Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kätilöksi..??

06.04.2010 |

Hei..

Kaipaisin kokemuksia ja tietoutta kätilöksi opiskelusta.

Minkälainen pohjakoulutus pitää olla että pääsee esim. Ouluun AMK opiskeleen kätilöksi?Pitääkö olla hoitajan tutkinto ammattikoulusta ensin? entä voisiko kätilöksi opiskella oppisopimuksella?

Olen 20v ja olen opiskellut ammattikoulussa artesaaniksi. Nyt haaveilen siis kätilön ammatista.. Kotona on tyttö 1v3kk ja kesäkuussa on toisen lapsen LA. Onkohan mahdoton yhtälö sovittaa näin pieniä lapsia ja opiskelua yhteen..? Hoitaja järjestyisi kyllä kotiin lapsille ja isäkin työskentelee pihapiirissä päivät (maanviljelijä kun on).

Eikä rahakaan olisi iso ongelma. Asun 100km päässä Oulusta, joten pitkät päivät mietityttävät myös.. Auttakaa joku ja kertokaa miten olisi järkevää toimia..

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Olen itse aloittanut opiskelut treella ja tällä hetkellä opiskelen kuopiossa kätilöksi..

Pohjakoulutukseksi riittää toisen asteen tutkinto, mitään alan koulutusta ei tarvitse olla. Kätilön tutkinto sisältää sairaanhoitajan ja kätilön pätevyyden.

Kokemukseni mukaan riippuu paljon koulusta kuinka pystyy sovittamaan opiskeluita. Täällä oman opetussuunnitelman luominen on paljon helpompaa ja vapaampaa kuin esim. tampereella. Kursseja pystyy jonkin verran suorittamaan itsenäisesti, mutta käytäntö taitaa tosiaan vaihdella paljon kouluttain.

Ryhmässämme on muutamia opiskelijoita joilla on lapsi, eikä se näy heidän opintojaan hidastavan, joskin on paljon itsestä kiinni kuinka jaksaa ja pärjää. He kuuleman mukaan tekevän paljon koulujuttuja illalla/yöllä kun lapset nukkuvat.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla