Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arpi tytön kasvoissa

Vierailija
09.04.2010 |

Tytöllä arpi, tapaturmaisesta haavasta, nenän pielessä. Reilu sentin viiva ja todella näkyvä, punoittava edelleen. Tapaturmasta aikaa 5kk. Tyttö nyt 8v. Vielä ei arpi haittaa mutta myöhemmin varmaankin. Olisiko neuvoja voisiko tuota arpea mitenkään häivyttää näkymättömämmäksi? Tai nopeuttaa haavan/arven paranemista?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista ja kannustuksesta. Ostin tuota kelo cote siligonigeeliä ja koitan sillä saada arven punoituksen ainakin hieman helpottumaan. Harmittaa aivan suunnattomasti tytön puolesta tuo haava/arpi nenän pielessä. Se on todellakin näkyvä! Itsellä oli teininä aivan järisyttävät traumat kun otsastani leikattiin 4 rasvapattia ja aikamoiset lommot jäi minulla otsaan. Edelleenkin ne lommot otsassa ovat mutta niihin olen sentään jo tottunut. Pelottaa vaan että tyttö joutuu käymään läpi saman "piip" kuin minäkin. Yritän olla vouhkaamatta ja huomioimatta tytön haavaa/arpea, mutta todella hankalaa se on.

Vierailija
22/25 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytetty Kelo cotea jo pitkään ja voin kertoa ettei se auta heti!

Meillä on tytöllä 7v paha arpi poskipäässä, kaatui pienenä poskensa ulkona. Arpi on vaalennut ja pienentynyt vuosien saatossa, mutta kyllä se vielä on näkyvä (ainakin äidin silmiin).

Konsultoin asiasta lääkäriä ja hänen mukaansa lasten arpia ei kannata vielä tämän ikäisiltä alkaa hoitamaan kirurgisesti/laserilla tai muillakaan konstein. Jos arpi ei ole parantunut teini-iän kynnyksellä ja arpi haittaa tyttöä, niin sitten hoidatetaan maksoi mitä maksoi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpien hoito - http://tonzes.com/scarfi.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.

Vierailija
24/25 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin näitä kommentteja ja viestiketjua, hieman mietin ulkonäkökeskeisyyttä.

Itselläni kasvoissa otsassa 1,5 cm arpi, joka on tullut lähisuhdeväkivallan eli pahoinpitelyn seurauksena. Tikit on poistettu noin 6 kk sitten. En ole arpeen mitään ihmevoiteita käyttänyt. Kasvoille olen laittanut päivävoidetta ja työpäivinä sävyttävää nestemäistä meikkivoidetta. Olen antanut arven parantua itsekseen.

Loppujen lopuksi elämässä sattuu monia kolhuja, joista tämä yksi kasvoissa oleva arpi on muistutus siitä, että on supermahtavaa olen yhä elossa, pahoinpitelyssä kun olisi voinut henki lähteä.

Vierailija
25/25 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko päiväkoti-iässä tulleet arvet oikeasti kaventua ja muuttua lähes näkymättömäksi? Vai onko kyse arpeen tottumisesta tai muun ihon kasvamisesta ja suhteiden muuttumisesta? Vaikka arpi vaalenee niin sehän on kuitenkin kiiltävämpi kuin muu iho ainakin aikuisella.