Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yh ja asun vanhempieni naapurissa

Vierailija
31.03.2010 |

Nyt sain asuntotarjouksen ja vanhempani eivät suostu auttamaan minua muutossa koska eivät halua että muutan. Syynä sanovat,että auttaminen vaikeutuu.

Ahdistaa jos en voi muuttaa isompaan asuntoon lapseni kanssa vaan siksi että vanhempani yrittävät kontrolloida elämääni.

On totta,että tarvitsen heidän apuaan monessa asiassa,koska muita auttajia ei ole. Mitä siis tehdä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin vaikea tilanne. Siis mulla on yksi lapsi,jota vien itse hoitoon aina kun menen kouluun.

Tottakai on helpompi viedä lapsi naapuriin.

Muuten tilanne on ihan oikeasti ahdistava, en väitä että haluaisin "luuhata" edellisen poikaystävän kanssa. Mutta se etten saa päättää itse haluanko tehdä niin.

Ehkä olen vielä kakaramainen, en tiedä. Mutta ennen lapseni syntymää eivät vanhempani samalla tavalla puuttuneet elämääni.

Nyt tuntuu kun minun pitäisi kysyä lupa siihen, että ostan vaikka käsineet kaupasta!

Otin kuntosalijäsenyyden ja siitäkin piti keskustella erikseen vanhempieni kanssa. JOTKA tietysti olivat sitä vastaan...

Vierailija
22/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis kuntosalissa on lapsiparkki joten en siis ole tarvinnut hoitoapua siinä hommassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lapsi vaikka vuoropäiväkotiin, sellaiseen jossa vuorotyötä tekevien lapset ovat hoidossa.

Todellakin kuulostaa siltä että vanhempasi kontrolloivat elämääsi, ja joka tapauksessa sun on tehtävä siitä jossain vaiheessa loppu. Muuten et saa ikinä elää omaa elämääsi.

Se tietysti tarkoittaa ettet voi olla riippuvainen myöskään vanhempiesi avusta vaan täytyy vaan nyt miettiä nuo käytännönjärjestelyt uusiksi. Joku ratkaisu löytyyv armasti kun kyse on vain yhdestä vuodesta.

Vierailija
24/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi soitat kuntaan ja kyselet miten tuo hoitojuttu järjestyisi kunnallisena. Siitä se lähtee!

Vierailija
25/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy muistuttaa että vanhemmat ovat mulle hyvin tärkeitä, enkä haluaisi puhua tai ajatella heistä mitään pahaa. Ja tiedän,että tekevät paljon auttaakseen.

Ehkä pitäisi vaan lopettaa muuttohaaveet ja hyväksyä harmaa arki..

Vierailija
26/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vanhemmat siihen tottuvat, että asutte kauempana. 10 km ei ole matka eikä mikään (erityisesti jos on auto käytössä) :) Ja aivan varmasti auttavat jatkossakin.

Kokemustakin on: Oma äitini on ollut kova sekaantumaan asioihin, ja välillä on joutunut ihan tosissaan tappelemaan rajoista.

Vierailija
27/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni kanssa.

Ja se ei ole enää terve tilanne. Tuo että pyrit pois on terve reaktio sairaaseen kontrollointiin.

Jos oikeasti "avun" hinta on se, että kaikki pitää hyväksyttää tai avun saamisen lakkauttamisella uhkaillaan joka käänteessä, ei se ole enää mitään "apua".

Minun siskoni sekaantui lopulta aivan kaikkeen, lähetteli kirjeitä kouluun, haukkui harrastuksen ohjaajan pystyyn ja soitteli pitkin sukua jne.

Vierailija
28/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoituksiasi ap, ja ehkä tuon koulun ajaksi voisit lykätä muuttoa. Erityisesti jos se tuntuu hankaloittavan arkea jatkossa.

Muuten kyllä allekirjoitan tämän tekstini:

Kyllä ne vanhemmat siihen tottuvat, että asutte kauempana. 10 km ei ole matka eikä mikään (erityisesti jos on auto käytössä) :) Ja aivan varmasti auttavat jatkossakin.

Kokemustakin on: Oma äitini on ollut kova sekaantumaan asioihin, ja välillä on joutunut ihan tosissaan tappelemaan rajoista.

Vierailija
29/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka asuisit kauempanakin. Ikävää tuollainen kiristäminen.

Vierailija
30/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin vaikea tilanne. Siis mulla on yksi lapsi,jota vien itse hoitoon aina kun menen kouluun.

Tottakai on helpompi viedä lapsi naapuriin.

Muuten tilanne on ihan oikeasti ahdistava, en väitä että haluaisin "luuhata" edellisen poikaystävän kanssa. Mutta se etten saa päättää itse haluanko tehdä niin.

Ehkä olen vielä kakaramainen, en tiedä. Mutta ennen lapseni syntymää eivät vanhempani samalla tavalla puuttuneet elämääni.

Nyt tuntuu kun minun pitäisi kysyä lupa siihen, että ostan vaikka käsineet kaupasta!

Otin kuntosalijäsenyyden ja siitäkin piti keskustella erikseen vanhempieni kanssa. JOTKA tietysti olivat sitä vastaan...

koska sulla ei ole rahaa julkiseen päivähoitoon? Kyllä mäkin olen sitä mieltä, että jos taloudellista tukea tarvitsee, niin nitä vähiä rahoja (jotka siis osin ei ole edes omia) EI panna johonkin kuntosalijäsenyyteen vaan ihan ruokaan ja perusvaatteisiin.

Vierailija
31/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et haluaisi ajatella ja puhua vanhemmistasi mitään pahaa, kertoo jo paljon. Heti kun tajuat, että voit kritisoida ja kyseenalaistaa aivan hyvin vanhempiesi toimintaa, olet ja hyvällä tiellä kohti itsenäistä elämää.

Vierailija
32/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuloton yh-opiskelija tuskin joutuu maksamaan päivähoidosta mitään.

Vierailija
33/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap:n vanhemmat ovatkin aika kontrolloivia niin on heillä ehkä siihen syytäkin. Siis tää ap:han ei tunnu käsittävän mitään elämän realiteetteja. Hän on tehnyt isättömän lapsen jonkun luuserinmiehen kanssa, joka on sitten jättänyt heidät ja ilmeisesti - jos kyseessä on sama entinen poikaystävä - ao olisi VIELÄKIN halukas uudelleen saman törpön huijattavaksi. Ja koulunkäynti on kesken, mutta muuttaa pitäisi niin että lapsen hoito vaikeutuu, ja - jos päiväkotiin viedään - todennäköisesti muuttuu kalliimmaksi ja lapsen kannalta levottomammaksi. Tai sit hän olettaa, että hänen vanhempansa tanssivat hänen pillinsä mukaan. Ja missä on se opiskelijayh, jonka rahat riittävät nätisti kuntosalijäsenyyteen? Miksi ap ei vaan käy oppilaitoksensa kuntosalilla, niissä "jäsenyys" ei maksa.

Mun nähdäkseni ap on kýllä osoittanut, ettei vielä ole nii naikuinen, että ihan selviäisi ilman vanhempiensa kontrollia. Toisaalta vaikuttaa siltä, että tämä johtuu osin siitä, että vanhemmat ovat suostuneet näin kauan auttamaan. Parasta olisi kun ap muuttaisi pois ja vanhemmat lakkaisivat enää auttamasta. Oppisipahan sitten vähän realiteettejä... mut sääli sitä ap:n lasta kuitenkin, sehän tästä kärsii...

Vierailija
34/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu. Ei sun vanhemmat voi määrätä kuka sulle tulee kylään tms. Vaikka ne sua auttaa niin se on silti sun elämä eikä niiden.

Meillä anoppi on yks v***n kyylä, onneksi päästään muuttamaan toiselle paikkakunnalle. Siihen sanoi että se ei sitten ala takaamaan lainaa meille, ihan kun oltais edes pyydetty..

Vierailija
35/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap:n vanhemmat ovatkin aika kontrolloivia niin on heillä ehkä siihen syytäkin. Siis tää ap:han ei tunnu käsittävän mitään elämän realiteetteja. Hän on tehnyt isättömän lapsen jonkun luuserinmiehen kanssa, joka on sitten jättänyt heidät ja ilmeisesti - jos kyseessä on sama entinen poikaystävä - ao olisi VIELÄKIN halukas uudelleen saman törpön huijattavaksi. Ja koulunkäynti on kesken, mutta muuttaa pitäisi niin että lapsen hoito vaikeutuu, ja - jos päiväkotiin viedään - todennäköisesti muuttuu kalliimmaksi ja lapsen kannalta levottomammaksi. Tai sit hän olettaa, että hänen vanhempansa tanssivat hänen pillinsä mukaan. Ja missä on se opiskelijayh, jonka rahat riittävät nätisti kuntosalijäsenyyteen? Miksi ap ei vaan käy oppilaitoksensa kuntosalilla, niissä "jäsenyys" ei maksa. Mun nähdäkseni ap on kýllä osoittanut, ettei vielä ole nii naikuinen, että ihan selviäisi ilman vanhempiensa kontrollia. Toisaalta vaikuttaa siltä, että tämä johtuu osin siitä, että vanhemmat ovat suostuneet näin kauan auttamaan. Parasta olisi kun ap muuttaisi pois ja vanhemmat lakkaisivat enää auttamasta. Oppisipahan sitten vähän realiteettejä... mut sääli sitä ap:n lasta kuitenkin, sehän tästä kärsii...

Vierailija
36/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi olla teiniäiti.

jos ap:n vanhemmat ovatkin aika kontrolloivia niin on heillä ehkä siihen syytäkin. Siis tää ap:han ei tunnu käsittävän mitään elämän realiteetteja. Hän on tehnyt isättömän lapsen jonkun luuserinmiehen kanssa, joka on sitten jättänyt heidät ja ilmeisesti - jos kyseessä on sama entinen poikaystävä - ao olisi VIELÄKIN halukas uudelleen saman törpön huijattavaksi. Ja koulunkäynti on kesken, mutta muuttaa pitäisi niin että lapsen hoito vaikeutuu, ja - jos päiväkotiin viedään - todennäköisesti muuttuu kalliimmaksi ja lapsen kannalta levottomammaksi. Tai sit hän olettaa, että hänen vanhempansa tanssivat hänen pillinsä mukaan. Ja missä on se opiskelijayh, jonka rahat riittävät nätisti kuntosalijäsenyyteen? Miksi ap ei vaan käy oppilaitoksensa kuntosalilla, niissä "jäsenyys" ei maksa. Mun nähdäkseni ap on kýllä osoittanut, ettei vielä ole nii naikuinen, että ihan selviäisi ilman vanhempiensa kontrollia. Toisaalta vaikuttaa siltä, että tämä johtuu osin siitä, että vanhemmat ovat suostuneet näin kauan auttamaan. Parasta olisi kun ap muuttaisi pois ja vanhemmat lakkaisivat enää auttamasta. Oppisipahan sitten vähän realiteettejä... mut sääli sitä ap:n lasta kuitenkin, sehän tästä kärsii...

Minunkin äitini oli teiniäiti, mutta meno oli kyllä ihan toisenlaista ja realiteetit myös.

Vierailija
37/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän nyt paremmin molempia puolia asiasta.

Luultavasti jään tähän vajaaksi vuodeksi, kunnes aloitan työt ja lapsi menee päivähoitoon. Mutta mietin vielä asiaa.

Kiitos vastauksista.

Vierailija
38/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään selitys olekaan, kunhan totesin.

Vierailija
39/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempiesihan ei ole sinua pakko auttaa. Jos siis muutat selvityisitkö ilman vanhempiesi apua? Jos et niin en ehkä muuttaisi. Jos selviydyt ilman vanhempisikin apua, niin muuta ja pyydä muuttofirma tai kavereita auttamaa.

Vierailija
40/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kesällä 27 mutta teiniksi voi kutsua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi