Jos vauva huutaa tissiä kesken kasteen, saako kirkossa ottaa tissille?
Tätä olen pohtinut, koska vauva ei syö mitenkään säännöllisesti ja jos ei saa ruokaa heti kun haluaa niin on kyllä sitten täysi kaaos päällä.
Kommentit (30)
Täytyy olla jotenkin sekaisin tai huono provo.
Jos kesken lyhyen kasteen lähtee imettämään.
Syötät lapsesi ennen kastetta, ja lapsi saa itkeä. Ei itku ole paha asia.
ja jos yrittää saa kuuman kiven päähän.
Näin opettaa vanha kansa ja vanha kansa on oikeassa. Vanha kansa myös tietää, että ap on provo ja siitäkin saa kuuman kiven päähänsä. Nih.
Olin juuri syöttänyt vauvan ennen vieraiden tuloa, mutta kun tilaisuuden piti alkaa, vauva alkoi huutamaan. Minä annoin vähän tissiä, mutta se ei riittänyt. Pidin sitten itse vauvaa sylissä ja rauhoittelin siunaukseen asti. Tilaisuuden jälkeen annoin taas tissiä, johon juhlakalu nukahti.
mietittyä kun ekaa kertaa on vastasyntyneen äiti.
ap
Imetin vauvaa kirkossa n. viisi vuotta sitten. Kaverin häissä.
Vielä ei ole päähän mitään kumahtanut.
että tilaisuuden voi tarvittaessa hyvin keskeyttää, jos lapsi sitä vaatii, mutta ei kylläkään tarvinnut.
Ota ihan rauhallisesti.
Ketä se lapsen äiti aikookaan imettää??? :DD
Ketä se lapsen äiti aikookaan imettää??? :DD
Luuletko, että lyhyt imetys olisi auttanut, vaan halusiko vauvasi olla pidempään rinnalla? En itsekään olisi halunnut imettää kaiken kansan edessä, vaikkei se kastetta olisi mitenkään haitannut - pappi voi ottaa kastemaljan käteen tai äiti voi siirtyä niin, että vauva voidaan kastaa äidin sylissä. Enemmän kyse on siis siitä, että useimmat äidit haluavat imetykseen omaa rauhaa, eikä halua, että esim. vieraat kuvaavat imetystä.