Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaushepatosin alkamisajankohdasta!

03.04.2010 |

Hei,

Minulla oli 1. raskaudessa raskaushepatoosi, alkoi n. viikolla 36+. Nyt uuden raskauden myötä neuvolassa ja äippäpolilla on kerrottu, että tod.näk. uusiutuu myös tässä raskaudessa, mutta yleensä vasta loppuraskaudesta. Viime yönä alkoi kova kutina jalkapohjissa ja kämmenissä, mutta raskausviikkoja vasta 24+, onko kenelläkään kokemusta tai tietoa, että voiko hepatoosi puhjeta jo näillä viikolla?

Kokemuksia kiitos :)

Aurinkoista Pääsiäistä!

t.Asteri 24+4

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Itsellä alkoi ekassa raskaudessa vikolla 29 ja minulle sanottiin jo tuolloin, että alkoi aika aikaisessa vaiheessa. Toki sinulla voi se jo olla, joten hankkiudu labraan asian selvittämiseksi. Itse odotan nyt toista lastani (olen vasta rv 9) ja olen ihan täysin varautunut siihen, että se taas kiusakseni sieltä tulee. Olinkin aivan puhkipoikki synnyttämään joutuessani, kun oli monien viikkojen unettomuus jo pohjalla tuon kovan rapsutuksen vuoksi. Tsemppiä sinulle ja toivotaan, ettei olisi sitä.

t. Papu70

Vierailija
2/5 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää taitaa olla ihan selvä hepatoosi :( Eilen kutitti lähes koko päivän (päivisin vielä siedettävää), mutta yö oli ihan hirvee. Soitin synnärille ja juttelin lääkärin kanssa ja hänkin sanoi, että kyllä voi alkaa näin varhaisessa vaiheessa..Tiistai-aamuna meen labrakokeisiin. Mutta taitaa tulla aika pitkä loppuraskaus, jos kutinalääkkeet ei auta.

Toivottavasti sinä Papu70 selvityisit tässä raskaudessa ilman hepatoosia!

t.Asteri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työelämässä, niin joudut kyllä olemaan sairauslomalla, jotta saat levätyksi tarpeeksi. Itsellä meni niin, että sain nukutuksi monesti vasta klo 7 tietämillä aamulla, kun yön jälkeen kutina hieman helpotti päiväksi (raavin kyllä päivisinkin jonkin verran). Työt alkoi klo 10, joten unet jäi siihen n. 1,5 tuntiin päivässä. Tuota menoa kun jatkaa viikkotolkulla, niin on kyllä melkoinen ihmisraunio. Adursal vähensi vain hieman kutinaa (koetin myös Ataraxia), joten hyöty oli lähinnä "vain" tuo sappiarvojen laskeminen normaalimmaksi. Kylmägeelillä sai hetkellistä helpotusta, mutta sitä ei voi laittaa rikki menneelle iholle.

Kovasti jaksamista sinulle.

Papu70

Vierailija
4/5 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon onneksi vielä pari viikkoa lomalla, mut sitte olisi vielä 6 viikkoa töitä ennen äippäloman alkua ja toivon, etten ainakaan ihan heti joutuisi jäämään saikulle, mutta totta on, että vähäsillä yöunilla ei pitkään jaksa. Jonkin verran päivisinkin kyllä kutittaa, mutta ei sietämättömästi. Noh huomenna onneksi pääsen labrakokeisiin ja toivon, ettei arvot ihan hirveen korkeet ole.

Kylmägeeliä käytin ekassa raskaudessa, pitää varmaan hankkia taas.

Kiitos.

t.Asteri

Vierailija
5/5 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin labrassa ja terv.hoitaja soitti tulokset iltapäivästä ja niinkuin jo valmiiksi "tiesinkin", niin kohollahan ne maksa-arvot oli, toinen vähän enemmän ja toinen vähemmän (asat ja alat), molemmat alle sadasssa kuitenkin,mutta selkeesti yli viitearvojen. Sappihapot taitaa tulla vasta ensi viikolla. Terveydenhoitaja lupasi laittaa mun paperit heti äippäpolille, joten saapi nähdä pääsenkö jo tällä viikolla.

Viime yö meni hiukan paremmin, laitoin jalkojen päälle (jalkapohjat kutiaa eniten)sellasen "kauratyynyn" pakastamisesta ja se kyllä auttoi :) Taisin herätä vaan kolme kertaa ja valvonut en oikeestaan ollenkaan, jee!!

t.Asteri