Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohta hajoo pää noiden uhmisten ja murkun kanssa. OV

Vierailija
05.04.2010 |

Itse olen viimeisilläni raskaana (laskettuaika oli viime viikolla ja tämä ipana ei osoita mitään merkkejä siitä, että haluaisi ulkomaailmaan. Huoh). Ja meillä on 4 lasta; esikoinen on vähän yli 9v, erittäin voimakastahtoinen neitokainen, jolla on tällä hetkellä esimurkkuikä. Kaikesta pitää sanoa vastaan, ovet paukkuu, äiskä on sikatyhmä, iskä samaten ja tuntuu, että päivittäin käydään neidin kanssa tahtojen taistoa siitä, tehdäänkö nyt näin vai ei, siivotaanko oma huone tänään vai ens vuonna jne.

Myös meidän melkein 6 veellä on joku hiton uhmis, samanlainen kuin siskonsa. Myös hänen kanssaan saa käydä keskusteluja siitä, että siivotaanko huone jne. Tyttö on myös todella tempperamenttinen ja kumpikin tyttö on välillä kuin pieni sähikäinen, joka räjähtelee miten sattuu.

Ei siinä mitään, itse olin ja olen vieläkin samanlainen sähikäinen (vaikkakin aikuisena olen oppinut laskemaan sataan ennen räjähdystä), samoin mieheni.

Hännän huippuna on sitten melkein 3v kaksoset, toisella pojalla on ollut jo vuoden uhmista, toisella tuo uhmis alkoi pari kuukautta sitten. Ja varsinkin tuon toisen tahtopakkauksen kanssa saa olla helisemässä, kun KAIKKI pitää tehdä MIE ITTE! Ja äiti EI missään nimessä saa auttaa (enkä kyllä pystyisikään auttamaan pukemisessa, kun vatsa on koko ajan tiellä) ja kun esim. vetoketjua ei saa itse kiinni, alkaa potkuraivarit. Tai jos isi ei anna "oikeaa" jugurttia vaan antaakin esim. banaania, alkaa potkuraivarit.

Esim. tänään taas paloi pinna totaallisesti, käskin viis kertaa tyttöjä auttamaan pöydän kattamisessa ja mitään ei tapahtunut, sohvalta kuului ainoastaan vänkytystä, että ei me jakseta, me katotaan nyt telkkaa jne.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulu pätkääkään kuinka monta kakaraa toiset hankkii!

Miehen kanssa puhuttiin jo seurusteluaikana, että halutaan iso perhe (eikä olla uskovaisia), miehellä on 8 sisarusta, itselläni vaan 2. Ja viisi on meille sopiva luku.

Ja nyt raskaana ollessa ottaa kuule päähän kaikki, jopa tuollainen kommentti kuin sun. Osasin kuule jo esikoisen taaperoaikana odottaa rankkaa murkkuikää, oli jo silloin oikea Drama Queen ja tahtopakkaus. Toinen tyttö oli pikkasen rauhallisempi tapaus, mutta..

ap

Vierailija
2/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sun pitää kutsua 9-vuotiasta murkuksi kun ei tuota voi vielä edes esimurkuksi luonnehtia. Joillain vain on temperamentti sellainen että aina on joku "vaihe" mutta älä vääristä tilannetta niin että oletat tuon olevan murrosikää. Niin vain vinoutat suhtautumistasi häneen ja suhtaudut häneen isompana kuin hän onkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puhuit murkusta.

Tajua että teidän kaikki kakarat ikään katsomatta ovat kauheita - ovat perineet geenien kautta luonteensa.

Kerroit viestissäsi että itsekin olit ja olet samanlainen - katsot siis peilikuviisi - koeta kestää.

Vierailija
4/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ja leikkiä jne. ja pukeutua kuin lapsi eikä mikään teinipissis. Mutta kyllä nyt vaan on niin esimurkkuikäisen käytöstä.. Olen puhunut myös muutaman tytön kaverin äidin kanssa ja vaikka heidän tyttönsä ovat suht rauhallisia temperamentiltaan, myös heillä on tätä samaa käytöstä ja tyttöjen ikä on 9-melkein 10v.

Vierailija
5/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vastaukset ovat perseestä! Oletteko te kaikki kännissä vai mikä helvetti mättää? Nyt on sentään pääsiäinen helvetti!

ap

Vierailija
6/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes esimurkku. Meillä tyttö täyttää juuri 13v ja nyt viimeisen vuoden aikana on alkanut selkeästi tulemaan esimurkkupiirteitä, rinnat kasvaneet, kuukautiset alkaneet, karvoitus lisääntynyt, mutta en kyllä vieläkään murkuksi nimittäisi.

11v ei ole vielä havaittavissa juuri mitään esimurkkuoireitakaan. Anna lapsesi olla vielä lapsi. Ei ole heidän tehtävänsä hoitaa vielä kotia.

Vierailija
7/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli viestisi pointti ? Eikö isä voisi myös oallistua että saat levätä. Olet varmasti väsynyt. Ymmärrän jonkun kommentoijan kysymyksen lisälapsista kyllä. Vaikka nuorena olisi ollut mitä mieltä niin eikö lapsia kannata hankkia sen verta kuin jaksaa ja sietää ? Sinulla on pienet kaksosetkin eli huolehdi nyt omasta lepoajastasi ja rajat sille 9-vlle kanssa. Itse en salli murrosikäisen käyttäytyä huonosti, on siis jo oikeasti murkku kyllä.

Vierailija
8/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me jaksetaan hoitaa nämä lapset, meillä ei ole lapsia liikaa! Mitä hittoa se teille kuuluu kuinka monta lasta kukakin tekee? Teille voi sopia 1 lapsi. Ja emme me kyllä mitään nuoria oltu, kun tavattiin..

Mieheni osallistuu kyllä.. Hän on paljon kotona työnsä puolesta.

Ja muuten, kyllä 9 vuotiaallakin voi jo olla tissien kasvua jne.. Meillä tytöllä on just alkanut kasvupyrähdys jne. Mutta mä lopetan nyt tähän.

ap

Vierailija
9/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me jaksetaan hoitaa nämä lapset, meillä ei ole lapsia liikaa! Mitä hittoa se teille kuuluu kuinka monta lasta kukakin tekee? Teille voi sopia 1 lapsi. Ja emme me kyllä mitään nuoria oltu, kun tavattiin.. Mieheni osallistuu kyllä.. Hän on paljon kotona työnsä puolesta. Ja muuten, kyllä 9 vuotiaallakin voi jo olla tissien kasvua jne.. Meillä tytöllä on just alkanut kasvupyrähdys jne. Mutta mä lopetan nyt tähän. ap

Itsehän sinä kiroilet ja käyt siellä niin kuumana, että ei ihme, että täällä kummastellaan miksi ylipäätään teet niitä lapsia lisää, jos hermot on jo nyt noin kireällä. Itse tämän keskustelin aloitit, mitä tähän olisi pitänyt vastata???

Vierailija
10/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ollut pinna kireällä, kun laskettuaika on ohitettu ja olo ei ole mikään järin hyvä? Eii, tehän olette niitä supermammoja. Ja entäs, jos olisin sanonut, että meillä on vaan yksi tai kaksi lasta, ei silloin olisi tullut mitään "mitäs hankitte noin monta kakaraa" tyylisiä vastauksia.

ap

Vierailija
11/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oikein ymmärrä miksi ap alunperin tänne kirjoitti, jos mikään vastaus ei kelpaa. Kaikkea hyvää silti! :)

Vierailija
12/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöilläni on alkanut. Toisella alkoi kuukautiset 10 ja toisella 11 vuotiaana.

Esimurkkuikää potee selkeästi, koko perheellä tosin vaikuttais olevan murkkuikä paitsi ei ilmeisesti miehellä.

9 ja 6 käyttäytyy samoin, vänkää vastaan jos työhön patistaa. Tuo tilanne voi olla missä tahansa perheessä ilman murkkuikääkin.

Mitenkäs sitten kun se viides on kotona, miten pärjäät. Vanhin ainoastaan koulussa, ilmeisesti eskarilainen ja nuo kolmevuotiaat.

Onko avauksessasi kuitenkin luettavissa huolta siitä että epäilet pärjäämistäsi kun nyt on jo noin hankalaa.

Komenna napakammin niitä isompia, kyllä ne osaa tehdä asioita kun heiltä vaatii. 9-vuotiaan hommaksi tiskikoneen tyhjennys, pienemmän hommaksi roskien vientiä jne.

Yhdessä tekemään ruokaa jne.