Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

klexane

07.04.2010 |

onko ketään toista joka käyttää klexanea raskauden aikana? koska sulla lopetettiin käyttö ennen synnytystä? tuliko mitään takapakkia kun käyttö lopetettiin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei täällä toinen odottaja jolla klexane piikit menossa. mulla lääkitys jatkuu vielä synnytyksen jälkeenkin muutaman viikon.. nyt menossa rv 20+0. miksi sinulla lopetetaan jo ennen synnytystä?

Vierailija
2/10 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mulla tuota minihepariinia ei varsinaisesti lopeteta, vaan vaihdetaan tavalliseen hepariiniin kuukausi ennen laskettua-aikaa, koska tavallinen hepariini ei estä epiduraalin tai spinaalin antamista. Jos alkaa olla merkkejä ennen aikaisesta synnytyksestä tarvitaan 24h ennen kuin voi sen epiduraalin tai spinaalin antaa.

Synnytyksen jälkeen pistän sitten taas minihepariinia (klexane) kuusi viikkoa.

Yksis rv28+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sen tavallisen hepariinin haittapuoli on siis, että joutuu pistämään kahdesti päivässä.

Vierailija
4/10 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen piikittänyt 2 edellissä raskaudessa viikolta 30-saakka, nyt uusien suositusten mukaan aloitetaan viikolla 32.

Mulla on ns. geenivirhe, abc-resistenssi veritulpan riski on suurempi.

Piikitystä jatketaan aina 6 vk synnytyksen jälkeen.

Kallista puuhaa !!

Vierailija
5/10 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin pistämään rv 6 ja nyt 27+1 menossa. 40mg päivässä, APC-resistenssin takia. Mulla kans pistetään 6vk synnytyksen jälkeen. Ja toden totta on kallista puuhaa.

Sanottiin, että jos synnytys tuntuu olevan lähellä, niin kannattaa jättää pistämättä. 12h pistämisen jälkeen ei ainakaan voi saada epiduraalia, sen tarkemmin en ole kysellyt vielä.

Mua kiinnostaa että mihin ihmeeseen te pistätte loppuvaiheessa? Lähelle napaa vai enempi kylkeen. Mahanahka on kovin pingottunut, joten pistäminen ei oo mukavaa.

Ite oon saanut aika huonosti neuvola mistään piikittämiseen liittyvästä.

Vierailija
6/10 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn teiltä käytättekö pistoksen oheessa Primaspania? Onkohan 100mg turvallista käyttää... Olen ottanut 50mg parin päivän ajan. Lääkäri sanoi, että viikolle 36 saakka voi tuota ottaa, käski kyllä ottaa 75mg, mutta sitten se pitäis puolittaa, eikä se silloin ole niin hyvä mahalle. Enterotbl. vaikutus kai kumooutuu, jos sen puolittaa.

Sitten 6vk synnytyksestä piikki tai tabletti-lääkitys (ellen väärin ymmärtänyt Marevan)

Rv21+4

Vierailija
7/10 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sitä tulee käytännössä pistettyä, kun eihän tosta mahanahkasta saa enää mitenkään kiinni (rv 30 ja kaksoset masussa).

Mulle annettiin jälkilääkitysmahdollisuudeksi myös tuo tablettihoito, mutta siinä seuranta on sen verran tiivistä että totesin sen olevan liian hankalaa.

Vierailija
8/10 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole primaspania klexanen rinnalla, joten siitä en osaa sanoa mitään.

Yksis, oli tosi kiva kuulla, että joku muukaan ei saa mahanahasta enään kiinni, eilen pistin jo kylkeen ja se oli paljon helpompaa.

Vierailija
9/10 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko 1 piikki maksaa?

Vierailija
10/10 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta löytyy listahinnat, niistä tulee sitten Kela-korvaus vielä. Mulla esim noita 50*0,4mg = 146€ luultavasti (toistaiseksi kassa on maksanut joten en ole varma).

http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/geneerinen.Laaketiedot?p_ni…