Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itälä: "Tulot romahtivat" -> Mikä vitsi!!!

Vierailija
07.04.2010 |

Hah,vuokra on kuitenkin enemmän kuin mitä me kaksi työssäkäyvää tässä perheessä tienaamme yhteensä... en jaksa.

Meidän vuokraa ei lasketa tonneissa,ei se on tasan 800e/kk ja vetää meidän tilin niin tiukille,että nytkin loppukuu (vuokran ja laskujen jälkeen) pitäis pärjätä 220e,sen verran kun on tilillä.

Huutikseen myyntiin onneksi saa jotain laitettua.

Surettaa vain lasten puolesta,eskarilainen jäi just kii valheesta,oli väittänyt käyneensä vkl lumilautailemassa. Kysyin,et miks valehteli: "Siksi kun me ei käydä ikinä missään,enkä minä viitsinyt sanoa niin"... oli siis kyselty mitä hauskaa kukin teki pääsiäislomalla :'(

Juu,meidän 6v sai vuokrata makuunista filmin ja sai karkkia 2 eurolla. Ja vanhemmat söi vkl puuroa tuon takia,oikeasti siis,en liioittele,mulla on budjetti jossa pysytään ja valitettavasti 4e vuokraus ja 2e karkit vei mun vkl ruokabudjetista just sen osan...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noissa hommissa jää paljoakaan vapaa-aikaa.

Ja jos kenen hyvänsä tulot vähenisivät tuon 40 €, niin eiköhän kaikilla olisi miettimisen paikka, mistä säästää.

Vierailija
2/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noissa hommissa jää paljoakaan vapaa-aikaa. Ja jos kenen hyvänsä tulot vähenisivät tuon 40 €, niin eiköhän kaikilla olisi miettimisen paikka, mistä säästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille se kyllä taitaa olla.

Kateus vie kalatkin vedestä.

Vierailija
4/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voidaan kyllä puhua tulojen romahtamisesta. Oli se sitten missä mittakaavassa tahansa. Voit myös itse hakeutua hyväpalkkaiseen työhön niin ei tarvitse kadehtia. Eihän tuo Itälä edes valita mistään, kertoo vaan että muuttavat, koska tulot tipahtivat eikä ole varaa enää nykyiseen asuntoon. En nyt taas ymmärrä mikä oli ap:n pointti.

Vierailija
5/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä tienannut enemmän kuin heidän perheensä, valittaa turhasta, jos tulot tippuvat.

Vierailija
6/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kenen hyvänsä tulot vähenisivät tuon 40 €, niin eiköhän kaikilla olisi miettimisen paikka, mistä säästää.

Vierailija
7/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkkiä?

Vierailija
8/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin 0-uutinen kuin olla voi! Näkymätön euroedustaja muuttaa! Voi valtavaa!

Hyvä sinänsä, että europarlamentin kulukorvauksia suitsitaan. Vielä kun saataisiin se koko konklaavi yhteen kaupunkiin, joko Brysseliin tai Strasbourgiin, siinäkin säästyisi pitkä penni.

Vierailija
9/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu,tajuan kyllä,että heidän menoillaan tuo 40% varmaan on heille paljon... mutta niin ne menot isonevat kuin tulotkin.

Oikeastikko hän todella teidän mielestänne tekee niin arvokasta ja vaativaa (?) työtä,että hänelle maksetaan 410% enemmän palkkaa kuin minulle joka teen kahta fyysisesti raskasta työtä jotka jonkun on kuitenkin tehtävä??

Itse menen aamulla klo 6 ala-asteelle,siivoan sitä 4h ja sitten jatkan siitä suoraa ruokalaan samassa koulussa jossa teen vielä 3,5h työtä ruokkien lapsia.

Ruokatuntia en saa koska nämä ovat kaksi erillistä työtä.

Noh,VOISIN toki hakeutua muihinkin töihin,koulutuskin on toki ihan olemassa,valitettavasti olen sidottu tänne aika pienelle paikkakunnalle,koska iäkkäät ja sairaat vanhempani asuvat täällä,enkä halua jättää heitä yhteiskunnan hoidokeiksi...

Mutta noh,tiedän,kateutta tämä on. Silti,jos maan oikeasti hyvätuloiset luopuisivat palkoistansa noin 10-15% ja ne samat rahat sijoitettaisiin Suomen pienituloisten perheiden hyväkssi,olisi olot aika erilaiset jo monessa kunnassa..

Että aika pienelläkin muutoksella saisi kummia aikaan.

ap

Vierailija
10/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut onkohan ap harkinnut toimeentulotuen hakemista? Vai onko laskuissa sitten sitä ylimääräistä...

Mutta ap:n kanssa sikäli samaa mieltä, että noista tuloista sietääkin leikata... Ne kun julkisin varoin eli verovaroin maksetaan eli ovat ihan oikeasti multa pois.

Vierailija
11/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuullinen duuni, niin eiköhän se liksa nouse. Mikä siis pointtisi on?

Vierailija
12/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on raskasta, vaativaa ja siinä pitää omaksua aivan valtavia määriä tietoa. Suurelle yleisölle näyttäytyy vain se kökkäjäispuoli, mutta se on kyllä paljon muutakin. Hyvä euroedustaja on huomattavan vaikeampi korvata kuin koulun siivooja ja keittäjä. Siksi kannattaa maksaa niille huipuille, että sinne saadaan hyviä ja motivoituneita hakijoita. Jos esim. kansanedustajan palkka olisi 2000 euroa, sinne ei kannattaisi koulutettujen keskimäärin hakeakaan. Kukaan tuskin haluaa ottaa taloudellisesti takkiin, saada raskaan työn ja ikuiset haukut. Joistakin hommista vaan pitää maksaa enemmän.

Vierailija
13/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. pienituloisten suhdeluku on. Ns. hyvätuloisia on niin vähän, että vaikka heidän koko palkkansa jaettais ns. pientuloisten hyväksi, ei siitä paljoa riittäisi per nuppi.

Ja juu,tajuan kyllä,että heidän menoillaan tuo 40% varmaan on heille paljon... mutta niin ne menot isonevat kuin tulotkin.

Oikeastikko hän todella teidän mielestänne tekee niin arvokasta ja vaativaa (?) työtä,että hänelle maksetaan 410% enemmän palkkaa kuin minulle joka teen kahta fyysisesti raskasta työtä jotka jonkun on kuitenkin tehtävä??

Itse menen aamulla klo 6 ala-asteelle,siivoan sitä 4h ja sitten jatkan siitä suoraa ruokalaan samassa koulussa jossa teen vielä 3,5h työtä ruokkien lapsia.

Ruokatuntia en saa koska nämä ovat kaksi erillistä työtä.

Noh,VOISIN toki hakeutua muihinkin töihin,koulutuskin on toki ihan olemassa,valitettavasti olen sidottu tänne aika pienelle paikkakunnalle,koska iäkkäät ja sairaat vanhempani asuvat täällä,enkä halua jättää heitä yhteiskunnan hoidokeiksi...

Mutta noh,tiedän,kateutta tämä on. Silti,jos maan oikeasti hyvätuloiset luopuisivat palkoistansa noin 10-15% ja ne samat rahat sijoitettaisiin Suomen pienituloisten perheiden hyväkssi,olisi olot aika erilaiset jo monessa kunnassa..

Että aika pienelläkin muutoksella saisi kummia aikaan.

ap

Vierailija
14/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin olisit voinut kouluttautua, tehdä uraa ja nauttia nyt hyvästä palkasta.

Isotuloisten kukkarolla sitä ollaan aina vaan...

Vierailija
15/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä.

Vierailija
16/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulon hakeminen ja/tai laskujen tsekkaaminen olisi varmaan ensimmäinen asia, mitä ap:n kannattaisi tehdä. Toki tavallaan ymmärrän ap:n kateuden, mutta silti kyllähän vastuullisesta työstä pitää maksaa hyvä palkka. Toki olen myös sitä mieltä, että todnäk ap:n tärkeästä työstä pitäisi saada jonkin verran korkeampi palkka aivan kuten monista muistakin naisvaltaisista töistä (lastentarhanopet kärkipäässä).

Tuohon eskari-ikäisen lapsesi valheeseen puuttuisin se nimittäin kuulostaa aika oudolta. Etenkin tuon ikäiselle kun voi järjestää paljon kaikkea kivaa joko ilmaiseksi tai hyvin pienellä rahalla! Eihän tuon ikäiset, toisin kuin vaikkapa 10-12-vuotiaat, osaa vielä arvioida, että miten paljon mikäkin asia vie rahaa.

Jos olisitte Pääsiäisenä vaikkapa käyneet metsäretkellä nuotiotulineen ja eväineen, niin varmasti tälläinen hyvin halpa juttu olisi ollut lapsen mielestä elämyksellinen. Siitä hän olisi takuulla mielellään kertonut, kun kysyttiin. Metsäretki nyt oli vain esimerkki.

Sitten kun lapset ovat teini-ikäisiä, niin ymmärrän, että siinä vaiheessa tosi tiukka rahatilanne voi olla "kaverimielessä" haastava.

Vierailija
17/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä sanoin jo,että koulutus minulta kyllä löytyy,koulutusta vastaavaa työtä ei.

Ja todellakin,en tarkoittanut,että ne ns. hyvätuloisten (en kyllä ymmärrä tässä kohtaa tuota "niin sanotusti",koska kyllä ne hyvätuloiset ovat HYVÄTuloisia,eivät ns.hyvätuloisia) määrät on pienempiä kuin ns. pienituloisten,mutta jo pieni leikkaus (10%) niiddne hyvätuloistan palkkoihin (vaikkapa kunnassa kymmeneltä hyvätuloiselta??) tekisi sen muutaman tuhat euroa ihan helposti ja niillä muutamalla tuhannella eurolla palkattaisiin vaikkapa pari pitkäaikaistyötöntä perhetyöhön tmv niin väittäisin todellakin,että tällätavalla kunnan pienituloisten perheiden asema paranisi.

Pienestä se muutos lähtee.

ap

Vierailija
18/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai valheeseen puututaan. Ja metsäretki olisi saatettu tehdäkkin,muu perhe vain oli kauheassa flunssassa koko pääsiäisen :)

Mutta kyllä vain mun eskarilainen jo ymmärtää rahasta,varsinkin kun sattumalta hänen eskari ryhmässä on aikalailla näitä hyvätuloisten lapsia ja he puhuvat siis todella jatkuvasti uusista harratuksista,isien uusista autoista,eskariin tuovat joka viikko uusia leluja jne.

Ja meidän poikaa on kiusattu "huonoista vaatteista"... kun ei löydy tietyn merkkistä pipoa (ei hajuakaan mistä ne muut lapset edes tietää tuollaisista,mun poika oli ennen eskaria hoidossa mummulla,joten ei ole tottunut tällaiseen) ja lisäksi on kiusattu lelupäivinä "surkeista romuleluista" jne jne

Asumistukeen tai toimeentulotukeen meillä ei ole oikeutta,eikä mun huumorintaju riitä siihen,että meidän tulomme ylittävät rajan 122e. Juu.

ap

Vierailija
19/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti en tunnista mainitsemaasi lasten kiusaamista tms omien lasten keskuudesta. Meillä ei lapsilla ole merkkivaatteita, vaan ihan marketeista ja Henkkamaukasta tms. ostettuja. Kaikkea haluamaansa eivät saa ja vaatteita ja urheiluvälineitä kierrtätetään ja ollaan myös saatu ystäväperheiltä. Koskaan ei ole kaverit kommentoineet lasten vaatteita, vanhin lapsi meiläl on jo 16v ja mitään tuollaista ei ole koskaan kuulunut.

Vierailija
20/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä todellakaan ole helppoa se euroedustajan työ. Ap voi heittää soppakauhan tiskiin, kun työpäivä päättyy, Itälä käyttää iltansa ja viikonloppunsa työjuttuihin.

Jos 1,5 miljoonaa ansaitsevan koko liksa jaetaan tasan 1,5 miljoonan pienituloiselle joukolle, paljonko yksi pienituloinen siitä saa?

Ja Suomessa ei ole kuin kourallinen noilla tuloilla. Kannattaa tutustua tilastoihin.