Miten usein imuroitte ja pesette lattiat? Entä miten usein pyyhitte pölyt ja vaihdatte lakanat?
Meillä siivotaan yleensä torstaisin siis imuroidaan ja pestään lattiat ja siivotaan myöskin vessa ja sitten perjantaina tai viikonlopulla pyyhitään pölyt. Lakanat vaihdetaan joka toinen viikko, pyyhkeet vaihdetaan viikottain. Lisäksi maanantaina tai tiistaina imuroin koko kämpän, mutta tuollon en pese.
Minulle/meille on kuitenkin monet sanoneet, että ei heillä läheskään noin usein siivota. Mietin siis, että onko tuo todellakin usein, minä olen pitänyt ihan normaalina.
Kommentit (25)
usein torstai siivouspäivä. Silloin imuroidaan, mopataan, hakataan matot, pestään vessat, pyyhitään pölyt, vaihdetaan käsipyyhkeet ja putsataan oven pielet. Keittiö imuroidaan joka päivä, samoin kuisti. Kylpypyyhkeet vaihdetaan tarpeen mukaan, ehkä kerran 2 viikossa. Lakanat vaihdetaan 2-3 viikon välein. Joka ilta laitetaan tavarat paikoilleen, niin kivempi herätä aamulla.
pölyt pyyhin ehkä parin kuukauden välein, lattiat pesen varmaan muutaman kertaa vuodessa. Lattiat lakaisen aina tarvittaessa,usein parikin kertaa päivässä. Lakanat vaihdan silloin kun muistan tai on muuten tarvetta, ehkä pari kertaa kuussa. pyyhkeet pesen ja vaihdan silloin kun ne on likaiset, ehkä kerran viikossa.
Silloin siivoan useimmin jos tiedän että on esim vieraita tulossa tai pidän juhlat tms. Muuten oon aika sotkuinen.
Meillä imuroidaan joka päivä 3-7kertaa.Pölyt pyyhin ja lattiat pesen 2-4 kertaa viikossa,aikuisten lakanat vaihdan 1-2kertaa viikossa ja lasten 2-3viikon välein.Vessan pesen yleensä joka päivä,ainakin joka toinen.
ei niitä voi sulkea kylppäriin asumaan. Menis jo eläinrääkkäyksen puolelle.
Lapset tykkää askarrella ja on taitavia siinä, en ole niin natsi että estäisin tekemästä sitä mitä ne kaikkein mieluiten tekee. Yksi kissoista tykkää repiä paperia jos sitä tassuihinsa saa. Ei siitä nyt yksistään niin paljon sotkua tule.
Ja meillä ei lapset syö kuin pöydän ääressä keittiössä.
Meillä asuu 6 ihmistä, 4 kissaa ja vierailevia lapsia viikottain. Neliöitä on 103.
Kerropa nyt sitten vielä hyviä vinkkejä miten elämäni organisoin niin että selviän vähemmällä siivoamisella:D En kyllä itse usko niitä olevankaan. Mielenkiintoista että joku osaa sanoa meidän "elämäntyylistä" jotain tietämättä oikeasti mitään meidän elämäntyylistä.
Elämä pitäisi organisoida toisin. Majoittaa se kissa kylppäriin. Poistaa paperit lasten ja kissojen ulottuvilta. Ennenkaikkea vahtia, että lapset syövät vain ja ainoastaan ruokapöydässä.
Tuolla elämäntyylillä saat itsellesi ainoastaan mt-ongelmia.
Hiekkaa, muruja, kissanpuruja (puupelletti), kissankarvoja, paperisilppua (lapset ja kissa repii paperia). Meillä ei ole ikinä lattiat siistit. Ärsyttää koska näyttää siltä ettei meillä imuroitaisi juuri koskaan.
imurointi 2-3 kertaa päivässä lattian pesu viikottain, lakanat vaihdetaan kun tuntuu siltä että nyt olis tarvetta, ei minään tiettynä päivänä.
Joka toinen viikko on ns. suurempi siivouspäivä, koska silloin siivoajamme imuroi, pesee lattiat, imuroi sohvat ja nojatuolit, vie matot ulos ja tomuttaa, hoitaa viherkasvit, pyyhkii pinnat, pesee vessan jne., vaihtaa lakanat.
Joka toinen viikko kun siivotaan itse, imuroidaan, pestään vessa, vaihdetaan lakanat.
Joka päivä on pakko myös imuroida vähän keittiötä (itse siis), pyyhkiä muruja, siistiä rätti kädessä yhtä sun toista.