Mikä auttaa kauheeseen kuukautis raivoon?
Eli kun mun kuukautiset alkaa tai on alkamassa, ni mä oon tosi ärsyttävä muita kohtaan ja mulla on tosi paha olla. Itken, huudan, raivoan ja musta tulee tosi itsetuhoinen, siis tekis mieli tehdä itselle jotain.. Ja nää kestää 1-3 päivää. Tosi kurjaa on olla, kun en oo oma itteni ja jälkeenpäin saa sitten pyydellä anteeksi kaikilta.
Kommentit (4)
lääkäriltä jotain sopivaa hormonaalista valmistetta, joka auttaisi. Tai jopa mielialalääke voisi olla paikallaan, jos oireet noin pahoja kuin sinulla.
toisinsanoen olin 9 kk samassa raivossa, kuin PMS-aikaan.
Jos PMS-oireet ovat oikein pahoja, niihin voidaan käyttää mielialalääkettä erittäin pienellä annostuksella, esimerkiksi joka kuukausi 5 pv ennen kuukautisten alkamista. Itselläni ei lääkitystä ole, mutta harkinnassa on.
aivan järkyttävät PMS oireet.Pillerit on auttannu paljon, mutta vieläkin olen välillä "pikkuraivoinen" ;)
Itseäni ärsyttää, kun saatan hermostua ihan pienestä, eikä kanssa ihmisillä varmaankaan ole kivaa...
a) e-pillerit jotka vei pms-oireet lähes täysin. Mä olin myös ennen pillereitä suorastaan itsetuhoinen ennen kuin menkat alkoi, olin aivan jossain omassa maailmassani. Inhosin itseäni ja kaikkia muitakin, halusin lakata elämästä. Mun reaktiot korreloi tuolloin stressin määrään - joskus meni vähän paremmin, hyvin stressaavissa tilanteissa oisin voinut oikeasti viillellä itseäni ym. Pillereitten aloittamisen jälkeen olen ollut kuin toinen ihminen, järkevämpi ja harkitsevampi.
b) nesteenpoisto; mulla oli menkkojen aikaan epämääräinen, ahdistava tunne, olin kömpelö, pudottelin tavaroita ym. Sit kuulin että se johtuu siitä että elimistöön kerääntyy nestettä, ja että tuohon oloon auttaa, jos käyttää antisalttia tai muuta nesteenpoistokeinoa. Auttaa omalla kohdallni ainakin, että muutama päivä ennen menkkoja alan juoda paljon vettä, syön ananasta jne.
c) alkoholi rentouttaa. Jos joskus on lupa ottaa paukku niin pms-oireiden ollessa pahimmillaan.
Koeta kestää itseäsi ja muita. Olethan sä merkannut kalenteriin etukäteen sun pahimmat pms-päivät? Sekin helpottaa elämää, kun kaikki (myös sinä!) voivat aamulla tsekata, et miksi ovet paukkuu, ja pysyä vähän pois tieltä. Sinäkin voit noille päiville koettaa järkätä vähän vähemmän stressiä ja varata esimerkiksi illalla hetken vaan yksinoloon tai urheiluun ym.