Ärsyttäiskö? vai huvittaisko? vai miten reagoisit?
Appivanhemmat pokkana utelevat olemmeko käyneet elokuvissa, teatterissa jne. Itse käyvät varmaan kymmeniä kertoja kesässä, tai ainakin vuodessa. Kertovat aina käyneensä ja missä ovat käyneet ja sitten utelevat olemmeko me käyneet.
En oikein ymmärrä miten luulevat meidän käyvän. Siis jättävän lapset yksin kotiin vai.
Mies vastaa vaan ei. Siis ei, emme ole käyneet kuin pari kertaa lasten syntymän jälkeen teatterissa.
Sukulaiset asuvat tuntien matkan päässä. Ei ole hoitajia. Palkattu on pari kertaa MLL hoitaja. Mutta eipä siihenkään ole varaa kovin usein.
Kommentit (9)
että sinua harmittaa kun appivanhemmat eivät hoida teidän lapsianne, jotta pääsisistte elokuviin/teatteriin.
Jos asia harmittaa tai hoito olisi toivottavaa, kannattaa sanoa suoraan. Hyvässä lykyssä vahtivatkin vielä.... ;-)
Sanokaa niille suoraan ettette pääse.
vituttaa kun appivanhemmat ei hoida teidän lapsia tai ette saa mistään ilmaista lastenhoitajaa.
vituttaa kun appivanhemmat ei hoida teidän lapsia tai ette saa mistään ilmaista lastenhoitajaa.
Mutta kun asia ei ole noin. Tuli käytyä opiskelijana teatterissa aikapaljon, samoin elokuvissa. En ole kaivannut teatteriin enkä elokuviin ja lapset alkavat nyt olla niin isoja että lähtevät pian mukaan.
Edes tuo kyseleminen ei haitannut yhtään, huvitti vaan, ennen kuin olen huomannut sen toistuvan joka kerran kun nähdään.
Minä pääsisin elokuviin tai teatteriin yksin tai tuttujen kanssa jos haluaisin. Ja mies lähti jo opiskeluaikana usein minun mieliksi...
Mutta kun asia ei ole noin. Tuli käytyä opiskelijana teatterissa aikapaljon, samoin elokuvissa. En ole kaivannut teatteriin enkä elokuviin ja lapset alkavat nyt olla niin isoja että lähtevät pian mukaan. Edes tuo kyseleminen ei haitannut yhtään, huvitti vaan, ennen kuin olen huomannut sen toistuvan joka kerran kun nähdään.
"Joo, ei olla käyty, eikä varmaan käydäkään niin kauan kun lapset ovat pieniä. Ei ole siksi aikaa hoitopaikkaa.
Ehkä päästään mekin elokuvissa/teattereissa käymään sitten kun lapset on isompia"
Tuskin appivanhemmat jaksavat kysellä, jos vastaatte kerran selventävästi.
On yleistä ja normaalia kertoa omista teatteri- ja elokuvakäynneistään ja olisi töykeää ellei osoittaisi olevansa kiinnostunut toisten kokemuksista. Kanssakäyminen perustuu nimittäin jakamiseen ja vastavuoroisuuteen. Monille tuollainen kysymys on yhtä peruskauraa kuin säästä keskustelu eikä sitä erikseen ajatella, voiko siitä nyt puhua vai ei.
Itse tuskin edes huomaisin moista kyselyä, yhtä vähän kuin muistan jälkeenpäin, olenko keskustellut anopin kanssa kevään etenemisestä vai en.
Hm. Minä luulin että puheenaiheet valitaan ajatuksella.
Esim. jos toinen olisi eläkkeellä tai kotiäiti niin minä vaan puhuisin töistäni ja kysyisin miten teillä töissä?
tai jos toinen olisi huono liikkumaan niin kertoisin omista lenkkeilyistäni ja kyselisin miten oletko sinä lenkkeillyt?
On yleistä ja normaalia kertoa omista teatteri- ja elokuvakäynneistään ja olisi töykeää ellei osoittaisi olevansa kiinnostunut toisten kokemuksista. Kanssakäyminen perustuu nimittäin jakamiseen ja vastavuoroisuuteen. Monille tuollainen kysymys on yhtä peruskauraa kuin säästä keskustelu eikä sitä erikseen ajatella, voiko siitä nyt puhua vai ei. Itse tuskin edes huomaisin moista kyselyä, yhtä vähän kuin muistan jälkeenpäin, olenko keskustellut anopin kanssa kevään etenemisestä vai en.
Noin kai se onkin. Ihminen ei ajattele asioita kuin omalta kantiltaan ja ihan huomaamatta ja ajattelematta kysyvät.
vähitellen vaan alkanut ärsyttää kun sama kysymys toistuu.