Äitini sai aivoinfarktin toissayönä. Kirjoittaisko lääkäri minulle saikkua?
Kommentit (30)
mut ootko kokeillut shoppailua. Voisit käydä huomenna ruokiksella shoppailemassa, mulla ainakin mieli piristyy aina kunnon kauppareissulla :)
Ihanko nyt tosissas kirjoitat?!?!
Kyllä mua shoppailu aina lohduttaa!
Itselläni on kokemusta isän äkillisestä kuolemasta melko nuorella iällä, äidin syöpäsairaudesta ja kuolemasta terminaalivaiheen syöpään, sekä sisaruksen pahasta aivoverenkiertohäiriöstä.
Ainakin omalla kohdallani kuolemat olivat helpompia kestää kuin tiedot vakavasta sairaudesta. Sairastumiseen liittyi niin paljon hätää läheisen ihmisen puolesta, jotenkin siinä tilanteessa jakoi sen toisen ihmisen kärsimyksen.
Kuoleman jälkeinen suru oli ainakin itselleni jotenkin selkeämpi tilanne käsitellä, siinä ei tarvinnut enää olla epätietoinen ja seurata toisen tuskaa avuttomana.
yksityiseltä sair.lomatodistuksen saa. Saahan siitä kapitalisti varmasti osansa.
Mitä tahdot sanoa tällä: "F-alkuisen diagnoosin sillä sitten tietoihinsa "tienaa""?
tuossa ajttelin, että itse en haluaisi tietoihini psykiatrista diagnoosia kun en tiettävästi ole psyykkisesti sairas. Vaikka surin isääni kovasti.
t. 20
Siis palkaton vapaa, tai jos toimintakyky arvioidaan hyvin heikoksi, sairausloma on perusteltu. Diagnoosiksi vakava stressireaktio, eli F-alkuisen diagnoosin sillä sitten tietoihinsa "tienaa".
t. se lääkäri, jonka mielestä edelleenkään suru ei ole sairaus. Hankala unettomuus siis toki voi väliaikaisesti työkyvyn viedä. Tosin itsekin teen usein vaativaa työtä vuorokauden ympäri ilman unta.
Muualla kuin lääkäriaseman tiedoissa?
sinun äitisi aivoinfarktin takia? voisin ottaa muutaman päivän.pyydäs mulle kans.
ainoastaan sen laitoksen sairauskertomuksessa, jossa asioit. Ja tietysti työnantaja saa diagnoosikoodin, mutta on velvollinen pitämään sen salassa. Eihän siitä siis mitään hankaluuksia seuraa, mutta itse en vain pitäisi ajatuksesta, että minulla diagnosoidaan psykiatrinen ongelma jos sellaista ei ole.
Toki sairausloman voi kirjoittaa vain koodilla "läheisen vakava sairaus tai kuolema" mutta siitä työnantaja ei ole velvollinen myöntämään palkallista sairauslomaa. Luulisi tosin palkan olevan sitten toissijainen asia siinä tilanteessa.
t. 20, eli se lääkäri taas
Siis palkaton vapaa, tai jos toimintakyky arvioidaan hyvin heikoksi, sairausloma on perusteltu. Diagnoosiksi vakava stressireaktio, eli F-alkuisen diagnoosin sillä sitten tietoihinsa "tienaa".
t. se lääkäri, jonka mielestä edelleenkään suru ei ole sairaus. Hankala unettomuus siis toki voi väliaikaisesti työkyvyn viedä. Tosin itsekin teen usein vaativaa työtä vuorokauden ympäri ilman unta.