mitä kahvipöytään lastenvaatekutsuille?
mitä kaikkea leipoisin? olsi kiva laittaa pöytä koreaksi kun saa kaverit koolle.
ideoita pliis?
Kommentit (7)
Ei ne vaatekutsut mitkään juhlat ole.
Mahtuvatko kaikki kahvipöydän ääreen istumaan vai onko noutopöytä, josta haetaan syötävää ja syödään kuka missäkin?
Vaikuttaa aika paljon siihen, tarjotaanko "sormin syötäviä" vai voiko olla lusikalla/jälkiruokahaarukalla otettavaa...
saavat kyllä syödä pöydässä monessa erässä, meillä mahtuu ruokapöytään 8 kerralla.
voi olla siis lusikoitavaa tai haarukoitavaakin.
kiva kun autat kakkonen :)
t. ap
mikä on sinun kahvipöydän bravuurisi? Tee sitä, jos se soveltuu mielestäsi. Jos siis sinulla on jotain, mitä muut eivät yleensä tee.
Onko "käytettävissäsi" jotain toista avuksi/lapsia viihdyttämään, silloin kuin aikuiset kuuntelevat vaate-esittelyä? Tätä kysyn siksi, että ajattelin, että lapsille voisi järjestää keittiöön vaikka vohvelikestit siksi aikaa, kun aikuiset kuuntelevat esittelyä. Mutta tähän pestiin tarvitaan joku muu kuin emäntä itse. Ja paras olisi, jos joltain saisi toisen tai jopa kolmannenkin vohveliraudan lainaan, että homma joutuu.
Vohvelit eivät ole edes kalliita. Mutta hyviä ne ovat. Päälle vain kermavaahtoa (tai vaniljajäätelöä) ja mansikkahilloa tai omppuhilloa.
oon laittanu aina jotain lapsillekin sopivaa. Meillä pöydässä on ollu ihan laidasta laitaan kaikenlaista... Kääretorttua (itse tehtyä) sinne väliin sitten jotain banaani-kerma-rahka täyte ja tumma kääretorttu. Tai sit vaalea kääretorttu ja ihan hillo sisus. Tavallisia pullia tai kanelipullia. Hedelmäsalaattia, karjalanpiirakoita, coctail tikkuja (nakkeja, lihapullia, kurkkua, vesimelonia, viinirypäleitä, hunajamelonia ym.), rahkapiirakkaa, jätskikakkua, mustikkapiirakkaa (missä vanilliinikastike ja muro pohja), popcorneja, suolakeksejä ja tuorejuustoa, patonkia ja tuorejuustoa, sipsejä, porkkanoita ja kurkkuja paloina ja niihin dippikastike. Tässä muutamia, mitä itse olen tarjolle laittanu.
Mukavia kutsuja teille!
mies on meillä onneksi kotona ja saa keksiä viihdykettä lapsille niin me naiset saamme keskittyä esittelyyn.
pitääpä paneutua noihin ideoihinne ja valita niistä itselle sopivimmat. käytännössä joudun tekemään tarjoamisia pikkuhiljaa pakastimeen seuraavan viikon aikana.
salaatit ja muut tuorejutut tietysti erikseen. niin ja lapsille keksit. vohvelirautaa meillä ei harmi kyllä ole.
mutta kiitos näistä ja lisääkin saa laittaa ja vaikka esimerkkimenuja mitä teillä on ollut kutsuilla!
t. ap
Sitten parinlaiset keksit.
Eikö kutsuilla ole pääasia juuri ne tuotteet, eikä niinkään tarjoilu?
Joskus on jopa kielletty emäntiä laittamasta pöytää turhan koreaksi, ettei kenellekään vieraalle tule suurta kynnystä järjestää itse seuraavia kutsuja.