Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, mieheni on kadonnut. Nyt on hyvät neuvot kalliit!

Vierailija
05.04.2010 |

Yllätys, yllätys, mieheni lähti eilen yöelämään pitkän pitkän kuivan kauden jälkeen ja ei ole tullut kotiin ja puhelin poissa päältä.

Mitä helvettiä minun pitäisi tehdä, järki ei enää kulje, kun hermostuttaa ja ahdistaa!

Pitäisikö soittaa 112? Onko tämä liian "kevyt" huoli sinne?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverin veli krhöm..Tuskin pääsiäispäivänä mitään kännikaloja ottaa luokseen nukkumaan ellei ole joku 18-23v? Ei kannata uskoa tuollaisia lässytyksiä. Sano että hänet on nähty jonkun naisen kanssa ja kysy kuka se oli :)

Vierailija
82/97 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä vaa oo tollasta :(

Meillä on miehellä yleensä ollut tapana tehdä juuri tuollaisia "katoamistemppuja", kun lähtee viihteelle. Ei minun mielestäni ole mikään ihme, jos alan jo ennakkoon tulevasta reissusta natkuttamaan, kun melkein varmasti voi sanoa, että överiksi menee kuitenkin. Mies itse ilmoittaa, koska on tulossa kotiin, minä pyydän laittamaan illan aikana muutaman viestin, että tiedän hänen olevan kunnossa enkä huolehdi turhia. Käytännössä mies ilmoittaa tunti lähtönsä jälkeen olevansa vielä hengissä ja tulevansa silloin, kun lupasi tulla, ja sen jälkeen hänestä ei enää kuulu mitään. Kotiin ei tule, kun on sanonut tulevansa, ei ilmoita menneensä jatkoille tai ylipäänsä yhtään mitään, ja minä pyöriskelen ympäri kotia hädissäni miettien, mitä nyt taas on sattunut.

Ainoastaan yhden kerran jotakin ei ole sattunut, kun mies ei tullut ajallaan kotiin. Hän oli myöhästynyt viimeisestä bussista, eikä taksiin ollut rahaa. Ei kuitenkaan ilmoittanut tästä mulle, koska oletti mun olevan nukkumassa. Kaikilla muilla reissuilla jotakin on sattunut, koska miehelläni on tapana juoda aina niin hirvittävät överikännit, kun lähtee viihteelle. Kotona alkoholinkäyttö ei ole kiellettyä enkä sitä rajoita mitenkään, siitä huolimatta aina viihteellä mies ottaa överit.

Minua tämä käytös ärsyttää senkin vuoksi, että minähän se olen, joka seuraavana aamuna joutuu hoitamaan paitsi lapset ja kotityöt, myös miehen. Minä olen se, joka on lähtenyt seuraavana aamuna klo 8 vaunujen ja kahden lapsen kanssa kiertelemään ympäri kaupunkia, kun miestä ei näy kotona. Olimme muuttaneet hiljattain ja överinsä ottanut mies ei muistanutkaan, missä asui. Minä olen se, joka soitti taksin viemään miehen päivystykseen tikattavaksi klo 7 aamulla, kun mies tuli kotiin yltä päältä veressä jäätyään kotimatkalla skootterin alle, mies itse totesi nukkuvansa ensin pari tuntia. Minä olen se, jolle on päivystyksestä tai poliisilaitokselta soitettu, että tällainen kaveri pitäisi tulla hakemaan kotiin. Minä olen se, joka on soittanut läpi löytötavaratoimistoa, baareja ja kuppiloita siinä toivossa, että miehen kadonnut laukku, lompakko tai puhelin löytyisi niistä. Minä olen se, joka kantaa oksennusämpäriä ja juotavaa ja syötävää, minä vaihdan ties mihin sotkeutuneet lakanat, kannan miehen suihkuun ja hoidan ja paijaan, kun hänellä on niin kamalan paha olo.

Tämä sama mies käytännössä pilaa aina mun viihteelle lähtemiset, oli kyse sitten ihan baariin menemisestä tai leffaillasta kavereiden luona. Joko hän syyllistää minut lähtemisestäni jo ennakkoon niin pahasti, etten sitten lähdekään, tai jos lähden, hän laittaa viestiä vartin välein, ja jos en vastaa minuutin sisällä, hän soittaa perään. Yritä siinä sitten jutella kavereiden kanssa tai katsoa leffaa, kun puhelin pirisee koko ajan. En ole juonut överikännejä sitten opiskeluvuosien, joten en tiedä, miten mies toimisi, jos tekisin niin. En ole koskaan jättänyt tulematta kotiin siihen mennessä kuin olen luvannut, ellen ole ilmoittanut erikseen meneväni jonnekin jatkoille tai olevani yötä jonkun ystäväni luona. En ole koskaan pettänyt miestäni, mutta siitä huolimatta joudun tekemään illan kulusta hyvin tarkkaa selkoa, ja jos jossakin välissä on minuutti tai kaksi, jota en osaa aivan takuuvarmaksi sanoa, mitä olen sillä aikaa tehnyt, mieheni on varma, että juuri sillä hetkellä olen harrastanut seksiä jonkun vieraan miehen kanssa. En edes muista, koska olisin päässyt viihteelle niin, ettei mieheni jo etukäteen soittaisi niille kavereilleni, joiden kanssa olen menossa, ja varmistaisi, että varmasti olen heidän kanssaan ja utelisi, keitä tähän seurueeseen sitten kuuluu.

Kaiken kaikkiaan minä olen sitä mieltä, että on mulla oikeus olla huolissani silloin, kun mieheni on viihteellään, ja olisi kohtuullista, että mies ottaisi sen huomioon. Kyllä yksinelävä sinkku voi mennä ja bilettää miten tykkää, mutta ei minun mielestä enää parisuhteessa ja perheellisenä toimita niin. Vaikka miten ollaan viihteellä, pitäisi silti huomioida myös ne, jotka kotona odottavat. Vaikka sitten sillä, että ilmoittaa tunnin tai parin välein olevansa vielä hengissä, ja jos ei tule kotiin yöksi, ilmoittaa senkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei yleensä ole telonut itseään, mutta aina on hukannut kännykän, lompakon tai avaimet tai ne kaikki, usein myös kaiki ulkovaatteensa, eli lähtee baarista aina niin tuiskeessa että ei muista edes narikasta ottaa takkia mukaan... Pari kertaa on vaipunut niin syvälle että on keskellä yötä mennyt lapsuuden kotiinsa nukkumaan... ja pari kertaa mennyt meidän vanhan kotitalon rappukäytävään yöunilleen.. todella rasittavaa. Mutta minkäs teet???

Vierailija
84/97 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikea arvata, ettei taida juuri osallistua lastenhoitoonkaan? 56 laittaa ruuat ym. neljälle lapselleen (joihin siis mieskin lasketaan)?

Vierailija
85/97 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta kun se saa viinaa muualla kun kotona ja jos vielä ilmaista viinaa...niin voi tapahtua ihan mitä vaan. makaa rysöstettynä rautaieasemalla. nukkuu auton konepellillä. koittaa mennä vanhemmilleen yöksi mutta nämä ei avaa ovea , joten murtautuu saunaan. vähintäänkin häviää vaatteista puolet...tai nukkuu junassa ohi pysäkin...15 vuoden aikana se ei kertaakaan ole ollut ulkona niin että jotain ei olisi sattunnut....mutta mähän olen vaan ilkee kyylä joka vahtii sitä!

Vierailija
86/97 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miehesi kehitti kyllä aika huonon.

Ja onhan se jo kerennyt suihkussa käydä, ei kai kukaan haise vieraalta jos tulee kotiin vasta puolenpäivän jälkeen eli ajan kanssa ja täysin tolkuissaan...

Olen pahoillani ap. Olisin uakonut akun loppumisen+sammumisen mutta koko tuo tarinayhdistelmä kuulosti keksityltä. Miksi mennä kaverin VELJEN luo (siis ilmeisesti kohtuu vieraan?) jos kerran kotiin vain 15km ja siis ihan kohtuullinen taksimaksu.

Kokeilepa. Toteat kaikessa rauhassa että ensi kerralla on sitten mun vuoro saada vierasta. Älä huuda, säti, itke, kuulustele. Toteat vain kuin tietäisit että ukkosi oli pettänyt ja sinä aiot saada seuraavaksi ja sillä selvä. Miten ukkosi reagoi?

Vierailija
87/97 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkaan en kyllä katsele miestä, joka jättää tulematta baarireissulta kotiin. 2 kertaa suhteemme aikana niin on käynyt, ja jos kolmas kerta tulee, lähden lätkimään.

Vierailija
88/97 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti juuri siksi yösijan tarjoajana ei kaveri, vaan kaverin _veli_, että sinun olisi vaikeaa saada häneen yhteyttä.

Jos kertoisi olleensa kaverin luona, sinun olisi helppoa soittaa kaverille ja kysyä.

Vierailija
89/97 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti juuri siksi yösijan tarjoajana ei kaveri, vaan kaverin _veli_, että sinun olisi vaikeaa saada häneen yhteyttä.

Jos kertoisi olleensa kaverin luona, sinun olisi helppoa soittaa kaverille ja kysyä.

Samaa mieltä. Samanlaisen selityksen kertoisi teini vanhemmilleen. Olin kaverin jo kotoaan muuttaneella veljellä ja sillä ei ole kännyä.....Seli,seli.

Vierailija
90/97 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein syvältä.

Tässä maassa kasvaa suuri joukko lapsia perheissä, joissa on normaalia, että iskä konttaa kotiin verissään. Tai häviää jonnekin, eikä kukaan tiedä minne.

Ahdistavaa ja oksettavaa.

Naiset, teilläkin on tässä tilanteessa oma vastuunne. Lapsia ei saa altistaa tälle, ei edes silloin tällöin.

Mikä teidät saa paapomaan näitä miehenkuvatuksia?

Vierailija
91/97 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö lukenut kunnolla? Esim ap:n mieshän olisi tullut kotiin jollei olisi sattunut akku loppumaan että oli mentävä mitään ilmoittamatta kaverin veljen luo nukkumaan ja kotiuduttava vasta iltapäivällä. Raukkahan varmaan tärisi yksin ikävästä ja kylmästä kun ei saanut olla rakkaan vaimonsa vieressä. Miten voit moittia häntä miehenkuvatukseksi? AP:kin kuulosti siltä että mies saa tänään lähinnä hellää lohtua kun oli raukan käynyt pahasti...

Vierailija
92/97 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö lukenut kunnolla? Esim ap:n mieshän olisi tullut kotiin jollei olisi sattunut akku loppumaan että oli mentävä mitään ilmoittamatta kaverin veljen luo nukkumaan ja kotiuduttava vasta iltapäivällä. Raukkahan varmaan tärisi yksin ikävästä ja kylmästä kun ei saanut olla rakkaan vaimonsa vieressä. Miten voit moittia häntä miehenkuvatukseksi? AP:kin kuulosti siltä että mies saa tänään lähinnä hellää lohtua kun oli raukan käynyt pahasti...

Kirjoitin rumasti. Mutta olet kyllä älyttömän helppo huijattava... Toivotaan että miehesi on nolona (=ehkä vain kännimokana päätyi vieraisiin). Jos on ihan pokerina niin lienee tuttua juttua josta ei enää pahemmin tunnontuskia.

Tuolla ihme selittelyllä en millään usko että olisi ollut luvallisilla teillä.

Sinun täytyy nyt vain päättää, miten vakavana asiana pidät pettämistä (ja onko eroa jos oli vain sattunut moka eikä mitään sen suurempaa).

100

Vierailija
93/97 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälisin, jos olisi kyse lapsesta. Mutta tässäkin tapauksessa oli kyse aikuisesta ihmisestä, joka ei kyennyt keksimään mitään keinoa, jolla olisi päässyt kotiin yöksi tai edes ilmoittamaan asiasta vaimolleen. Tämä maa on täynnä kännyköitä. Ja takseja.

Itse en osaa kuvitella mitään muuta tilannetta, kuin vakavan onnettomuuden, jossa minä tai mieheni jättäisi saapumatta kotiin ilman ilmoitusta.

Ja enemmän mua järkyttää ap:n saamat vastaukset: "mitä siellä turhasta jäkätät ja pelkäät, kyllä se kotiin tulee,kun on putkasta päässyt".

Jos minun pitäisi hakea mieheni putkasta, jättäisin seuraavana päivänä eropaperit. Ei siihen ole mitään hyväksyttävää selitystä, että aikuinen juo itsensä edesvastuuttomaan tilaan, jossa pitää olla toisten hoidettavana. Se on kuvottavaa. Yksiselitteisesti oksettavaa.

Eikä kenenkään lapsen koskaan, kertaakaan, pidä nähdä vanhempaansa siinä tilassa.

Vierailija
94/97 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä sanon oman näkökantani: kaverin veljen luo ei mennä ja tulla kotiin puoliltapäivin ellei olla aivan tolkuttomassa kännissä ja kaveriporukassa ajantaju täysin mene ja bileet ole jatkuneet kaverin veljen luona ja siellä sammuttu. Kyllä sitä kotiin mennään kännissäkin nukkumaan, vaikka neljän jälkeen, mukavempi herätä kotona ja siinä laskuhumalassa vaimonkin viereen mukavempi nukahtaa. Ellei sitten mennyt jonkun naisen matkaan ja sitten sieltä herännyt. No, totuutta ei voi tietää näillä tiedoilla, pääasia ettei mennyt junan eteen kuten Kuopiossa. .

Vierailija
95/97 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein syvältä.

Tässä maassa kasvaa suuri joukko lapsia perheissä, joissa on normaalia, että iskä konttaa kotiin verissään. Tai häviää jonnekin, eikä kukaan tiedä minne.

Ahdistavaa ja oksettavaa.

Naiset, teilläkin on tässä tilanteessa oma vastuunne. Lapsia ei saa altistaa tälle, ei edes silloin tällöin.

Mikä teidät saa paapomaan näitä miehenkuvatuksia?

...etteikö tämä ketju tavallaan olisi järkyttänyt minuakin... MUTTA... tässä maassa on ilmeisesti myös joukko sellaisia lapsia, jotka ovat yksin kotona, kun molemmat vanhemmat ovat ryyppäämässä. Lapsia ei saa missään nimessä altistaa sellaisellekaan, mutta niin vain tapahtuu. Toisaalta... niillä lapsilla ei olekaan ollenkaan sitä vastuuta kantavaa vanhempaa. Tähän ketjuun kirjoitelleilla naisilla ilmeisesti on vielä kyky kantaa vastuuta ja huolehtia lapsistaan... siinä mielessä sinä olet oikeassa.

Surullista...

Vierailija
96/97 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalia,jos aikuinen parisuhteessa elävä, vieläpä perheellinen ihminen ei vieläpä perheellinen ihminen ei saavu kotiin tai vähintään ilmoita olinpaikastaan.

Tämäkin ketjun sanoma tuntui olevan: mitäs tuosta jos ei ole vierasta panemassa. Jos on erehtynyt perustamaan perheen sellaisen ihmisen kanssa, joka voi (edes satunnaisesti) juoda itsensä tiedottomaan tilaan, ei varmaankaan suurin ongelma ole vieras nainen. Sehän olisi tähän tilanteeseen ainoastaan hyvä ratkaisu: mies kiertoon ja seuraavan vaivoiksi.

Vierailija
97/97 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on perheitä, joissa lapsen jätetään yksi, kun aikuiset lähtee ryyppäämään. Mutta tällaista ei kai kukaan pidä normaalina!?! silloin asiaan puuttuu viranomaiset, yms.

Mutta siihen, että äiti pesee puolitajuttoman isin suihkussa keskellä yötä ja kantaa oksennusämpäreitä kun ensin on soiteltu läpi sairaalat ja poliisit- sitä pidetään täällä normaalina!!!! Se ei sitä ole!!! Älkää kuvitelko, etteikö lapsi ymmärtäisi ettei ole kysymys mistään tavallisesta noro-viruksesta. Jo yksi tällainen tapaus riittää järkyttämään lapsen ihan täysin-takuulla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän