Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko aikainen vai myöhäinen suunnittelija? Mikä on kaukaisin asia

Vierailija
05.04.2010 |

jonka olet jo suunnitellut? Minulle joskus naureskellaan, kun olen ajoissa liikkeellä. Esim. nyt tiedän jo, minne (eli kenelle) menemme vapun viettoon ja juhannuksestakin on ollut puhetta serkun perheen kanssa. Olenko siis hölmö, kun olen niin ajoissa järjestelemässä ja kyselemässä tekemisiä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt jo syyskuisia ristiäisiä valmiiksi, samoin hieman ensi joulun kuvioita :D

Vierailija
2/13 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdemme eläkkeellä joko interreilille tai vapaaehtoistyöhön ulkomaille.

Nyt molemmilla ikää 35 :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienen myöhäinen suunnittelija, jos suunnittelija lainkaan. Itse asiassa minua ärsyttää kovasti ihmiset, jotka laativat itselleen minuuttiakatauluja ollakseen varmasti kiireisiä, väsyneitä ja töykeitä.

Minun asenteillani ei ehkä rakennella jättiomaisuuksia tai muita huimia suorituksia, mutta minulla on aikaa tehdä työni kunnolla, tavata ystäviä ja auttaa heitä ja harrastella omia juttujani. Yleensä mietin seuraavan päivän menot pääpiirteissään edellisenä iltana. Huomenna käyn veneellä aamulla, menen kuudeksi tunniksi töihin, käyn jälleen veneellä ja tulen kotihommiin siinä neljän, viiden paikkeilla.

Kesällä on lomaa. Vene saattaa tulla käyttökuntoon, mutta maailma ei kaadu. Jos tulee, teemme perheen voimin viikon, parin reissun. Jos ei, tehdään muuta. Tällä hetkellä vene tosin näyttää valmistuvan seiluukuntoon.

Vappu vietetään omalla porukalla. Juhannuksena sukuloidaan isäni luona tai sitten ollaan vesillä - riippuen isäni ja veljeni suunnitelmista.

Nautin siitä, että voin spontaanisti tehdä asioita, eikä minua kovinkaan häiritse, jos joudun jostain syystä muuttamaan suunnitelmiani.

Toisaalta suunnittelen suuret asiat mielestän hyvinkin tarkkaan. Raha-asioissa huomioin mielestäni aika tarkasti pienetkin yksityiskohdat. Niinpä meillä ei ole ollut taloudellisia ongelmia, vaikka tulot ovat välillä olleet vähäisiä ja epäsäännöllisiä. Samoin opintoni aikanaan sujuivat suunnitelmieni mukaan. Aikaa kului jopa odottamaani vähemmän, ja mielestäni se johtui siitä että suunnittelin ja järjestin ajankäytön päälinjat kunnolla ja asetin itselleni realistiset tavoitteet.

Monen vuoden päähän johtavissa suunnitelmissa on vain pakko hyväksyä niiden taipumus muuttua. En ole ennustaja. Ehkä ne vuosien päähän ajatellut asiat eivät oikeastaan olekaan suunnitelmia vaan tavoitteita.

Vierailija
4/13 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan tuo venejuttu ei täsmää, sillä meillä ei ole venettä. Muuten joka sana voisi olla mieheni kirjoittama.

Vierailija
5/13 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokatoinen joulu joka vietetaan suomessa on tyon alla. eli tuleva joulu. johonkin hiihtokeskukseen olisi ajatus... en ole buukannut.kesakuun alun portugalin matka on varattu ja maksettu, heinakuun ranskan loman talo varattu, mutta ei muuta.. olen kai aika rento..

Vierailija
6/13 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunniteltu on ja varattu

lapsen synttärit (huhtikuussa)

etelänmatka (toukokuussa)

työn alla kesälomareissu, miehen 40 v. juhlat (ensi vuonna) yms. pientä ;-)

Vierailija
7/13 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se tarkoita minuuttiaukatauluja, päinvastoin. Meillä on ihan tarkoituksella niin että kalenteriin ei saa tulla joka viikonlopulle menoja, ts joka toinen viikonloppu on pääsääntöisesti "aikatauluvapaata". Ärsyttää sellainen, että on odottanut väsyneenä vapaata ja sitten joku mattimyöhänen kutsuu synttäreille parin päivän varoitusajalla. Joskus olen vain sanonut, että anteeksi, mutta nyt olemme sopineet muuta. En vaan viitsi kertoa, että kalenterin mukaan meillä on pyjamapäivä koko perheellä, saatamme korkeintaan kuokkia puutarhassa tai laittaa hyvää ruokaa. Meidän kalenterissa on siis "lepo".

Vierailija
8/13 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muuten suunnittelen vain niitä asioita, joihin liittyy muita ihmisiä. Oman perheen asiat voi päättää vaikka ed. iltana. -ap

Vierailija
9/13 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei kuitenkaan tarkoita minuuttiaikatauluja, päinvastoin.

Suunnitteluasteella (omassa päässä) ovat

- kesällä (toivottavasti) järjestettävät ristiäiset

- vuoden päästä olevat omat 30-vuotiskekkerit

- ensi joulusta ollaan sen verran puhuttu, että minnekään ei mennä. Lähisukulaiset ja ystävät ovat toki meille tervetulleita

Vierailija
10/13 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

*vuoden 2011 kesäloma, siis mihin menemme

*esikoisemme kouluun meno (mihin kouluun haluamme hänet), tähän tosin on vielä melkein kolme vuotta aikaa...

*se että alamme yrittää toista lasta kahden vuoden päästä

Vierailija
11/13 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmannen luokan kielivalintoja.

Vierailija
12/13 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistun jos pitää tehdä nopeasti päätöksiä. Suunnittelen mielummin hyvissä ajoin. Lisäksi nautin mukavista asioista paljn enemmän jos saan rauhassa unelmoida niistä jonkin aikaa.

Ystäväni on nopea lähtijä ja oikein kauhistuttaa hänen ideansa. Vaikkapa että lähdetään huomenna Tallinnaan. No ei lähetä kun on jo _suunniteltu_ huominen kauppareissu lähikauppaan.

Oikeasti kalenterissa on jo vapunvietto ystäväperheenkanssa ja kesäiset lastemme synttärijuhlat (jotka on sovitettu ihmisten kesälomasuunnitelmiin).

Pidemmän aikavälin suunnitelmia ovat sitten kotimme remontointi kun lapset ovat muuttaneet pois.

Vierailija
13/13 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä tosin miellän itseni jatkuvaksi suunnittelijaksi. Tykkään miettiä ja suunnitella asioita etukäteen, ja jos ei ole mitään suunnittelemista, keksin jonkin "projektin", jota voin alkaa suunnittelemaan. Periaatteeksi olen ottanut, että suunnittelun alla on yksi asia ja toteutuksen alla yksi asia, ei niin että suunnittelen kymmeniä asioita yhtä aikaa ja toteutan viittätoista. Se väsyttäisi liikaa. Poikani 1-vuotissynttärit ovat viikon päästä, ne on suunniteltu jo tammikuussa valmiiksi. Nyt, kun pääsiäisestä on päästy, voin alkaa suunnittelemaan kesän matkoja ja touhuja, ja kunhan pojan juhlat on pidetty, alkaakin jo alkukesästä pidettävien siskoni häiden asioiden järjestäminen. Sisko tosin on suunnitellut ko. asiat, minä vain toteutan.

Mutta kyllä se korkeintaan vuoden jaksoissa suunnittelu riittää, jääkööt eläkkeet ja lasten kouluvuodet odottamaan vielä toistaiseksi :)