Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ja minkä ikäisenä tutti pois?

Vierailija
06.04.2010 |

Mulla on 1,5 vuotias tyttö, joka syö tuttia ainoastaan nukkumaan käydessään ja silloin kun sattuu jokin isompi pipi. Kompastuu ja satuttaa jalan ym. Hän ei ole syönyt koko ikänsä tuttia, aloitti 6kk ikäisenä kun lopetin imetyksen. Nyt olen miettinyt että olisko sopiva aika lähteä yrittämään vieroitusta tutista, koska on sitten (kuulemma) vaikeampaa kun täytää 2v. Miten te olette saaneet lapsenne luopumaan tutista? Ja minkä ikäinen lapsenne oli kun tutti "lähti"?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli 1v5kk, kun tutit heitettiin roskiin. Oli jo monena iltana heitellyt tutteja pois sängystä. Lopulta kyllästyin nostamaan niitä ja sanoin, ettei saa tuttia takaisin jos heittää sen pois. Heitti tutin pois eikä saanut takaisin. Muutaman päivän päästä heitettiin tutit roskiin, koska yöt olivat sujuneet hyvin ja nukahtaminenkin oli nopeutunut tutin jäädessä pois.

Kuopus oli 1v4kk. Palattiin reissusta illalla ja mentiin aika oikopäätä nukkumaan. Tuttia ei löytynyt ja lapsi nukahti ilman sitä. Sen jälkeen ei ole tuttia takaisin saanut.

Kummallakin on sujunut kivuttomasti. Muutamana yönä on pitänyt silitellä, kun ennen olisi vaan tökännyt tutin takaisin suuhun. Mutta ei huutoja eikä kiukkuja.

Vierailija
2/17 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helpoin saada tutti pois. Silloin imemisen tarve laskee paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat alkaneet huutamaan vauvoina vielä enemmä jos olen tuttia tarjonnut. :D

Vierailija
4/17 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lähti unitutti 2,5vuotiaana. Yhtenä iltana todettiin vaan, että tuttia ei enää ole ja hän on iso poika nyt. Yritti pari kertaa koiranpentuilmeellä saada tuttiaan, mutta ei sen suurempaa showta. Helposti lähti.

Vierailija
5/17 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan kaikilta lapsilta saatu pois! Hammaslääkäri sanoi että pitäis vierottaa ettei hampit kasva vinoon.

Mainittakoon että kun olen katsonut valokuvia itsestäni pienenä ,oli minulla jouluna -82 tutti suussa olin silloin 7 vuotias! (ei ole hampaat vinossa)

Vierailija
6/17 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkasin reilun palan tuteista pois. Sitten päivittelin, että ohhoh, olipas niin vanhat tutit, että ihan rikki menneet. Muksu pyysi muutaman kerran tutteja näytille, mutta rikkinäiset inhotti häntä, joten ei edes yrittänyt niitä suuhunsa enää. Tilalle pyysi esim. illalla vesihörpyn. Ei siis minkäänlaista ongelmaa :) Tärkeää minusta oli, että lapsi osaa ilmaista itseään puheella kunnolla. 1,5-vuotiaana se oli pelkkää huutoa, kun yritettiin lopettaa tutit.

Vierailija
7/17 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eilmeisesti maistunut ja sen jälkeen ei tuttia ottanut enää ollenkaan. Ei ollut rintaruokinnassakaan kun mulla loppui maito jo kuukauden jälkeen.

Vierailija
8/17 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti tutit. jätettiin lautaselle ulos oravanpoikasille. Orava äiti oli jättänyt palkaksi piparin. Ilman huutoa meni koko juttu. eikä edes ole sen jälkeen kysellyt tuttia.

Edellisellä lapsella meni 1,5kk ennen kuin unohti tutit.( oli myöskin 1.5v) varauduin nytkin huutomaratoniin, mutta ei.

Lapset on niin erilaisia =)

Vierailija
9/17 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset luopuneet tutista 1v7kk ikäisenä. Molemmilta tutista luopuminen on onnistunut täysin ongelmitta, eivät reagoineet asiaan oikeastaan mitenkään. Esikoinen oli varsinainen tuttifani (saattoi syödä tuttia aamusta iltaan), kuopus taas ei ollut ihan niin kiinni tutissa. Kuopus joskus imutti hetken serkkunsa tuttia jos käsiinsä sen sai mutta eipä se häntä enää niin kiinnostanut.

Vierailija
10/17 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa lapsista tykkää tutista, voi helpottaa esim. hampaiden tullessa tai rinnasta vieroitettaessa (kokonaan tai esim. nukkumaankäydessä). Hyviä syitä käyttää siis on ja tietenkään kaikki eivät tarvitse.

1,5-2v kannattaa ottaa pois, niin ei hidasta puheen kehitystä tai aiheuta hammas-/purentaongelmia.

Vierailija
11/17 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Kyösti Pöystiltä.

Vierailija
12/17 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v 11kk

Vierailija
13/17 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytti 4. päivätutti jäi pois kun oli 1 ja unitutista koetimme vieroittaa kun oli 2 mutta seurauksena oli unettomia öitä ja semmoista huutoa(kyse ei ollut yhdestä yöstä vaan yhdestä viikosta!) että joku naapuri teki ls-ilmoituksen :-( ( lopulta vei itse tutin roskiin eräänä iltana eikä sen jälkeen perään kysellyt !

Vierailija
14/17 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ei oikein tutista välittänyt, toinen rakasti tuttia. On muutenkin luonteeltaan sellainen turvallisuushakuinen ja tarvitsee apua itsensä rauhoittamiseen (unirätti, unilelu, tietyt rutiini päivässä on hirveän tärkeitä). Söi tuttia 2,5-vuotiaaksi, koska oli siihen hyvin kiintynyt. Meillä oli muutenkin stressaava elämäntilanne, joten ajattelin että syö vaan, mulla on nyt niin huonot hermot että en ole mikään paras tutistavieroittaja. Muutettiin sitten, ja tutti "jäi muuttoautoon". Siinä yleisessä muutoshässäkässä ja itkussa meni se tutista vieroittaminenkin samoilla traumoilla.

Vierailija
15/17 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et ota käyttöön tuttia - ei tarvitse vierottaa. Meidän tenava ei halunnut tuttia, eikä käyttänyt pulloa. Siirtyi nokkamukiin 4 kuukauden ikäisenä. Tississä sitävastoin oli kiinni 1 v. 4 kk.

Vierailija
16/17 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:45"]Kun täytti 4. päivätutti jäi pois kun oli 1 ja unitutista koetimme vieroittaa kun oli 2 mutta seurauksena oli unettomia öitä ja semmoista huutoa(kyse ei ollut yhdestä yöstä vaan yhdestä viikosta!) että joku naapuri teki ls-ilmoituksen :-( ( lopulta vei itse tutin roskiin eräänä iltana eikä sen jälkeen perään kysellyt !
[/quote]
Meillä myös hyvin arka 3,5v tyttö jolta ei meinaa saada tuttia pois. Kerhotätikin kuvasi häntä hyvin voimakastahtoiseksi. En ole voinut huudattaa häntä kun pikkuveli jo huutaa öisin. Kai se joskus loppuu..

Vierailija
17/17 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan näköisiä nää lussukat tuolla kun syövät tuttia yli 2v. Ihan kauheeta. Laittaisivat vanhemmat sen omaan suuhunsa kun tekee mieli tarjota tutti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme