Miten päättyi taannoin dokumentti: Pakomatka anoreksiasta
Meni ihan loppu ohi, joten kerrottiinko siinä mitään tytön tämän hetkisestä tilanteesta. Eli alkoiko mitään parantumista tapahtumaan?
Kommentit (6)
Aika toivoton loppu oli.. En muista ihan tarkkoja yksityiskohtia. Tytön tilannehan meni siinä dokumentissa hyvän jakson jälkeen huonommaksi eikä sitten lähtenyt enää paranemaan. Loppu jäi sitten vähän auki.
vaan liki kolmikymppinen filosofian maisteri.
Lopussa naisen ja äidin piti tulla Helsinkiin huvittelemaan ja tekemään vähän lisäkuvauksia. Matkapäivän aamuna toimittaja sai viestin äidiltä, että matkasta ei tule mitään, tilanne kotona vaikea, kaoottinen.
Naisen tilanteesta ohjelman ulostulon aikoihin ei kerrottu mitään, mutta aiheesta oli jatkokeskustelua YLEn nettisivuilla. Voi löytyä vieläkin ohjelman nimellä, se tuli TV1:ltä.
Kutonen ja seiska on oikeassa, mä muistin väärin. En siis muistanut ihan loppua, vaan sitä edeltäneen tilanteen. Niinhän siinä kävi, kuten 7 kirjoitti.
t. 5
jälkeen keskustelua syömishäiriöistä. Kuulijat saivat soittaa, ja ohjelmassa luettiin myös Marjan kirje. Hän sanoi voivansa jo paljon paremmin. Yksityiskohtia en muista. TV-ohjelmaa ei enää Areenasta löydä, mutta ehkä radio-ohjelman? Oli ehkä nimeltään syömishäiriöilta tms.
Motivaatio paranemiseen oli tällä tytöllä hyvä ja jonkinsortin edistymistä tapahtuikin. Takapakkiakin välillä tuli ja anorektiset ajatukset olivat edelleen välillä tosi voimakkaina päässä, mutta kuten sanoin, hänellä oli kova motivaatio parantua.
Nykytilanteesta ei sen kummempaa sanottu, mutta mulle itselle jäi valoisa olo, että ehkä pahin oli selätetty. Tiedä sitten, kun ei mulla ole mitään henkilökohtaista kokemusta anoreksiasta edes tuttavapiiristä, joten en osaa sanoa ihan varmaksi.