Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä herkuttelun raja raskaudessa?

Vierailija
01.04.2010 |

Eli elelen viikkoa 33 ja himottaa ihan hirveästi kaikki makea ja herkut. Ja kieltämättä niitä on tullut syötyä enemmän kuin ensimmäisessä raskaudessa.

Nyt sf-mitta on yläkäyrällä kun ensimmäisen kohdalla se oli alakäyrän alapuolella. Eka lapsi oli syntyessään 3200g.

Nyt pelottaa ns sokerivauvan mahdollisuus. Pissa on aina ollut puhdas ja kiloja ei ole montaa kertynyt. Ennen raskautta paino 66 ja nyt 71kg.

Nyt tulee helpolla syötyä päivässä joko karkkipussi tai suklaapatukka ja jätskiä. Kokonaan herkuista luopuminen tuntuu liioittelulta ja vaikealta, mutta onko se tarpeen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuli sokerivauva. Enkä edes pissoista narahtanut. Painoa tuli 20 kg.

Pystyisitkö pitämään esim. karkkipäivää tms.? Itselleni sellainen oli tosi vaikeaa ja sitten annoin mennä. Harmittaa kyllä tosi paljon jälkikäteen. Vaikka meille ei mitään erikoista r-diabeteksesta tullutkaan, niin ylipainon pudottaminen on ollut mahdotonta. Ja välillä pelottaa, että 2.tyypin diabetes puhkeaa hetkenä minä hyvänsä.

Älä ole yhtä tyhmä kuin minä!

Vierailija
2/4 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet ihan joka päivä söisi. Voiko olla, että sinulla on makeanhimo, koska ruokailuvälit ovat liian pitkiä? Minun on pakko syödä päivällä 2-3 tunnin välein ja tuo 3 h on ihan ehdoton maksimi. Kaksi lämmintä ateriaakin menee ihan ketterästi alas joka päivä. Jos ruokaväli menee liian pitkäksi, tulee ihan tolkuton nälkä ja makeanhimo, joka ei meinaa helpottaa vaikka söisi kunnon aterian. Eli ennakointi on tarpeen.

Lisäksi olen syönyt pienen sademetsän verran ananasta, viinirypäleitä ja omenoita, joissa on sen verran makeutta, että sopivat välipalaksi ja auttavat makeannälkään. Syön myös paljon rahkaa ja sotken sekaan noita hedelmiä tai sitten kauraleseitä, jotka pitävät nälkää hyvin loitolla. Sokerina tarvittaessa ruokosokeri.

Mutta kyllä niitä herkkujakin menee. Olen koittanut syödä kohtuudella ja ostaa suklaalevyn sijaan esim. riisisuklaata. Jos ostan karkkeja, otan vain 1-3 sorttia, enkä missään nimessä mitään Megamix-jumbopussia, jossa on kymmentä erilaista karkkia. Eli parempi valita irtokarkkilaarista vain paria makua, niin ei tule syötyä niin paljon. Mitä enemmän on pussissa valikoimaa, sitä enemmän niitä tulee syötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa tullut pari kiloa, muttei tarvitsisi tulla yhtään enempää. Minulla on jo valmiiksi ylipainoa ja tiedän edellisestä lapsesta, että raskausaikana tulleiden kilojen tiputtaminen ei välttämättä olekaan mikään helppo juttu...

Vierailija
4/4 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa tuli 10 kg ja olen yli 40.

Teki vaan niin mieli herkkuja...

Ikävää on, että herkutteluvaihde jäi päälle ja siitä maksetaan nyt - lapsi 16 kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi