Te kaikki, jotka kannatatte ulkomaanapua, tai otatte kummilapsia kehitysmaista yms...
Miksi ette auta kotimaanlapsia? Tuli tänään juttu tv1:llä uutisten jälkeen reuma sairaalasta, joka joudutaan lopettamaan ja heidän potilaat jäävät ilman hoitoa. Eikö olisi aika auttaa kotimaan lapsia, eikä ulkomaalaisia. Miksei Suomalainen lapsi ole yhtätärkeä, kuin ulkomaalainen? Miksi nyt ei järjestetä konsertteja, joiden tuotto menisi tälle sairaalalle, jotta se voisi jatkaa toimintaansa? Miksi ei kansalaiskeräystä?
Ihmettelen, miksi ulkomaille työnnetään rahaa, eikä Suomessakaan asiat kunnossa.
Kommentit (11)
Suurimmalle osalle ei löydy samantasoista hoitoa.
heidät hoidetaan oman alueensa sairaaloissa ihan yhtä hyvin tai paremmin kuin Heinolassa. He voivat siellä olla yöt kotonaan ja käydä koulua omassa koulussaan, tarvitsematta erottautua omasta elämästään sairaalakeikkaa varten. Hoito sinänsä on ihan yhtä pätevää.
Autan kyllä kotimaanlapsiakin, tuen esim paikallista lastenpsykiatrian klinikkaa. Mut toi reumasairaalajuttu on ihan huuhaata, tiedän, koska oma siskoni sairastaa reumaa (pahaa sellaista).
samalla rahalla auttaa enemmän. Mitä suomessa saa niillä rahoilla? Rupia perseeseen.
hänen tulevaisuutensa on päätyä prostituoiduksi lähimpään paikalliseen cityyn.
Miten on suomilapsen tilanne?
me suomalaiset maksamme aikalailla veroja joilla sitten mm autetaan sairaita lapsia.
Jossain kehitysmaassa taas ei ole mitään yhteiskunnan turvaverkkoa.
Reumasairaalan potilaat eivät taatusti jää ilman hoitoa. Reuma nyt vaan sattuu olemaan todella veemäinen sairaus, josta kärsii aina ja hoidostakin huolimatta.
Tuen monia kehityskohteita ulkomailla ja minulla on kummipoika Ugandassa. Haluan ehdottomasti antaa roposistani köyhille lapsille, joilla ei ole yhtikäs mitään! Myös Suomessa olen mukana järjestössä, joka auttaa köyhiä. Täällä köyhyys on vaan niin erilaista kuin esim. Afrikassa. Kukaan ei nälkään kuole. Auttaminen on myös vaikeampaa, sillä köyhyyden syyt ovat moniulotteiset, eikä kaikkien köyhyyttä poista Suomessa se, että heille syytää rahaa.
Ulkomailla jo puhtaasti rahallakin voi auttaa ihmisiä puhtaan veden ja koulutuksen ääreen.
Ja muista nyt se, että suomalainen lapsi todellakin on tärkeä ja hänestä huolehditaan. Reumaa sairastava lapsi saa Suomessa melkein ilmaisen hoidon ja melkein ilmaiset lääkkeet. Terveydentilaa seurataan ja hoitoa järjestetään. Eikä nyt unohdeta koulutusta, sosiaaliturvaa jne Totta kai on kurjaa, että hyvä sairaala lopetetaan. Ja aina on asioissa parantamisen varaa mutta...
... Monessa muussa maassa tilanne on todella kurja. Lapsia kuolee jo ihan tavallisiin ripuleihin ja aliravitsemukseen. Kurjuus vain jatkuu kun maan kallisarvoiset luonnonvarat ovat kansainvälisten suurfirmojen käsissä ja hyöty menee omassa maassa vain pienen pienelle kansanosalle. Mieti nyt hetkinen sitä lasta, joka syntyy jossain hökkelissä ja elää köyhyydessä (he jotka siis elävät), lastenoikeuksista ei ole kuultukaan ja kouluun pääsee jos pääsee. Miten voisin olla auttamatta?
Jos edes yhden lapsen elämä muuttuu avullani sellaiseksi, että hän kykenee omille lapsilleen tarjoamaan parempaa ja oppii vaatimaan ihmisoikeuksia jne, niin se on varmasti sen arvoista. Meuhkatakaa vaan miten, jossain maassa lasten kurjuus on valtaapitävien/ihmisten laiskuuden jne syytä.Ihan sama. Ei se ole sen lapsen syy.
Oma lapseni on sairas. Hän ihan oikeasti kuolisi parissa päivässä ilman lääkkeitään. Elämme maassa, jossa häntä hoidetaan ja jossa hänestä välitetään. Tuolla jossain on tuhansia ja tuhansia lapsia, joista ei välitä kukaan...
Itse kannatan yhteiskuntaa, missä valtio (ja kunnat) pitää huolen kansalaisista, eikä sitä sysätä julkkisten-golfturnaus-nallehali -toiminnan varaan. Hyväntekeväisyys on vastenmielistä, kun sitä tehdään näkyvästi tyyliin "katso, minäkin autan heikko-osaisia".
Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että rahaa kerätään, mutta en halua, että hyvinvointivaltio ajetaan täysin alas (jos sitä ei ole jo tehty), jolloin hoidon saaminen on kiinni siitä, kuinka jaloja ja varoissaan muut ihmiset ovat. Minä maksan mielelläni veroja, ja niillä rahoilla pitää pyörittää terveydenhoitoa. Muuten menee ihan hölmöksi tämä kilpailu: kenen sairaus herättää eniten empatiaa, sille kerätään rahaa.
Hyvääpäivääkirvesvartta...
Kyllä kotimaan lapsia on autettu konsertein yms. keinoin.
Ulkomaille ei todellakaan "työnnetä" rahaa, mutta ajatteleppas: Jos itse maksaisit jonkin kehitysmaan lapsen koulutuksen kotimaassaan, hän ei olisi ensimmäisenä "tunkemassa" tänne "loisimaan", vaan hän pystyisi auttamaan useampia kotimaansa "vähäisistä" pysymään omassa maassaan.
Eivät ne ole toisiaan poissulkevia asioita.
Vaikka ko pieni yksikkö suljetaan, hyvä hoito Suomessa järjestyy kyllä. Tästä maksan veroissani.