Nolo vaiva isojen lasten perheessä
Menin 19-vuotiaana naimisiin ja tulin melko pian raskaaksi. Saatiin viisi lasta pienillä ikäeroilla ja olemme siis eläneet pikkulapsiperheenä vuosikausia. Koko ajan on joku kotona, eikä hiljaista koskaan.
Nyt olemme kuitenkin tilanteessa, jossa nuorinkin lapsi on jo tokaluokkalainen, eikä lapsia enää näy kotona entisenlaisesti. Ovat harrastuksissa, kavereilla, pihalla leikkimässä jne.
Minulle on tullut nolo vaiva - vessassa käyminen silloin, kun mies on kotona. Meillä on aiemmin voinut vessassa päästellä mitä tahansa ääniä, eikä kukaan ole kuullut metelin vuoksi. Nyt meillä on hiljaista ja kaikki kuuluu, kun olemme miehen kanssa kaksin kotona.
Mitä ihmettä teen tälle nololle vaivalle? Hiljaisuus vaivaa minua todella paljon.
Kommentit (17)
...ja sä et kehtaa käydä lukitun oven takana paskalla?
Siis ei muuten, en minäkään tykkää, jos mun vessaäänet kuuluu. Mutta tuo, että sulla vasta nyt tulee esiin tuollainen tilanne, on hauskaa. Helppo on sielun silmin kuvitella, kuinka teillä on teidän koko yhdessäolon ajan ollut hyörinä ja pyörinä, jolloin jokainen on kaahottanut omiaan, ja jokainen toisaalta saanut tehdä omiaan, eikä kukaan ole kiinnittänyt huomiota.
Nyt opettelette uutta elämää. Ja mikäs sen hauskempaa kuin että se uusi elämä on kuin kerrostalokyttäjien kyttääjät.comista.
vessan seiniin pitää laittaa villaa äänieristeeksi. Tästä monissa taloissa säästetään, mutta ei kannattais...
...ja sä et kehtaa käydä lukitun oven takana paskalla?
Jos on, niin silloin olet jo paskonut tai ainakin pierryt miehesi silmien edessä!
Melkoinen on "ongelma"!
mulla on samanlainen ongelma. Miehen kanssa 2 lasta ja on ollut molemmissa synnytyksissä mukana mutta silti haluan estää tilanteet missä mies vois kuulla vessaääniä. Joskus jos jotain ääniä pääsee niin hävettää tooosi paljon.
että joku pystyy vuosien jälkeenkin pitämään välit mieheen etäisenä. Ette sitten myöskään piereskele miehen läsnäollessa?
Ja tosiaan ton hanan voi laittaa kans päälle :) Jos teillä on vessan lähellä pesukone niin voit ajoittaa äänekkäät käynnit samaan aikaan kun kone linkoaa ;D
en piereskele miehen kuullen. En tiä mistä tää johtuu, en kai halua miehen pitävän mua "epänaisellisena" ja haluan että mies pitää mua viehättävänä AINA.
Mitä noloa on vessassakäymisessä? Etenkään omien perheenjäsenten kuullen (edes nähden)? En kertakaikkaan ymmärrä, miten joku voi nolostella tuollaista.
en kehtaa käydä edes pissalla miehen nähden. Tosin pissaus-ääniä en häpeä. Muita ääniä kyllä :D
että joku pystyy vuosien jälkeenkin pitämään välit mieheen etäisenä. Ette sitten myöskään piereskele miehen läsnäollessa?
sanoi jättäneensä yhden tyttöystävänsä tämän alettua parin vuoden seurustelun jälkeen piereskellä avoimesti hänen seurassaan. hänen mielestään kun pieru ei ollut mikään esileikki. =)))
mies olisi toivonut hienotunteisempaa käytöstä, koska ei itsekään kuulemma julkisia rupsutteluja harrastanut. tämän hän kertoi suhteen alkuvaiheessa ilmeisestikin varoituksen sanana tulevaisuutta ajatellen. tuo suhde päättyi aikanaan, ei tosin pieruongelman takia tällä kertaa.
ymmärrän ap:ta. toiset vain ovat häveliäämpiä tuollaisten asioitten suhteen. en tosin osaa juurikaan neuvoja antaa.
Synnytys on ihan eri asia kuin epäasiallinen käytös. Piereskeleminen tai röyhtäily ei kuulu hyvään käytökseen, oli kenen tahansa seurassa.
Ja meillä ei käydä vessassa ovi auki, vessassa käydään myös yksi kerrallaan (paitsi silloin, kun lapset olivat pienempiä ja lapsia istui kahdella potalla ja pöntöllä samaan aikaan..)
ap
tosin oltiin ongelma-aikaan oltu mieheni kanssa yhdessä vasta vuosi. synnytys sitten kaikessa kauneudessaan mursi jään eikä enää hävetä mikään. tosin meistä kumpikaan ei piereskele tai röyhtäile toisen eikä muidenkaan seurassa, toki jos nyt niin epämukava olo on että on pakko niin siitä selvitään anteeksi pyytämällä. mutta tämä vain ihan käytöstapojen vuoksi, vessa on asia erikseen eikä minuakaan haittaa jos siellä ollessaan mies jotain ääniä aiheuttaa :D
Ihan kummatkin osapuolet ja yhdessä piereskellään ja hyvät naurut saadaan.Tämä tietenkin vain kodin sisäpuolella, ulkona käyttäydytään sivistyneesti;)
pierryt ja paskonut kummassakaan synnytyksessä. Kummassakin sain suolihuuhtelun joka ehkäisi tehokkaasti tuommoisen.
Jos on, niin silloin olet jo paskonut tai ainakin pierryt miehesi silmien edessä!
Melkoinen on "ongelma"!
Ja yritä normalisoida suhteesi ihan tavallisiin ruumiintoimintoihin.