Eikö tupakoitsijaa hävetä
se oma haju, jota levittää ympärilleen esim työpaikalla, autossa, kotona jne?
En tuomitse, kiinnostaa vain. En ole koskaan polttanut ja ymmärrän kyllä sen riippuvuuden jotenkin ym, se ei ole tässä pointti. Vaan se että ihminen todella haisee pahalle, myös hengitys. Itseä nolottaisi kulkea haisevana esim juuri työkaverien keskellä.
Kommentit (18)
Minä tupakoin joten siis haisen tupakalta. Summa summarum. Jos sitä joku ei tajua niin ei se minua häiritse.
Mua hävettää se haju. Mua hävettää se, miltä se näyttää. Mua ottaa päähän se, että suunnittelen päiväni sen mukaan, että pääsen röökille tasaisin väliajoin. Mua hävettää mun lasten puolesta. Mua hävettää rahan meno. Mua pelottaa kuolema ja sairaudet.
Nikotiini on kuitenkin heroiiniin tasoinen koukuttaja, toiset jää koukkuun ja toiset ei, sama kuin heroiinin kanssa. Eli ei kannata kokeilla koskaan kumpaakaan.
Se nautinto, jonka saan on jotain sellaista että huolimatta siitä että olen koulutettu, hyväpalkkainen, kaunis, järkevä yms yms sumentaa nuo kaikki miinuspuolet. Jos en saa polttaa, masennun (oikeasti, syvästi), tulevaisuus tuntuu turhalta, saan hirveitä vieroitusoireita (ahdistus, masennus, en kestä ääniä enkä valoja yms yms). Ainoa mikä siihen on tepsinyt on uusi vieroituslääke joka vaikuttaa aivojen mielihyväkeskukseen.
MUTTA siitä huolimatta elämä ilman tupakkaa tuntuu tyhjältä. Sitä on vaikea kuvailla. Se on riippuvuus pahinta laatua.
kun itse huomaa että haisee ihan tuhkakupille =)
mut ei toi lopetus vaan onnistu =/
moni muukin kuin tupakoitsija haisee pahalle. Kaikki eivät voi sille mitään, toiset taas eivät välitä. Miksi hajut ovat meistä niin hävettäviä? Mistä tämä häpeä kertoo?
PS: en tupakoi
ymmärrän riippuvuus-käsitteen tässä kyllä, koska mulla sama riippuvuus syömiseen.... Kaikki tyhjää ilman syömisestä saatavaa nautintoa.
Ja minuakin hävettää se, mutta se ei näy päällepäin.
Tuota hajuasiaa olen pohtinut kun välillä työkaverit toimistolla haisevat ihan kauhealle. Juuri sitä että itseä se hävettäis.
Mut hyvä että monia se ei hävetä! oishan se kauheaa koko ajan joutua miettiin että haisenko ja miettivätkö nuo muut juuri nyt tuossa että toi haisee taas tupakalle.
Muuten miks jotkut ei haise? siis jotkut mun lähipiirin tupakoitsijat ei haise ja en edes ollut tiennyt heidän polttavan.
poltin aika runsaasti ja en todellakaan tiennyt haisevani kamalalle. Vähennettyäni tupakointia yhtäkkiä huomasin kuinka työkaverini haisi ihan kamalalle tupakkatauon jälkeen. Sen seurauksena vähensin tupakointia vielä lisää. Sitten tulinkin raskaaksi ja lopetin tupakanpolton.
ja kun mä vielä muistan elävästi sen, miten pahalta mun mielestäni tupakka haisi, kun olin polttamatta. Lopetin siis heti, kun sain tietää olevani raskaana ja olin polttamatta 1,5v. Kun olin lopettanut, pesin mm. kaikki vaatteeni, koska en pystynyt käyttämään niitä, kun haisivat (eikä se haju edes lähtenyt pesussa :().
Kiistatta elämäni typerin teko oli aloittaa uudelleen tupakointi, kun olin niin kauan ilman.
Mun äiti muistuttaa aina, että haisen oksettavalta, jos tupakoin hänen luonaan (ulkona siis, mutta huutaa kun tulen sisälle). Itseä hävettää, kun lapsi tulee viereen ja tiedän, että haisen tupakalle :( En siis tietenkään tupakoi lapseni läheisyydessä, en esim. rattaita työnnellessä, mutta haisenhan minä jokatapauksessa.
Joka päivä mietin lopettamista, mutta en saa aikaiseksi.
Säälittävää selkärangattomuutta!!! Höh, ja nyt yritän heti uudelleen lopettaa.
Mies huomasi vasta lopetettuaan miten vastenmieliseltä polttajat haisevat.
polttelin esim. asemilla aina kaukana muista ja yritin olla muutoinkin ns. kohtelias polttelija. Se haju ei ollut ihan kauhea kun en hirveästi polttanut, mutta märällä säällä hävetti kyllä kun haju moninkertaistuu. :D
Teininä ei vissiin hävettänyt yhtään. Ja paljon typerämmältä se touhu tosiaan näyttää nyt kun on ise lopettanut.
Hoidan suutani erittäin hyvin. Ja tupakalle haisen jos olen juuri kessuttanut, mutta olen melko satunnainen polttelija joten en todellakaan usko tupakanhajun olevan "tunnushajuni" vaan jonkun muun.
Hoidan suutani erittäin hyvin. Ja tupakalle haisen jos olen juuri kessuttanut, mutta olen melko satunnainen polttelija joten en todellakaan usko tupakanhajun olevan "tunnushajuni" vaan jonkun muun.
mutta joskus miettii, miksi jotkut vetävät keskellä rantaa röökinsä. Oma, astmaatikko lapseni alkaa useimmiten yskimään, mutta ei se tahtia haittaa. Usein siirrymme sitten toiseen kohtaan, mutta ei se paljoa auta kun tämä on niin yleistä.
lääkkeet että onnistuu, mars lääkäriin.
Sä et vaan itse sitä huomaa etkä tajua.
en kehdannut myöntää, että poltan taas. Poltin n. 7kpl päivässä. Mies ei haistanut, vaikka harrastimme seksiä ja suutelimme. Harjasin hampaita usein, käytin suuvettä ja söin runsaasti pastilleja ja purkkaa. Kukaan muukaan ei ollut arvannut tai haistanut, että tupakoin. Tuli täytenä yllätyksenä kaikille.
Ei sitä tietenkään itse huomaa mutta ei-tupakoitsijat sen haistaa tunteja polttamisen jälkeen. Eikä auta vaikka yrittäisi peittää purkalla tai hammastahnalla, se oikeastaan vain melkein pahentaa sitä.
Itse poltan satunnaisesti jos otan alkoholia ja kyllä mua hävettää se että haisen sen jälkeen spurgulta.
mutta minua ei hävetä töissä tai kaupassa tms, kun tupakalle saatan haista, joskus vähemmän joskus enemmän.
ei hävetä yhtään.eikä sitä ite haista.