Emätin/synnytys
Tiedustelisin - puhtaasti uteliaisuudesta - kuinka Teidän, arvon naiset, emätin on muuttunut synnytyksessä? Korostettakoon vielä, että tarkoitus ei ole nyt aloittaa taas iänikuista "onko löystynyt vai ei" -jankutusta vaan tarkastella asiaa viileän objektiivisesti.
Omalla vaimollani emättimen suuaukko on jäänyt synnytyksen jälkeen avoimeksi, muuten en muutoksia juurikaan huomaa. Ihana se on edelleen!
Kommentit (30)
En myöskään käsitä tuota "normaalia löystymistä". Minun tekisi myös valtavasti mieli tiukennukseen, mutta olen niin nuori (24v) etten tiedä onkohan lapsiluku pysyvästi täynnä. Pitänee pärjäillä seuraavat 20v tällä värkillä... (Ja mies sanoo ettei ole muutoksia mutta on ihan selvästi väljä, onkohan syntyjään?)
sopivasti hiparakassa ehdottaa että vertaillaan vähän ;) Suuttuiskohan toiset?
Ennen synnytyksiä en tajunnut edes ajatella että voisi olla jotain vikaa, eikä sitten tullut sen kummemmin tutkittua. Nyt kyllä kiinnostaa mutta ei ole vertailukohdetta, mies taas itsepintaisesti väittää ettei ole huonontunut mutta kuitenkin itsekin sanoo että saa pidettyä paremmin kuin ennen (on aika herkkä laukeamaan). On muutenkin sellainen että viimeiseen asti sanoo sen minkä uskoo toisen haluavan kuulla, eli sen sanomisia ei voi laskea. Taitaa olla niitä asioita joihin miehet osaa vastata paremmin.
Ainut asia mikä on paremmin synnytyksen jäljiltä on se, että ei ole tarvinnut opetella kestävyyttä. Se tulee ihan luonnostaan, mutta todella jäykäksi saaminen on usein haastavaa. Ennen siihen riitti se, että kalun sai sisään. Nyt kalu saattaa pysyä pitkän aikaa puolijäykkänä eikä pääse oikein fiiliksiin. Ennen laukeamisen tunne oli sellainen, että silmät menee väkisin kiinni, näkyy tähtiä ja pillu imee viimeisetkin tipat kullista. Lasti lähti kunnon paineella, nykyään vain valuu pilluun. Sitä vanhaa kaipaa.
mies taas itsepintaisesti väittää ettei ole huonontunut mutta kuitenkin itsekin sanoo että saa pidettyä paremmin kuin ennen (on aika herkkä laukeamaan).
Ainut asia mikä on paremmin synnytyksen jäljiltä on se, että ei ole tarvinnut opetella kestävyyttä. Se tulee ihan luonnostaan, mutta todella jäykäksi saaminen on usein haastavaa. Ennen siihen riitti se, että kalun sai sisään. Nyt kalu saattaa pysyä pitkän aikaa puolijäykkänä eikä pääse oikein fiiliksiin. Ennen laukeamisen tunne oli sellainen, että silmät menee väkisin kiinni, näkyy tähtiä ja pillu imee viimeisetkin tipat kullista. Lasti lähti kunnon paineella, nykyään vain valuu pilluun. Sitä vanhaa kaipaa.
mies taas itsepintaisesti väittää ettei ole huonontunut mutta kuitenkin itsekin sanoo että saa pidettyä paremmin kuin ennen (on aika herkkä laukeamaan).
Väitätkö sinäkin siis vaimolle ettei ole muutosta vaikkei itseä miellytä enää ollenkaan? On sitten todella epäreilua, nainen kyllä tajuaa miehestä että jokin on vikana, mutta vertailukohteita vailla on itse vaikea tietää mistä kiikastaa.
Jos vaivaa, sano kohteliaasti mutta suoraan ettei synnytysten jälkeen ole tuntunut puristusta, mutta jos vaimo vain suostuu korjausleikkaukseen niin sinä toki maksat sen hänelle. Suuttuu varmaan ensin mutta tajuaa pian että seksin voi saada vielä toimimaankin. Tuollainen yksinkyssyttäminen ei paranna mitään...
tulos vielä auki. Miehen mukaan tuntuu samalta kuin aiemmin ja mies saa kohtalaisen nopeasti huomioiden, että kumia joudutaan käyttämään vielä. Ihan täysin en usko, koska kehtaisiko mies sanoakaan juuri synnyttäneelle, että "juu, löysä on", vaikka olisikin.
Positiivista on tuntoherkkyyden lisääntyminen myös klitoriksen alueelle. Useamman kerran on ollut tosi lähellä orkku ilman klitoriksen koskettelua ja elämäni ekan emätinorkunkin ehdin saada pari viikkoa sitten. Jumpannut en vielä ole mitenkään systemaattisesti, pitäisi kyllä.
Minulla ei ole käsitystä siitä olenko tiukka vai löysä, muutama mies on kyllä eron jälkeen sanonut että "tiukka pillu" seksin tiimellyksessä mutta kun silloinhan ne sanoo kaikkea muutakin. En oikein tiedä luottaako vai ei...
Laita oma sormi sisään ja jos tunnet puristuksen ympärillä siis kunnon puristuksen niin olet tiukka :) Minulla pieni dildo jota liikutan omilla lihaksilla sisälläni, ei käsillä vaan vaginan lihaksilla
Kyllä mulla ottaa vastaan seinämät jo heti vaikka laitan kapean keskisormen sisääni, ja puristuskin tuntuu muttei kyllä mikään voimakas. Kahdella sormalla tuntuu jo voimakas puristus. Riippuu toki kyllä vähän asennosta. Syvemmällä on vähän väljempää, siten että viimeisestä nivelestä jos heiluttaa sormea niin sen ehkä sentin/puolitoista heiluu siellä sisällä vaakasuorasti. Sormen pää ottaa tosin siinä paikkeilla myös seinämään kiinni.
Mistä näistä tietää... Kerran olen ollut yhden erittäin pienikokoisen miehen kanssa (pieni ja ohut). Se laukes kyllä vuorokauden sisällä sisälleni kondominkin kanssa nopeasti muistaakseni kolme kertaa. Liekö se sitten merkki jostain?
Pitikö nyt tännekin palstalle eksyä, ennen ei ole edes askarruttanut tällainen asia... !!!
t 17
Siinä ulkonäkö vertailua siististi.
Missä, miten pääsit "korjaukseen"? Tahdon itsekin käydä..
Emätin ei tosiaan veny ja jää auki synnytyksen jälkeen! Korkeintaan repeämä voi vaikuttaa niin, että näyttäisi olevan auki. Johan sieltä tampoonit ja kuukupit tippuisi jos noin retkottaa.. Pieniä on kalut jos synnyttäneen naisen toosaa ei täytä.
Neljä lasta alateitse synnyttänyt ja lisäksi ammatikseni toosia katsellut ja ne ei tosiaankaan auki ole! Ja ei, emätintä ei voi korjailla tai kiristellä. Tai no, yksityisesti kai kaikki onnistuu...
enkä minäkään ole värkkiäni peilaillut ennen synnytyksiä, vasta sen jälkeen. Mutta ei kyllä näy eikä tunnu mitään aukkoja tälläkään hetkellä, joudun sormeakin vähän ujuttamaan sisälle, jotta sen sinne saa. Yhdelläkään sormella ei tunnu mitenkään väljältä, ei tarvitse erityisemmin liikutella sormea tunteakseni seinämät joka suunnalta. Kahdella sormella tuntuu jo vähän ahtaaltakin jopa. Samaa sanoo mieheni, itse asiassa itse olen asian omin sormin testannutkin vasta kun kysyin mieheltäni, onko alapääni hänestä venynyt/väljä, ja hän vastasi siihen, ettei todellakaan, sehän tuntuu ahtaalta jo kahdella sormella. Kenenkään muun mielipidettä asiasta ei ole tullut kysyttyä kuitenkaan.
Mulla on molemmat lapset syntyneet yli 4-kiloisina, mutta synnytykset on olleet helppoja, ensimmäinen 8-tuntinen ja toinen 6-tuntinen, kummassakaan ei tullut repeämiä, ei tarvittu imukuppeja, ei leikattu välilihaa eikä ommeltu tikkejä. Kätilöiden mukaan oikein ihannesynnytyksiä, joten josko se tuossa sitten olisi syy siihenkin, ettei värkille ole (kaiketi) tapahtunut mitään suurempia muutoksia.