Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos miehesi tekee työkseen vaativaa 'ajattelutyötä', millainen hän on kotona

Vierailija
02.04.2010 |

vapaa-ajalla? Mitä puuhastelee? onko väsynyt?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä näkökulmaa odotat?

Vierailija
2/17 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä näkökulmaa odotat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hämärästi muistan että miehellä olisi joskus sellaista ollut.

Vierailija
4/17 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrystä

Mitä näkökulmaa odotat?

Ootko itse sellaisen miehen vaimo? Onko vapaa-ajassa jotain ongelmia? Millaisia?

On aika vaikea vastata, jos ei oikein kerrota mitä kysytään.

Vierailija
5/17 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mieheni on hakeutunut ajattelutyöhönsä paitsi lahjakkuuden, myös luonteen takia. On mietteliäs, sisäänpäinkääntynyt, herkkä. Varmaan hän on samanlainen kotona ja töissä. Väsymys riippuu työtilanteesta, kun joku "urakka" loppuu hän voi nukkua vaikka kellon ympäri.

Saa välillä erittäin hauskoja riehakkuuskohtauksia :D Puuhastelee kotihommia, on paljon lasten kanssa, soittaa bändissä.

Vierailija
6/17 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää äärimmäisen kuormittuneelta, mikä vaikuttaa esim. uni-valve- rytmiin. Näin varsinkin kun jokin iso projekti/ tutkimus jollakin tapaa kriittisessä vaiheessa.

Sellaista se taitaa joskus huippututkijan elämä olla:D

Joskus rasittavaa, mutta olen jo tottunut:)

Vierailija
7/17 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee kotitöitä, puuhailee lasten kanssa jne.

Töitään ajattelee kotonakin ja sen huomaa siitä, ettei kuuntele kunnolla mitä puhun tai muista asioista, joista on puhuttu... Eli on selvästi ihan muissa maailmoissa. Tämä ei siis oikeastaan haittaa kuin meidän kommunikointia. Yleensä kun huomaan tämän, niin ärähdän että työpäivä on nyt ohi ja ne työasiat on nyt sitten syytä unohtaa..

Ja tutkija on ammatiltaan.

Vierailija
8/17 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vie lapsen päiväkotiin, hakee lapsen kotiin kotimatkallaan, huolehtii perheestä kokonaisvaltaisesti, käy ruokakaupassa, ripustaa pyykkiä, hoitaa kaikki tiskit, siivoaa, on lasten kanssa, huolehtii lapsista, kyselee esikoiseltani kouluasioiden ja läksyjen perään, kyselee koejuttuja, hoitaa kaikki huutiksen myynnit ja postitukset (mä laitan kohteet nettiin), katsastaa ja tankkaa autot.

Siis täysin täyspäinen, hirmuisen ahkera mies. Päivä alkaa yleensä klo 7 ja päättyy klo 23. Nauttii perheen kanssa olemisesta. On varmasti väsynyt, mutta ei näytä sitä eikä sille ole tilaakaan, kun kotona on toinen vielä väsyneempi aikuinen.

Vierailija
9/17 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vie lapsen päiväkotiin, hakee lapsen kotiin kotimatkallaan, huolehtii perheestä kokonaisvaltaisesti, käy ruokakaupassa, ripustaa pyykkiä, hoitaa kaikki tiskit, siivoaa, on lasten kanssa, huolehtii lapsista, kyselee esikoiseltani kouluasioiden ja läksyjen perään, kyselee koejuttuja, hoitaa kaikki huutiksen myynnit ja postitukset (mä laitan kohteet nettiin), katsastaa ja tankkaa autot. Siis täysin täyspäinen, hirmuisen ahkera mies. Päivä alkaa yleensä klo 7 ja päättyy klo 23. Nauttii perheen kanssa olemisesta. On varmasti väsynyt, mutta ei näytä sitä eikä sille ole tilaakaan, kun kotona on toinen vielä väsyneempi aikuinen.

Vierailija
10/17 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vie lapsen päiväkotiin, hakee lapsen kotiin kotimatkallaan, huolehtii perheestä kokonaisvaltaisesti, käy ruokakaupassa, ripustaa pyykkiä, hoitaa kaikki tiskit, siivoaa, on lasten kanssa, huolehtii lapsista, kyselee esikoiseltani kouluasioiden ja läksyjen perään, kyselee koejuttuja, hoitaa kaikki huutiksen myynnit ja postitukset (mä laitan kohteet nettiin), katsastaa ja tankkaa autot. Siis täysin täyspäinen, hirmuisen ahkera mies. Päivä alkaa yleensä klo 7 ja päättyy klo 23. Nauttii perheen kanssa olemisesta. On varmasti väsynyt, mutta ei näytä sitä eikä sille ole tilaakaan, kun kotona on toinen vielä väsyneempi aikuinen.

Vierailija
11/17 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies perustyötä, jossa on hankalat työvuorot, mutta joka jää sitten työpaikalle. Tiedostan itsekin, että meillä on mies, se, joka on käytännöllisempi ja hoitaa suuremman osan arkiasioista. Minä vastaan lähinnä vaatehuollosta. Itse olen äärettömän väsynyt silloin, kun työasioissa on kiirettä. Ja ärtynyt ja stressaantunut. Ja kaikki (valitettavasti) huomaavat, että ajatukseni ovat työasioissa. Mies puolestaan on raskaan työrupeaman päätteksi lähinnä fyysisesti väsynyt. Siis hyvin erilaiset työt, mutta vasymystä saavat molemmat aikaan...

Vierailija
12/17 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti pyörittää perheen arkea, välillä tosin omissa ajatuksissaan, mutta kukapa nyt ei olisi! Vapaa-ajalla urheilee, harrastaa musiikkia, lukemista ja muuta sellaista. Ihan normisettiä siis.

Vierailija
13/17 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä vain keskityn pysymään hengissä enkä tee yhtään mitään (esim. eilen illalla, tällöin mies hoitaa IHAN KAIKEN). Normaalisti teen kaikki perheen ruuat, suunnittelen viikon ruokalistat, käyn kaupassa, pesen pyykkiä, huolehdin lapsien hankinnoista, olen lasten kanssa, kyselen läksyjen perään, katson että isomman harrastukset hoituu, kyselen esikoisen kokeisiin liittyviä asioita (nytkin meillä on ollut 4 koetta 2 viikon sisällä, minä kyselin niistä 2,5 ja mies 1,5, suurinpiirtein tällä jaolla siis meni), preppaan isompaa englannin kielen suhteen, siivoan, seuraan talousasioita, laitan huutikseen kohteita ja käyn täyspäiväisesti töissä. Mies tekee lyhennettyä työpäivää, on tehnyt viimeiset 1,5 vuotta ja sitä ennen oli puoli vuotta hoitovapaalla.

Tehdään molemmat aika paljon siis yhdessä kaikkea. Pääsääntöisesti voisi sanoa, että mulla on täysi vastuu siitä, että mitä viikon aikana syödään ja miehellä taas täysi vastuu siitä, että tiskit häviää ja autot pysyy ajokunnossa. Muuten tehdään kaikkea aika sekaisin. Mies tekee ajoittain tosiaan ihan kaiken, kun itse en pysty mihinkään.

Vierailija
14/17 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on kyllä aika hajamielinen professori välillä. Anoppikin teitää, että kaikki sovitut asiat kannattaa sanoa mulle, esim. synttärit ja aikataulut. Ei mies niitä muista.

Vierailija
15/17 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinna tiukalla silloin kun on kriittisiä vaiheita, skismoja tai kiirettä. Tiuskii, hermostuu.

Meillä se on minä.

Vierailija
16/17 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevät "vaativaa ajattelutyötä". Mies tekee kiitettävästi kotitöitä, hoitaa lastamme ja leikkii hänen kanssaan. Luonteeltaan hyvällä tavalla kiltti, rauhallinen ja hyväntuulinen Ei käy baareissa. Arkiasioissa ajoittain hajamielinen. Tämä varmaan osittain liittyy luonteeseen, mutta rankkoina työrupeamina hajamielisyyttä kyllä esiintyy enemmän kuin muulloin.

Juuri sopiva mies minulle, jolla pysyy arkiasiat pparemmin mielessä, mutta joka on räiskyvämpi persoona!

Vierailija
17/17 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitten jälkeen tai soittelee kitaralla. Ei oikeestaan muuta tee, ei katso telkkaria. Kaupassa käy joko yksin tai mennään yhdessä ja tehdään ruokaa yhdessä. Kyllä usein jutellaan sohvalla ihan päivän tapahtumista tai ihan mistä vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan