
2/4 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuo alkuraskauden pahoinvointi loppuu toisella kolmanneksella! Itse kuulun siihen pieneen prosenttiin, jotka voi joka kerta raskaana alun todella huonosti. Nyt olen viikoilla 15+ ja olo alkaa olla hyvä, tai no ei hyvä, mutta loistava alun oksenteluihin verrattuna :P Alussa olen kolmen ipanan ja yhden keskenmenon kanssa oksentanut 5vko-3kk kymmeniä kertoja päivässä. Neuvoksi en voi sanoa muuta kuin, että lepää ja yritä sinnitellä. Syö, syö, syö...vähän väliä jotain. Miltei sama mitä, jos vaan maistuu ja pysyy sisällä edes jotenkin.

Itse kokeilin B-vitamiinit, inkiväärit, pahoinvointirannekkeet, söin ennen ylös nousua...ainut millä selvisin ilman sairaalareissua oli sairasloma, sänky, lepo, jatkuva syöminen ja oksentaminen. Kuitenkin levolla sain jotain pysymään sisällä, eikä tiputuksille yms. ollut tarvetta. Mies hoiti kaikki muut.. :)

Jaksamisia odotukseen ja yleensä se valo tulee sinne pahoinvointi tunnelin päähän ja pikku hiljaa aika kultaa muistot. Jotain aivan järkyttäväähän se alun pahoinvointi, huippaaminen, oksentaminen, pyörrytys on...mutta lopulta se palkitsee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itse siihen oksentamiseen auttoi se, että söin lähes koko ajan. Tunnin - parin tunnin välein piti laittaa suuhun jotain pientä, ihan viikolle 20 asti. Ja tosiaan oksensin myös öisin, pahoinvointi ei mitenkään rajoittunut aamuun.

Itse kuvottavaan oloon ei auttanut mikään. Se onneksi loppui joskus rv15:lla.

Olen nyt rv 35 ja edelleen, saatan silloin tällöin oksentaa aamuisin (viimeksi viikolla) mikäli en ole illalla syönyt tai noudattanut kutsua yöllä käydä ottamassa jääkaapilla jotain pientä.

Tuosta syystä mulla varmaan painokin on noussu yli 20 kg, mutta sokerit pysyy ja on alhaalla.

Jokainen raskaus on kai omanlaisensa ja kokeilemalla huomaat auttaako asiaan mikään. Toisethan tosiaan joutuu ihan sairaalaan sisään nesteytykseen, kun pahoinvointi on niin voimakasta.

Tsemppiä tuleviin kuukausiin ja Onnittelut raskaudesta!

Vierailija
4/4 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan hyvä merkki, että sulla on huono olo! Se tarkoittaa sitä että vauva voi mainiosti :) Se auttoi ainakin mua kun lääkäri sen mulle sanoi ...

Itselläni oli ihan kauheet pahoinvoinnit rv 26 saakka, että se on varmaan ihan yksilöllistä miten kauan se paha olo kestää. Yritä vaan levätä ja ulkoilla mahd. paljon. Se ainakin auttoi mua :) Ja sitten jos ei mikään meinaa pysyä sisällä niin älä silti ole syömättä. On tärkeää kuitenkin, että vauva saa edes pikkusen jotain sieltä mamman kautta :)

Koita kestää... kyllä se palkitaan :)

Ninukki ja Liana 4kk