"Viinimaissa" on moninkertainen määrä maksakirroosia ja kuolemia
kuin esimerkiksi Suomessa.
Eli kyllä se pari lasia per päivä on liikaa naiselle.
Lisäksi naisen elimistö kärsii alkoholista nopeammin kuin miehen, johtuen suuremmasta rasvaprosentista, alkoholi on rasvaliukoinen liuotin.
Mutta ennen kuin menee maksa, menee aivot. Se on mun mielestä hyvä tietää!
Tykkään ottaa viiniä ja muutakin, mutta en joka päivä tai joka kuukausi
Kommentit (44)
niin todennäköisesti on tullut nykäisseeksi nutturan pirun verran liian kireälle.
Mä olen mielummin vähän kireemmän nutturan kanssa kuin että otan riskin kuolla maksakirroosiin lipittelemällä viiniä päivittäin.
kirrooseista en tiedä. Kannattaa muistaa, että vanhusten sukupolvi on todellista viinisukupolvea, esimerkiksi mieheni vaari juo litran viiniä päivässä (alukapalla lasi, pääruolla toinen, juustolla vielä ja ehkä jälkkärilläkin), ei juo vettä laisinkaan (paitsi litran teetä aamulla). Lasi tai kaksi päivässä on taas ihan toinen juttu.
Etenkin omenapohjaiset juomat ja kirkkat ovat huonoja. Mutta noin ylipäätäänkin alkoholi muuttuu elimistössä asetaldehyviksi, joka on karsinogeeni ja nostaa riskiä sairastua syöpään.
Se että käyttää joka päivä alkoholia, olkoot se viiniä, lisää myös riskiä riippuvuuteen ja siihen, että annosmäärä pikkuhiljaa kasvaa.
tämän on arveltu johtuvat muun muassa siitä että kohtuukäyttäjät ovat rennompia eivätkä stressaa niin kuin absolutistit.
Ja paino sanalla KOHTUUkäyttäjät. Alkoholin positiivisissa terveysvaikutuksissa rajana on 1 päiväannos.
Mä olen mielummin vähän kireemmän nutturan kanssa kuin että otan riskin kuolla maksakirroosiin lipittelemällä viiniä päivittäin.
itse en juo yhtään alkoholia, edes sitä lasillista silloin tällöin. Enkä usko olevani tiukkapipo, saati eläväni tämän takia sitä "ylimääräistä" 15 vuotta.
Mutta Suomessa ollaan masentuneempia ja alistuneimpia kuin missään . Parempi kuolla onnellisena alkoholistina kuin:
syyllisyyden, nöyryytyksen ja _en sittenkään kelvannut yhtesikunnalle_en selvinnyt_olen luuseri_heikko ja selkärangaton_johon terveydenhoitaja ei kyennytkään vaikuttamaan preventiollaan_
Ja: Olen heikko itsetuntoinen_jota voidaan analysoida_en osaa itse määrätä itsestäni_mikä suomessa_mättää!
Juokaa punkkua niin paljon kuin haluatte.
tämän on arveltu johtuvat muun muassa siitä että kohtuukäyttäjät ovat rennompia eivätkä stressaa niin kuin absolutistit.
Ja paino sanalla KOHTUUkäyttäjät. Alkoholin positiivisissa terveysvaikutuksissa rajana on 1 päiväannos.
Muuten ovat rennompia? Onko tämä oikeasti tutkittu? Miten voi tutkia rentoutta ja stressitasoa juovien ja juomattomien välillä.
Taas todellista mutua.
Mutta Suomessa ollaan masentuneempia ja alistuneimpia kuin missään . Parempi kuolla onnellisena alkoholistina kuin:
syyllisyyden, nöyryytyksen ja _en sittenkään kelvannut yhtesikunnalle_en selvinnyt_olen luuseri_heikko ja selkärangaton_johon terveydenhoitaja ei kyennytkään vaikuttamaan preventiollaan_Ja: Olen heikko itsetuntoinen_jota voidaan analysoida_en osaa itse määrätä itsestäni_mikä suomessa_mättää!
Juokaa punkkua niin paljon kuin haluatte.
Kumma kapina aikuisella ihmisellä.
Joku kertoi täällä, että viinimaissa on kuolleisuus maksakirroosiin suurempi kuin täällä. Ei sillä ole mitään tekemistä alistumisen kanssa. Paitsi että itse alistut puolustamaan elämäntapaasi ja haukkumalla suomalaisia yleisesti.
Sehän kertoo sen, että olet yksi "heistä".
niin todennäköisesti on tullut nykäisseeksi nutturan pirun verran liian kireälle.
Tarkoittaako tämä, että ilman alkoholia elävillä olisi naama aina yrmyllä ja ainoa oikea tie autuuteen on viinin litkuttelu tai dokaaminen?
Ilmeisesti sinun tapauksessasi vastaus on siis kyllä.
Tiesitkö, että myös positiivisen elämänasenteen on havaittu edesauttavan pitkää ikää?
Kuopion yliopistosta .
Bostonilaistutkimus 2003:
Niillä, jotka nauttivat kaksi lasillista viiniä päivässä, todettiin 58 prosenttia pienempi riski sairastua aikuisiässä puhkeavaan kakkostyypin diabetekseen. Yhdellä annoksella riski aleni 33 prosenttia.
- Tästä tuloksesta on alkanut olla näyttöä, mutta ei vielä kovin laajasti. Odottaisin lisää vahvistusta.
Italialaistutkimus 2007:
Yksi viinilasillinen tai pieni oluttuopillinen päivässä hidastaa älyllisten kykyjen heikentymisen muuttumista dementiaksi.
- Tästä alkaa olla lisääntyvää näyttöä.
Hollantilaistutkimus 2007:
Lasillinen viiniä päivässä vähentää merkittävästi miesten riskiä kuolla sydän- ja verisuonitauteihin.
- Ehdottomasti totta! Juuri tästä on näyttöä eniten. Kuitenkin on korostettava, että lasillinen viiniä on aivan eri asia kuin kuusi tuoppia olutta.
Turun yliopiston tutkimus 2006:
Kohtuullisesti nautittuna punaviini parantaa sepelvaltimoiden toimintakykyä.
- Tämä suomalaistutkimus on yksi lupaavimpia näyttöjä punaviinin puolesta. Näyttää siltä, että todennäköisesti nimenomaan punaviinillä kaikista alkoholijuomista on ekstravaikutus.
Espanjalaistutkimus 2001:
Alkoholia kohtuullisesti nautiskelevat tuntevat itsensä keskimäärin terveemmäksi kuin täysin raittiit.
- Varmaan pitää paikkaansa. Keskimäärin täysin raittiit ovat kirjava joukko ihmisiä. Osa on raittiita sairauden vuoksi, osa siksi, ettei pärjää alkoholin kanssa.Yleensäkin, jos pystyy käyttämään alkoholia hillitysti ja pysymään kohtuudessa, on elämä muutenkin hallinnassa.
Italialaistutkimus 2006:
Punaviini hidastaa Alzheimerin tautia.
- Tästä on vahvaa näyttöä. Se tosin voi päteä mihin tahansa alkoholipitoiseen juomaan.
Amerikkalaistutkimus 2006:
Kohtuuannos punaviiniä saattaa hidastaa ikääntymiseen liittyvää kuulon heikkenemistä.
- Kyllä se voi pitää paikkansa, sillä tilkka alkoholia parantaa verenkiertoa ja sitä kautta voi myös kuulo terästyä.
Muuten ovat rennompia? Onko tämä oikeasti tutkittu? Miten voi tutkia rentoutta ja stressitasoa juovien ja juomattomien välillä.
Taas todellista mutua.
Ja olkaa te onnellisia jotka eivät juo muuta kuin sen pari lasia kuukaudessa. Miksi juotte sitäkään? Tuleeko teille tunne että hallitsette juomisen vai kihahtaako viina hattuun? Ei alkoa oo pakko ottaa lainkaan jos tietää vaarat!! Ette tajua asioista yhtään mitään. Kaikki on suhteellista. Sen todisti itse Einstein. Joten HILJAA! Lukekaa vaikka Sinuhe! Oppikaa historiasta.Pöllöt!
Mutta Suomessa ollaan masentuneempia ja alistuneimpia kuin missään . Parempi kuolla onnellisena alkoholistina kuin: syyllisyyden, nöyryytyksen ja _en sittenkään kelvannut yhtesikunnalle_en selvinnyt_olen luuseri_heikko ja selkärangaton_johon terveydenhoitaja ei kyennytkään vaikuttamaan preventiollaan_ Ja: Olen heikko itsetuntoinen_jota voidaan analysoida_en osaa itse määrätä itsestäni_mikä suomessa_mättää! Juokaa punkkua niin paljon kuin haluatte.
tää kirjoittaja ei ainakaan kovin positiivista ajattelumaailmaa edusta... Lasillinen punaviiniä, saisiko olla???????????
joka auttaa säilyttämään mielenterveyden vanhana. Ja tämä on tutkittua.
Kärvistelkää vaan terveelisyydellä ja paheettomana. Ei kiinnosta!
Minä juon punkkua 1 pullo /päivä ja olen onnellinen. Onnellisuuteni punaviinistä ja sen aiheuttamasta rennosta tunnelmasta työpäivien jälkeen auttaa minua selvittämään lasteni läksyt ja sen että hoidan kodin, kaikki siihen liityvän. Miehen rakastaa minua. Haluan häntä ja rentoutuneempana jaksan myös rakastella lähes joka päivä.
Perheeni voi hyvin. Luetelkaa mitä minun pitäisi tehdä toisin, jotta yhteiskunnan varat ei menisi hukkaan?
joka auttaa säilyttämään mielenterveyden vanhana. Ja tämä on tutkittua.
Kärvistelkää vaan terveelisyydellä ja paheettomana. Ei kiinnosta!
Minä juon punkkua 1 pullo /päivä ja olen onnellinen. Onnellisuuteni punaviinistä ja sen aiheuttamasta rennosta tunnelmasta työpäivien jälkeen auttaa minua selvittämään lasteni läksyt ja sen että hoidan kodin, kaikki siihen liityvän. Miehen rakastaa minua. Haluan häntä ja rentoutuneempana jaksan myös rakastella lähes joka päivä.
Perheeni voi hyvin. Luetelkaa mitä minun pitäisi tehdä toisin, jotta yhteiskunnan varat ei menisi hukkaan?
mutta olenkin oman elämäni vastaaja. Mikä on vastakohta?
Anna toki lasi punkkua! Suosittelen sinullekin. Sinusta tulee huomattavasti kivampi! En edes yritä olla positiivisempi täällä, koska oikeasti, olen pidetty ihminen kaikkialla. Mua vaan huvittaa nämä moralisoijat, jotka eivät osaa ajatella!!!
mutta olenkin oman elämäni vastaaja. Mikä on vastakohta?
Anna toki lasi punkkua! Suosittelen sinullekin. Sinusta tulee huomattavasti kivampi! En edes yritä olla positiivisempi täällä, koska oikeasti, olen pidetty ihminen kaikkialla. Mua vaan huvittaa nämä moralisoijat, jotka eivät osaa ajatella!!!
Mitä väliä? Et itse taida olla kovin onnellinen kun koitat selitellä täällä.
Lasillinen punaviiniä, saisiko olla???????????
Minulle se sopii ja on yksi elämän pienistä nautinnoista.
mutta siinä todettiin, että yhdeksi syyksi miksi kohtuukäyttäjät elävät pidempään kuin absolutistit arveltiin positiivisempaa elämänasennetta ja sitä että kohtuukäyttäjät eivät stressanneet asioista niin paljon. Muistaakseni tutkimus seurasi eri tavalla alkoholia käyttäviä, heidän terveyttään ja elinikäänsä ja samalla tutki kyselylomakkeilla asennetta yms (tyyliin tunnetko olevasi stressaantunut vastaa asteikolla 1-5 jne jne perusjuttuja).
Taas todellista mutua.
silloin tällöin otettuna kohtuudella, niinku lääkkeeksi. Vaikka mielenterveyteen.
Ei perskänniä eikä tod. jokapv.