Miten perustetaan nettikauppa?
Haluaisin kovasti itse siihen hommaan ryhtyä, mutta taidot eivät taida riittää :(
Kommentit (9)
Jos mä vaikka neuvon sua, niin neuvotko sä sitten mua???
Miksi aina nää älypäät on heti vastaamassa asiallisiin kysymyksiin...
Tarkennatko vielä millaista apua nettikaupan perustamiseen tarvitset? Onko kaikki muu jo valmiina (yritys pystyssä ja liiketoimintaa), mutta nettikaupan toteutus puuttuu?
Ja millaisesta nettikaupasta puhut? Yksinkertaisimmillaan perustat nettisivun, jossa on tuotteen kuva ja teksti, tilaukset tehdään sähköpostitse. Varmaan jokainen yläasteikäinen osaa "koodata" sinulle tällaisen nettikaupan. Aikaa menee ehkä puolesta tunnista tuntiin + ulkoasusta riippuen vähän lisää.
yrityksiin, jotka tekevät nettisivuja/tarjoavat valmiita nettikauppa pohjia. Yleensä yritykset räätälöivät valmiista pohjasta ulko-asultaan juuri sinun yrityksellesi sopivan ulkoasun verkkokaupalle + he tietävät, mitä kaikkea se vaatii, heillä on yleensä laitteistot valmiina näihin ja he huolehtivat verkkotunnuksen, sähköpostit jne. Jos jokin ei toimi niin sun tarvii vain soittaa, että tässä on nyt jotain vikaa ja he korjaavat sen. Ei todellakaan kannata alkaa kenenkään kokemattoman niitä sivuja sulle tekemään. Halvemmallahan nyt varmasti saa joltain naapurin pojalta, mutta on se verkkokauppa sitten sen näköinenkin.
ilman muuta kannattaa ostaa tuo ammattilaiselta jos tarve on "oikealle" nettikaupalle hienoine toiminnallisuuksineen. Valmiitakin löytynee, kun jaksaa webata.
Ap:han ei kertonut millaista nettikauppaa tarvitsee vai onko edes yritystoiminta vielä pystyssä.
Edellinen kirjoittaja tarkoittikin sitä, että jos myynnissä on vaikka kymmenet erimalliset villasukat, niin sellaisen nettisivun tekeminen voisi olla sukulaistytölle tai naapurinpojalle mukava "kesätyö" tai lisätienesti koulunkäynnin tai opiskelun ohelle.
Verkkokaupan ylläpitoa voi harjoitella riskittömästi Supermyyjä.fi-verkkokauppayhteisössä. Ei haittaa vaikka taidot eivät aluksi riittäisikään, palvelu on nimenomaan tarkoitettu aloitteleville verkkokauppiaille.
http://supermyyja.fi/
Tämä ohjelmisto sopii hyvin verkkokaupan pyörittämiseen.
http://www.tavaratalot.com/2011/11/mycashflowfi.html
Haluaisin niin kovasti leipoa aitoja sachereita, mutta kun peukaloni on keskellä kämmentä, enkä osaa leipoa edes pullaa.