Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yh ja asun vanhempieni naapurissa

Vierailija
31.03.2010 |

Nyt sain asuntotarjouksen ja vanhempani eivät suostu auttamaan minua muutossa koska eivät halua että muutan. Syynä sanovat,että auttaminen vaikeutuu.

Ahdistaa jos en voi muuttaa isompaan asuntoon lapseni kanssa vaan siksi että vanhempani yrittävät kontrolloida elämääni.

On totta,että tarvitsen heidän apuaan monessa asiassa,koska muita auttajia ei ole. Mitä siis tehdä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin vanhempasi olisivat kiukuttelevia lapsia:) Kerro, että sinulla ja lapsellasi on oikeus tilavampaan asumiseen ja sano, että olet pahoillasi jos tämä jotenkin haittaa teidän suhdettanne. Korosta, että he ovat tärkeitä ihmisiä teidän elämässänne. Ei kai muuttaminen ole kiinni vanhempien avusta? Palkkaa muuttofirma tai pyydä ystäviäsi apuun, esim lapsesi kummeja.

Vierailija
2/41 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joka asia jonka otan puheeksi, saa heiltä aina negatiivisen vastaanoton. He eivät kuulemma enää auta minua jos muutan. Muuttaisin noin 10 kilometrin päähän!!!

Ahdistaa. Tottakai voisin pyytää ystäviltäni apua. Luulenpa,että täytyykin, en vaan ole tottunut vaivaamaan ystäviäni lapsen hoidon tai minkään muunkaan suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitoa? Taloudellista apua? Kuinka vanha lapsesi muuten on? Muistuta että jos lopettavat yhteydenpidon niin lapsi jää kyllä heitä kaipaamaan.

Vierailija
4/41 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen iltakoulussa. Eli kotona vielä vuoden lapsen kanssa. Kunnes menen töihin ja lapsi päiväkotiin.

Rahaa eivät anna mutta välillä tuovat ruokaa kassillisen jos tuntuu että menee liian tiukille.

Arvostan heidän apuaan hyvin suuresti. Mutta menee liiallisuuksiin kun tuntuu että vahtivat elämääni ...tiedän että tarkoittavat hyvää mutta haluaisin pientä etäisyyttä

Vierailija
5/41 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiystävällinen ja kaunis alue. Lapsi saisi oman huoneenkin.

Vierailija
6/41 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauanko sinulla vielä kestäisi se iltakoulu? Selvitäisitkö siitä mitenkään ystävien avulla? Kannattaa kertoa ystävillesi suoraan tämä tilanne, sieltä saatta löytyä yllättävääkin apua. Minä ainakin auttaisin sinua kun tietäisin, että tilanne on tilapäinen ja opiskeluhan on aina kannattavaa, varsinkin yh:lle.

Vierailija
7/41 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempasi ovat aika säännöllisesti hoitaneet lastasi, niin onhan se ihan asia, että tulevat teille 10km päähän kuin ihan naapuriin. Minusta sinulla on tottakai täysioikeus muuttaa, mutta sitten sinun on varauduttava myös heidän apunsa vähenemiseen ja varauduttava kuljettamaan (viemään ja hakemaan) lapsi heidän luoksensa.

Mieti kuinka tärkeää heidän hoitoapu on.

Vierailija
8/41 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä, että jos tilanne menee ihan mahdottomaksi niin voisitko harkita kokeneen MLL:n hoitajan ottamista joiksikin illoiksi? Varmaan tekee tiukkaa taloudellisesti, mutta muista että tämä on investointi tulevaisuuteesi. Saisitkohan jostakin ihan tukea tätä varten?

Vierailija
9/41 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erään tapauksen (siis yh) jolle säännöllisesi maksettiin lastenhoitaja 2-4 krt kuukaudessa, siis äidin iltavapaan mahdollistamiseksi. Kyseessä ei ollut mikään äidin rilluttelujuttu vaan ihan oikeasti äiditkin voivat paremmin kun saavat joskus jotain muuta mietittävää. Ehkä voisit kysäistä neuvolan kautta..?

Vierailija
10/41 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten harvemmin edes tarvitsen hoitoapua.

Mutta ottavat lapsen todella mielellään joka tilanteessa.

Eli lasta rakastavat todella paljon ja tiedän ettei monilla ole sitä..

Tuntuu kuitenkin siltä että kuristun tähän pieneen asuntoon,alueelle josta en pidä ja vielä vanhemmat jotka olettavat että kuuntelen heidän määräyksiään.

Mitään muuta moitittavaa ei olekaan kun se ,että määräävät elämääni liikaa. Tänään kun kerroin asuntotarjouksesta. Sota syttyi.

Vierailija
11/41 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit mun lapsi niin tulisin lapsenlastani hoitamaan ja auttaisin sut tämän koulun yli!! Toivoisin tyttärelleni ja hänen lapselleen parempaa tulvaisuutta jonka varmasti saat opiskelemalla. Olet sitkeä kun jaksat yh:na hankkia koulutusta, nostan hattua sulle. Olet itsenäinen aikuinen ja lapsesi äitinä sinulla on oikeus -suorastaan velvollisuus- tavoitella parempaa elämää sinulle ja lapsellesi. Siirry eteenpäin elämässäsi.

Vierailija
12/41 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eivät halua,että tapaan entistä poikaystävääni koska he eivät pidä hänestä. Minä taas ahdistun kun en saa itse päättää kuka tulee luokseni katsomaan vaikka elokuvaa!

Vierailija
13/41 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä entinen poikaystävä ei ole millään tavalla ollut ilkeä vanhemmilleni vaan aina mukava heitä kohtaan. Jostain syystä eivät vaan voineet sietää häntä. Ja se oli jopa ehkä osasyy eroomme.

En haluaisi enää mennä vanhempieni pillin mukaan...

Vierailija
14/41 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nyt kaipaisin vinkkejä, että "kapinoidako" vanhempiani vastaan...vai jäädä kiltisti naapuriin kököttämään...

Vierailija
15/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on ihan kohtuullista, jos vanhempasi voivat sen jälkeen auttaa vähemmän. Sehän tosiasiallisesti muuttuu heille rasittavammaksi ja vaikeammaksi. ja heidänhän ei ole pakko auttaa ollenkaan.

Eli tee vaan mitä haluat, mutta katso sitten että kestät myös sen seuraukset.

Vierailija
16/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu :) Ap.

Vierailija
17/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos taas muutat, sun on pärjättävä itse myös lastenhoidossa ja taloudellisesti.

Se sun koulusi kestää vain vuoden. Järkevintä olis käydä se ensin loppuun ja muuttaa vasta sitten, kun voisit olla omillasi lastenhoidon suhteen ja epäilemättä taloudellisestikin paremmin. Et todellakaan voi vaatia vanhemmiltasi, että auttaisivat yhtä paljon kun se kuitenkin muuttee heille vaikeammaksi. Heillä on omakin elämä.

Tässä on vähä ntätä hetikaikki mulle nyt.

Vierailija
18/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempasi kuulostavat todella hallitsevilta ja kontrolloivilta, sinä taas tanssit heidän pillinsä mukaan.

Ymmärrän, että vanhemmat eivät olisi tulossa sinun luoksesi hoitamaan lapsia, mutta kieltäytyvätkö siitäkin, että tuot lapset heille hoitoon?

Eli heiltä ei voi vaatia, että auttaminen tulisi heille hankalammaksi, ts. vaatisi sinun luoksesi tulemista, mutta jos he uhkailevat, että lapsesi eivät pääse enää heille niin se on silkkaa kontrollointia ja kiristystä johon itse en suostuisi.

Napanuora olisi syytä katkaista nyt. Sinä teet sinun perhettäsi koskevat päätökset ja sinä tiedät parhaiten, mikä sinun lapsillesi on parasta.

Vanhempiesikin on syytä nyt oppia, etteivät voi määrärä sinu elämästäsi.

Muuttamisne myötä tilanne varmasti normalisoituisi edes osin, nyt tuo kuulostaa jo sairaalta (muuton, ystävien, kyläilyn, elämän kontrollointi vanhempien taholta)

Vierailija
19/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi harva lapsi edes pitää muuttamisesta/uusista paioista. Jos sä haluut vaa luuhata jonkun vanhan poikaystävän kanssa ja siks hankit ton asunnon, ni aika kakaramaista on sun käytös.

Vierailija
20/41 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i

Ymmärrän, että vanhemmat eivät olisi tulossa sinun luoksesi hoitamaan lapsia, mutta kieltäytyvätkö siitäkin, että tuot lapset heille hoitoon?

Eli heiltä ei voi vaatia, että auttaminen tulisi heille hankalammaksi, ts. vaatisi sinun luoksesi tulemista, mutta jos he uhkailevat, että lapsesi eivät pääse enää heille niin se on silkkaa kontrollointia ja kiristystä johon itse en suostuisi.

[/quote]

Teettää sekin lisätyötä siihen nähden, jos lapset ovat nyt ollaan ap:n kotona ja vanhemmat käyneet siellä naapurissaan lapsia hoitamassa. yksikin kersa sotkee aika paljon ja on leluja ja vaatteita kerättävänä ja niin edelleen. Ei isovanhemmilla ole siihen mitään velvollisuutta.

Itse asiassa isovanhemmilla ei ole ylipäänsä mitään velvollisuutta yhtään mihinkään. JOS he haluavat auttaa, heillä on ihan täysi oikeus sanella sen oman apunsa ehtoja ja rajoja. Ap sitten päättää, että kumpaa tarvitsee enemmän, niiden rajojen ylitystä vai sitä apua.

Eli ap:llä on täysi oikeus muuttaa ja tehdä ihan niin kuin itseä huvittaa, mutta hänen täytyy hyväksyä se, että niin hänen vanhemmillaankin on. Jos nyt sitten joku haluaa toisen hyväksi jotain tehdä niin kompromissien täytyy olla molemminpuoleisia. Ap ei voi nyppiä rusinoita molemmista pullista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä